Ali so evropske prestolnice oziroma večja mesta pripravljena na popolnoma električen sistem “car sharinga”, ali še vedno potrebujemo avtomobile z motorjem z notranjim izgorevanjem za kratke vožnje?
Menim, da je najbolj učinkovito združiti vse te tehnologije. Oziramo se na to, kar zahtevajo naše stranke. Opažamo velik porast povpraševanja po električnih vozilih. Ljudje jih imajo radi, se na njih hitro privajajo in jih želijo uporabljati v “car sharing” sistemih. Še vedno pa imamo stranke, ki prisegajo na dizelski, bencinski ali hibridni pogon. Te tehnologije bodo na trgu še precej časa.
Lahko, da bi bila električna vozila dovolj v prestolnicah. BMW ima svoj “car sharing” sistem, v katerega je vključen tudi model i3. Za mestno uporabo je avtomobil odličen. V bodoče bomo seveda potrebovali večje električne avtomobile. Morda bo na ta način električni pogon stoodstotno zadostoval za uporabo v mestih.
Ali bo DriveNow, BMW-jev “car sharing”, postal popolnoma električen?
Za zdaj nimamo načrtov, da bi DriveNow postal popolnoma električen. Želimo se ozirati na uporabnika. Nekateri se želijo voziti na daljše razdalje in zakaj torej tedaj ne bi uporabili vozila z dizelskim ali bencinskim motorjem?
Tako trenutno ponujamo vse pogone. V mestih je odstotek električnih vozil v “car sharing” sistemih zagotovo večji, a trenutno nimamo načrtov, da bi DriveNow postal popolnoma električen.
Kdaj vidite prvo možnost, da bi v “car sharing” sistemu ponudili avtonomna vozila? Ali bo več časa vzel razvoj tehnologije ali prilagajanje evropski zakonodaji?
Do tega je še daleč. Da bo tehnologija pripravljena na množice, bo preteklo še nekaj let. Predvidevam, da se bo preboj zgodil po letu 2025. Tehnologija je eno, a na drugi strani so zakoni. Trenutno nimamo skoraj nobenega zakona na tem področju, kako tehnologijo uporabljati, kdo ima dovoljenje, kakšna so pravila …
Mislim, da bo preteklo še ogromno časa, da bomo videli popolnoma avtonomno vozilo v odprtem prometu, pred tem pa bo seveda kar nekaj demonstrativnih prikazov in pilotnih projektov. Mnogo podjetij dela na tem. Pri BMW-ju boste videli prvi korak proti avtonomni vožnji od leta 2021 naprej, in sicer z najmanj tretjo stopnjo avtonomije, a do vožnje brez kakršnega koli nadzora voznika manjka še precej.
Ali BMW v prihodnosti načrtuje ponujanje vozil v naročniškem razmerju? Vemo, da ljudje želijo vseskozi voziti najnovejše avtomobile, oz. uporabljati najnovejšo tehnologijo.
S sistemom DriveNow imate nekaj takega že na voljo. To je prvi korak. Avtomobila vam ni treba kupiti, ampak ga zgolj najamete. In vedno ponuja najnovejše avtomobile.
Model i3 je uspešnica. Kaj ste se pri BMW-ju naučili s tem modelom?
Naučili smo se, da se pogum običajno zelo izplača. Ko smo leta 2013 predstavili ta model so mnogi rekli, da smo prehitri, saj nihče v tem trenutku ne potrebuje takšnega avtomobila. Ampak, če ga pogledate danes, samo pet let kasneje, leto za letom prodamo več in več modelov i3 leto. Letos bomo prodali več vozil i3 kot 2017 in v 2019 jih bomo ponovno prodali več kot v 2018. Mogoče je bil avtomobil leta 2013 nekoliko pred svojim časom, ampak tega smo si želeli.
Veliko smo se naučili tudi, ko govorimo o tehnologiji. Tehnologija, ki je v tem avtomobilu, se sedaj nahaja v celotni floti – električni pogoni bodo skoraj v vsakem našem avtomobilu. Enako velja za uporabo ogljikovih vlaken. Poglejte tudi primer trajnosti. Zdaj bodo prakse proizvodnje modela i3 za nas postale običajne. Sledili jim bomo pri proizvodnji vsakega BMW-ja.
