Dacia Duster s svojimi prodajnimi rezultati v Evropi podira rekorde. In priznam, vedno sem si želel terenca, s katerim bi se lahko vozil kjerkoli. In Dacia Duster v različici 4×4 Extreme je tisto, kar enostavno enkrat moraš doživeti.
Običajno različico Dusterja smo na testu imeli že leta 2011. Od tedaj se ni veliko spremenil, so pa pri Daciji nekaj dni po našem testu napovedali prenovo. Zato se bomo tokrat osredotočili na posebnosti opreme Extreme. Ta model boste že na daleč prepoznali po dodatnih strešnih lučeh, ki omogočajo vožnjo po terenu in dodatno razsvetljujejo prostor pred vozilom. Spremenjena sta tudi odbijača, ki imata poseben ščitnik. Vlečni priključki so označeni s posebnimi puščicami, da jih boste lažje našli. Poleg tega pa ima Extreme še dodatne nalepke ob strani, ki nakazujejo, da gre za pustolovca in črna, 16-palčna kovinska platišča, ki dajejo pustolovski pridih. Vse skupaj deluje izjemno robustno, kar je ne nazadnje tudi njegovo poslanstvo.
Extremen je tudi v notranjosti. Okvirji zračnikov so obrobljeni s sijajno plastiko, ki je tokrat bele barve. Na vrhu armaturne plošče pa kraljuje navigacijski sistem Garmin Zumo. Ta nadomešča tudi potovalni računalnik. Je lepo umeščen v prostor in daje potnikom slutiti, da se lahko nanj zanesejo tudi, ko bodo odšli na teren. Grafika iz zunanjosti je prenesena tudi v notranjost. Sedeži imajo vgraviran napis Duster in pustolovski kompas. Materiali so takšni, kot smo jih pri Daciji vajeni, tudi celotna armaturna plošča je zelo poznana.
Teren je njegov prvi dom
Vožnja po terenu je z Dusterjem Extreme prava poezija. Štirikolesni pogon se vklopi s stikalom na armaturni plošči. Ta omogoča tri načine – avtomatski pogon, pogon na sprednji kolesni par in stalni štirikolesni pogon. Štirikolesni pogon je res izvrsten in se tako na mokrem, kot tudi na spolzki podlagi odlično znajde. Mi smo ga preizkušali na klancu, kjer je bil izjemno suveren. Vožnja po gozdnih poteh je zelo prepričljiva in tudi jesensko listje mu ne more do živega. Kako izvrstno se znajde, so odlično prikazali na predstavitvi prenovljene različice, kjer smo na terenskem poligonu vransko preizkušali njegove sposobnosti. Le malo jih bo toliko neustrašnih voznikov, da bi si upali iti dlje, kot zmore Duster Extreme. Vožnja po terenu je zelo zanimiva tudi ponoči. S pomočjo odličnih strešnih luči, ki se prižgejo v kombinaciji z dolgimi lučmi, je mogoče iz avtomobila pregledno opazovati okolico.
Lovci, pustolovci ali gorski reševalci?
Komu je avtomobil namenjen je verjetno vprašanje, ki si ga marsikdo zastavlja. Duster Extreme namreč ni več tako poceni, kot osnovna različica. Vendar za 18 tisosočakov težko dobite sploh kaj podobnega tej zverinici. Duster Extreme ima namreč odličen štirikolesni pogon, preverjeno Renaultovo tehniko in simpatičen izgled. Za vse ljubitelje brezpotij je zagovoto avtomobil, ki si ga enkrat želijo preizkusiti. Daje tisti občutek svobode, ki ga poznajo pravi pustolovci. Za povrh vsega pa je še izjemno varčen. Porabe sicer ne boste merili s potovalnim računalnikom, se bo pa vrtela med 6 in 7 litri. Več boste dosegli zgolj ob nenehni vožnji po brezpotjih. Tudi takšne lastnike si po tednu preživetem z Dusterjem lahko predstavljam.
Osebni zaključek
Nenehno sem se spraševal, ali bo prišel na test terenec, ki bi me toliko navdušil, da bi se želel neprestano voziti po brezpotjih. Terenec, ki bo navdušil s svojimi terenskimi zmogljivostmi in mi ga hkrati ne bi bilo škoda, če bi ga imel neprestano blatnega do strehe. In Duster je točno to. Je moderna Lada Niva ali poceni Puch (Mercedes razred G). Pride dejansko kamorkoli, tudi ponoči ob pomoči vrhunskih strešnih luči. In naj ga kupijo tisti, ki bodo znali izkoristiti vse njegove prednosti.
Iztok, drugi komentar
V letošnjem letu, ki se počasi zaključuje, sem si resnično želel voziti predvsem dva testna vozila – Nissana Juke Nismo in seveda Dacio Dusterja 4×4 Extreme. Zapis o majhnem Nismu še sledi, tu pa je prostor za terenskega Dusterja. Slednji mi je v kratkem druženju nudil tisto, kar sem potreboval. S svojo preprosto zasnovo in nastopaškim terenskim videzom mi je dovoljeval, da sem se z njim brez kančka slabe vesti zapodil v velike luže, plezal po slabo urejenih gozdnih poteh in se končno z njim podal tudi na Nanos. Avto je resnično primeren za tiste, ki si želijo uporabno prevozno sredstvo za po blatu, slabih poteh in tudi brezpotjih. Lahko bi rekel, sodobna Lada Niva z več opreme, več udobja in ekonomičnim pogonskim agregatom.
Debato, mnenja in vprašanja o testnem vozilu Dacia Duster Extreme 4×4 si lahko preberete na našem forumu Avtomobilizem in F1.
_______
Podatki:
Motor / menjalnik: 1.5 dCi, turbodizelski (81 kW/110 KM, 240 Nm) / 6. st. ročni
Poraba po ECE: 5,9 / 5 / 5,3 (CO2: 137 g/km)
Zmogljivosti maks. / 0-100: 168 km/h / 12,5 sekund
Dolžina / širina / višina: 4316 / 1822 / 1630 mm
Medosna razdalja: 2673 mm
Teža: 1294 kg
Posoda za gorivo: 50 l
Št. sedežev: 5
Prostornina prtljažnika: 475 – 1636 l
Globina ugreza: 350 mm
Cena osnovnega modela (1.6 16V): 10.290 EUR
Osnovna cena testnega vozila: 17.500 EUR
Cena testnega vozila z dodatno opremo: 18.060 EUR
(dodatna oprema: 310 EUR – modularnost (Preklopljiva zadnja klop, deljiva v razmerju 1/3-2/3 ; po višini nastavljiv voznikov sedež, varnostni pasovi in volanski obroč), 250 EUR – ESP)