Dacia Duster Laureate 1,5 dCi 110 4×4

Dacia, Testi

Določeni testni avtomobili spadajo v kategorijo tistih, ki jih enostavno nestrpno pričakuješ. In Dacia Duster zagotovo spada mednje. Tudi tokrat se je izkazala kot izvrsten in robusten sopotnik, s katerim lahko pridete kamorkoli. In to res kamorkoli! Lansko jesen sva z Iztokom kar tekmovala, kdo bo osvojil višje ležeči kraj z ekstremnim Dusterjem. Pustolovec je […]

Čiščenje Dusterja lahko kmalu postane prava paša za oči.

Določeni testni avtomobili spadajo v kategorijo tistih, ki jih enostavno nestrpno pričakuješ. In Dacia Duster zagotovo spada mednje. Tudi tokrat se je izkazala kot izvrsten in robusten sopotnik, s katerim lahko pridete kamorkoli. In to res kamorkoli!

Dacia Duster ostaja resen terenec.

Dacia Duster ostaja resen terenec.

Lansko jesen sva z Iztokom kar tekmovala, kdo bo osvojil višje ležeči kraj z ekstremnim Dusterjem. Pustolovec je navdušil v skoraj vseh pogledih in na domači predstavitvi so nakazali, da je Duster dozorel in se znebil še neposrečene notranjosti. Ekstremne zmogljivosti so seveda ostale izjemne.

Prevzem testnega Dusterja je bil tako poln pričakovanj. V notranjosti hitro opaziš, da so odgovorni pri Daciji dovolili, da povečajo stroške in napravijo notranjost bolj prijazno uporabnikom. Merilniki so sedaj dobili potovalni računalnik in ni nam treba več preračunavati, koliko goriva porabimo. Tudi navigacijski sitem in radio pokažeta vso znanje, ki ga Renault in Dacia ponosno predstavljata v svojih modelih. Že večkrat pohvaljeni informacijski sistem se je tudi tokrat odrezal izvrstno. Je preprost, pregleden in dovolj napreden, da na njem deluje vse, kar si voznik zaželi. Tudi stikala za pomik stekel so se znašla na vratih. Notranjost ostaja preprosta in predvsem trpežna, kar bodo še posebej cenili uporabniki.

 “V notranjosti hitro opaziš, da so odgovorni pri Daciji dovolili, da povečajo stroške in napravijo notranjost bolj prijazno uporabnikom.”

Čiščenje Dusterja lahko kmalu postane prava paša za oči.

Čiščenje Dusterja lahko kmalu postane prava paša za oči.

Duster 4×4 je ustvarjen za vožnjo po terenu in brezpotjih. Prva prestava je izjemno kratka in z njo so inženirji nadomestili reduktor. Speljevanje z drugo prestavo je tako kmalu nekaj vsakdanjega. Vožnja je izjemno mehka in tudi zvočna izolacija je šla korak naprej, v primerjavi s predhodnikom. Sloves, ki ga je nekoč prinašala Lada Niva, kasneje robustni Mercedes Puch (razred G) je sedaj povsem upravičeno prevzela romunska Dacia. Z izvrstnim štirikolesnim pogonom bodo zadovoljni še tako napredni uporabniki. V kolikor imate le malo oprijema na enem kolesu, vas bo Duster suvereno popeljal naprej po brezpotju. Stvar smo v praksi preizkusili tudi na poligonu in nasmeške na obrazu lahko primerjam s tistimi, ko do 100 zavrtimo BMW M4. Preprosto čisti užitek in to za res malo denarja.

Notranjost je po prenovi najbolj napredovala. Stikalo za štirikolesni pogon nakazuje, da gre za pravega terenca.

Notranjost je po prenovi najbolj napredovala. Stikalo za štirikolesni pogon nakazuje, da gre za pravega terenca.

Kombinirana poraba goriva je okrog 6 litrov. Ob lepi vožnji in izključenem 4×4 pogonu je celo liter manjša. Preprost, sicer najmočnejši dizelski motor je več kot dovolj za poganjanje tako po terenu, kot vožnji po avtocesti.

Zadnji odbijač se športno zaključi. Tudi izpuh ima aluminijast zaključek.

Zadnji odbijač se športno zaključi. Tudi izpuh ima aluminijast zaključek.

Duster spada v tisto kategorijo terencev, ki praktično nimajo konkurentov. Za svoj denar ponuja res ogromno in logično je, da ga obožujejo gorski reševalci in gasilci. Kupec, ki izbere 4×4 pogon pač mora vedeti, kaj s takim avtomobilom početi. In tisti, ki ga bodo znali izkoristiti v vsem svojem sijaju bodo navdušeni. Tako, kot smo bili mi. In to vsak trenutek vožnje po blatnem terenu. Duster je pač zvezda!

Debato, mnenja in vprašanja o testnem vozilu Dacia Duster Laureate 1,5 dCi 110 4×4 si lahko preberete na našem forumu Avtomobilizem in F1.

Zanesljivost, najpogostejše napake in okvare Dacie Duster si lahko ogledate na AvtoNasveti.com

Foto: Anej Ferko
_______

Podatki:
Motor / menjalnik: 4 valjni 1.5 dCi (95kW / 110 KM, 240 Nm) / ročni 6-stopenjski
Poraba po ECE: 5,7/4,9/5,1 l (CO2: 135 g/km)
Zmogljivosti maks. / 0-100: 168 km/h / 12,9 s
Dolžina / širina / višina: 4.315 / 2.000 / 1.695 mm
Medosna razdalja: 2.674 mm
Masa praznega vozila: 1.320 kg
Posoda za gorivo: 50 l
Št. sedežev: 5
Prostornina prtljažnika: 408 – 1.604 litrov

Osnovna cena vozila : 26.680 EUR
Osnovna cena testnega modela: 17.500
Cena testnega vozila z dodatno opremo: 19.535 EUR
Dodatna oprema: paket look, električni pomik zadnjih stekel, navigacija, Media Nav Laureate, parkirni senzorji zadaj, regulator in omejevalnik hitrosti, kovinska barva)