Vedno je tvegano biti pionir, vendar moraš tvegati. Na koncu se to zelo izplača za podjetje. To je vloga našega oddelka “i”. Biti pionir in preizkušati stvari, nato pa to prenesti na celotno znamko BMW in tako storiti korak naprej. To bomo počeli tudi v bodoče.
Kakšen je odstotek “i-modelov” v proizvodnji BMW-ja? Bi trg lahko sprejel večjo količino elektrificiranih vozil?
Če pogledate delež elektrificiranih vozil na trgu, je odstotek BMW-ja trikrat višji v primerjavi z odstotkom celotne prodaje naših vozil! Lani smo smo prodali 100.000 takšnih vozil in okoli 2,3 milijona vseh vozil. Imamo že skoraj pet odstotkov elektrificiranih vozil. Letos bomo prodali skoraj 140.000 elektrificiranih vozil. To pomeni, da smo letos za kar 40 odstotkov povečali prodajo, kar je ogromno.
Trg je pripravljen in kupci želijo elektrificirana vozila. Za letos je naša zaloga razprodana, saj preprosto ne zmoremo proizvesti večjih količin. Povpraševanje je izredno veliko. To je razlog, da gremo zdaj v novo področje, ko govorimo o elektrifikaciji. Lahko govorimo o drugi generaciji BMW i. Zdaj jo bomo prenesli v vsa naša vozila. V prihodnosti ne bomo imeli le i3 in i8, pač pa bomo imeli možnost, da elektrifikacijo prenesemo v arhitekturo vseh naših vozil. To bo možno od 2021 naprej. Pripravljeni bomo na fleksibilnost in na proizvodnjo vozil, ki jih bo trg zahteval, pa tudi stopnjo razvoja različnih trgov.
BMW je s svojo serijo M zelo pomemben igralec na evropskem trgu športnih vozil. Preizkušali smo BMW M5 in i8. Oba sta odlična avtomobila, a težko rečemo, da oba ponujata enako mero moči, adrenalina, ali, če hočete, brutalnosti. Ali lahko pričakujemo enakovreden avtomobil i-serije, ki bo imel na primer več kot 500 KM pod pokrovom motorja?
Z novo generacijo pogonov boste videli večje število konjskih moči v električnih vozilih. Model iX3 bo imel že več kot 200 kW moči. Prihodnost bo prinesla še več. A ne želimo mešati znamki BMW M in BMW i. Pri BMW imata različni in zelo jasni vlogi.
BMW i je zgodba o pionirstvu in vizionarstvu. M je zgodba o športnosti in dinamiki. Elektrifikacija modelov z oznako “M” ne bo obšla. Ne želimo pa i8 narediti “M-model”. Zakaj bi to storili? To ni superšportnik. To je najbolj moderen in sofisticiran športni avtomobil. Lahko ga vozite na dva popolnoma različna načina.
Če prestavite v način “sport”, je to športen avto, lahko pa prestavite v električni način, dvignete streho (pri različici Roadster) in zgolj uživate v tišini. Imam privilegij, da ga vozim kot službeni avto. To je popolnoma drugače kot pri M-vozilih. Tukaj ni konkurence, ko gre za moč. Kakor koli – elektromotor ima zelo dobre karakteristike ko gre za športnost. Primerjajte i3 in M5 v prvih nekaj metrih pospeševanja – I3 bo zagotovo hitrejši, a tu ne gre za konkurenco, saj avtomobila nista primerljiva.
BMW je s svojo serijo “i” partner prvenstva Formule E. Kdaj lahko pričakujemo BMW-jevo dirkaško serijo z električnimi vozili? Ali bi bila to po vaše dobra možnost za promocijo elektromobilnosti?
BMW bo s svojo ekipo nastopal v Formuli E. To je za nas korak naprej, ne načrtujemo pa razvoja svoje dirkaške serije. Ne želimo interne serije, pač pa se želimo pomeriti s konkurenco. Želimo nastopati v najbolj priljubljeni in rastoči seriji. Formula E je zgodba o uspehu. Predstavili smo že nov dirkalnik in decembra začnemo z nastopanjem, za druge dirkaške “i-modele” pa za zdaj ni načrtov.