BMW nadaljuje s pravo ofenzivo modelov serije X. X1 je poln nasprotij – želi biti terenec, a ima zgolj zadnji pogon v našem testnem primerku. Po imenu sodeč je sorodnik serije 1, a je v resnici narejen na seriji 3. Želi biti športnik, notranjost pa krasi imitacija lesa. Je pa izjemno opazen, prav tipično BMW nastopaški.
BMW X1 je vstopnica v svet vozil BMW z oznako X. Mnogi zaradi imena zmotno menijo, da je ustvarjen na seriji 1. X1 namreč temelji na karavanski različici serije 3. Od nje je kar precej večji, z njo pa si deli podvozje in medosno razdaljo. Je precej nižji in bolj k tlom postavljen (dva centimetra), kot X3, ki enako temelji na seriji 3. Tudi vizualno se močno nanaša na X3.
Oblikovno gre za klasičen BMW pristop, ki smo ga v zadnjih letih že vajeni. Modeli se namreč med seboj ne razlikujejo več veliko in si delijo tudi mnogo sestavnih delov. Na ta način se privarčuje pri proizvodnji in razvoju, kupci nareč tako ali tako želijo BMW. In če X1 izgleda zelo podobno kot X3, je to zanjo samo velik plus. Prednji del ima velike projekcijske žaromete, ki dobro opravljajo svoje delo. Prepoznavne “ledvičke” v sredini maske dajejo avtomobilu markanten izgled in tipično prepoznavnost. Bočna linija je precej bolj umirjena. Avtomobil kot celota izgleda malce nesorazmerno, kajti streha je v primerjavi z ostalim delom vozila precej nizka. Tudi v primerjavi z ostalimi brati je bolj zadržan in manj športen. Zadek pa zaključujejo značilne luči v LED tehniki, ki smo jih pri sodobnih BMWjih že navajeni. Na vsakem koraku se vidi, da so se oblikovalci posvetili detajlom, ki zaokrožajo celoto in dajejo tisti pravi občutek, da se vozimo v BMWju.
Notranjost je zelo poznana in si večino sestavnih delov deli s serijo 3. Merilniki so tradicionalni in postajajo že prava klasika. Morda bi BMW na tem področju lahko malce bolj inovativno pristopil in merilnike opremili z bolj sodobnimi barvnimi zasloni in več informacijami. Izbrani materiali v notranjosti so kvalitetni in delujejo zelo trpežno. Sem ter tja se kje najde plastika, ki je morda premalo “premium” a skoraj je neopazna. Malce čudno izgleda edino imitacija lesa, ki bi jo lahko izdelali bolj kvalitetno in ne bi izgledala tako plastično. Največji plus je seveda komunikacijski sistem iDrive. Gotovo je to eden najboljših tovrstnih sistemov in omogoča izjemno hitro in enostavno uporabo. Po novem omogoča tudi brskanje po spletu in uporabo poslovnih aplikacij, kot je e-pošta in sinhronizacija. Možnost je tudi dodatnih aplikacij, ki se jih lahko naloži preko usb ključka. Domiselno in uporabno za kratkočasenje.
Vožnja z X1 je udobna. Pohvaliti moramo dobro delovanje parkirnih senzorjev in uporabne kamere za vzvratno vožnjo. Volan je natančen in ponuja lepo mero povratnih informacij. Voznik in sovoznik sedita na udobnih in v vse smeri nastavljivih sedežih. Prostora je več kot dovolj, enako tudi odlagalnih mest. Morda smo pogrešali električni pomik in gretje sedežev, ki se jih lahko doplača. Zadnja klop je zelo ravna in ne moremo se znebiti občutka, da sedimo na klopci. Udobje je pri “premium” razredu očitno rezervirano za višjo številko za “iksom”. Pri vožnji velja izpostaviti slabšo zvočno zatesnjenost v primerjavi z ostalimi BMWji, kar je verjetno posledica šibkega motorja.
Motor je klasični 4 valjnik s prostornino dveh litrov. Moč 110 kilovatnega motorja se na zadnji kolesni par prenaša preko 6 stopenjskega samodejnega menjalnika. Avtomobil je v kombinaciji motorja in menjalnike izjemno zaspan. Pospeševanje je počasno in brez pravega občutka, ki ga pričakujemo od vozil z znamko BMW. Gre za osnovni bencinski motor in zagotovo bi se različica z dizelskim agregatom bolje obnesla. Posledica šibkega motorja je nenehno priganjanje, kar kot posledico prinese porabo okrog 10 litrov na 100 kilometrov. Kar je po mojem mnenju za sodoben bencinski motor občutno preveč.
X1 je avtomobil, ki pritegne poglede, sploh tistih voznikov, ki so ljubitelji bavarcev. Vendar v sebi ne skriva tipičnega bavarskega karakterja. Športnost je pri tej kombinaciji motorja in menjalnika povsem izvodenela. Veliko k končni oceni pripomore dodatna oprema, ki poskrbi za udobje in izgled vozila. Vendar tako cena poskoči na kar vrtoglavih 43.322 evrov. BMW nikoli ni bil poceni in verjetno tudi nikoli ne bo. Je pač avtomobil življenjskega stila in statusni simbol. In kdor se v X1 zaljubi na prvi pogled in ima dovolj pod palcem, ga bo tudi imel. Ostali smrtniki pa bodo tudi za polovico manj denarja od testnega vozila dobili kar zanimiv spekter terencev.
Debato, mnenja in vprašanja o testnem vozilu BMW X1 1.8 sDrive si lahko preberete na našem forumu Avtomobilizem in F1.
____________
Podatki:
Motor / menjalnik: 2.0 bencinski (110 kW/150 KM, 200 Nm) / 6-stopenjski samodejni menjalnik
Poraba po ECE: 10,9 / 6,2 / 7,9 l (CO2: 185 g/km)
Zmogljivosti maks. / 0-100: 202 km/h / 10,4 sekund
Dolžina / širina / višina: 4454 / 1798 / 1545 mm
Medosna razdalja: 2760 mm
Teža: 1530 kg
Posoda za gorivo: 63 l
Št. sedežev: 5
Prostornina prtljažnika: 420 – 1385 l
Osnovna cena (sDrive 18i): 30.100 EUR
Osnovna cena testnega modela: 30.100 EUR
Cena testnega vozila z dodatno opremo: 43.322 EUR
(dodatna oprema: 18″ alu platišča, BMW service Inclusive, Avtomatski menjalnik Steptronic, Servotronic, Varnostni vijaki platišč, Strešni nosilci, Vzvratna kamera, Mreža za ločevanje tovora v prtljažnem prostoru, Avtomatska zatemnitev notranjega vzvratnega ogledala, Odlagalni paket, Naprava za pranje žarometov, Nadzor razdalje pri parkiranju (PDC) spredaj in zadaj, Senzor za dež in stikalo za avtomatski vklop luči, Ksenonske luči za dolge in kratke žaromete, Tempomat z zavorno funkcijo, Predpriprava za internet, Razširjena informacija BMW online, Jezikovne možnosti kontrole, Razširjena povezava glasbenega predvajalnika z mobilnim telefonom, BMW Apps, Usnjen športni volan, Navigacijski paket Professional, Multifunkcijski volan, Pomični naslon za roke, spredaj, Avtomatska klimatska naprava, Navigacijski sistem Professional, Predpriprava za avtotelefon z Bluetooth podporo
USB / avdio vmesnik, Nemška navodila za uporabo in servisna knjiga, paket xLine)