Dacia z vsakim novim modelom dokazuje, da misli na male ljudi. Ne na politike, ne na premožne, ampak na tiste, ki nujno potrebujejo avtomobil, ki bo malo porabil in hkrati bil izjemno ugoden.
Pustimo ob strani, če bi lahko še nekoliko zbili ceno svojih modelov, saj so v osnovni opremi resnično slečeni raznih priboljškov. Dacia v rokah francoskega Renaulta je na nek način povzročila revolucijo v avtomobilski industriji. Vsi ostali proizvajalci se že ozirajo in pripravljajo svoje cenovno ugodnejše različice v primerjavi z njihovo stalno ponudbo.
Lodgy je smiselen korak te romunske znamke, saj pogosto potrebujejo velike družine ugoden avtomobil z veliko prostora. Na testu smo že imeli pet-sedežno različico Lodgya, ki se je izkazal z ugodno porabo. V tokratnem testu pa smo bili ponovno pozorni na porabo na daljši relaciji in seveda na uporabnost zadnjih dveh dodatnih sedežev.
Lodgy ponuja ogromno prostora. In če je pet-sedežni namenjen tistim, ki potrebuje veliko prostora za prevoz tovora, je sedem-sedžni namenjen tistim, ki pogosto prevažjo več potnikov hkrati. V drugi vrsti tega 4,5 metra dolgega vozila sta dva sedeža, ki se preklopita v razmerju 40 : 60. Trije odrasli bodo brez težav potrpeli na kakšni krajši poti čez Slovenijo, kar dokazuje tudi fotografija s tremi navdušenci nad fitnesom. Povsem zadaj, v tretji vrsti, se nahajata še dva posamična sedeža. Doplačilo zanju stane 500 evrov. Dostop do njiju je preprost s poklopom enega ali obeh sedežev v drugi vrsti. Na zadnjima sedežema se sedi dobro, malce bolje kot v konkurenci.
Potrebno pa je malce potrpežljivosti in truda, da pospraviš vse sedeže, saj je ravno za zadnja dva rdeča vrvica, da ju podereš malce skrita oziroma bolje zapisano zakrita pod njima. Ko jo najdeš in potegneš se sedeža prekucneta naprej. Po nekaj ponovitvah to opravilo postane preprosto. Opozoriti je potrebno še na to, da ni mogoče v že naročenega pet-vratnega Lodgya dodatno vgraditi še dva sedeža. Zato dobro premislite pred nakupom ali potrebujete sedem ali pet sedežev.
Prednost zadnjih dveh sedežev je tudi ta, da ju lahko popolnoma odstranimo s čimer povečamo prostornino prtljažnika. Odstranjevanje je preprosto po nekaj ponovitvah. Z maksimalno doseženo prostornino prtljažnika pa se Lodgy prelevi v pravega dostavnika, kar pa smo že dokazali v prvem testu, ko smo z njim prevažali celo mizo in stole!
Povprečno porabo Dacie Lodgy smo preverili na relaciji Ljubljana – Annecy (Francija) in bili nad njo navdušeni, saj je znašala 5,5 l/100 km pri povprečnih hitrostih okoli 110 do 130 km/h. Samo udobje avtomobila na takšni dolgi poti pa je več kot zadovoljivo. Seveda je potrebno razumeti, da to ni ravno BMW X5 ali Audi A8. Pred takšno dolgo potjo sem bil le malce zaskrbljen zaradi odsotnosti tempomata, vendar sem skozi prakso in uporabo limitatorja, ki ga Lodgy ima dojel, da ta povsem zadostuje in se celo bolje izkaže kot tempomat na pogosto polnih italijanskih avtocestah.
A ves čas te dolge poti sta me motili dve stvari. Lodgy kljub lepemu zaslonu za upravljanje radia ne premore podatka o zunanji temperaturi. Druga slabost Lodgya so dnevne luči, ki delujejo le spredaj, zadaj pa žal ne. To sem opazil šele čez predor Mont Blanc po hupanju prijaznih voznikov za menoj.
Ob koncu testa, če potegnemo črto je Dacia Lodgy resnično ugoden avtomobil glede na prostornost, ki jo ponuja. Zasluga gre tudi nekoliko slabši varnostni opremi, a kaj, ko le te tudi niso imeli avtomobili pred petimi in več leti in nas je še vedno velika večina preživela. Povsem vaša odločitev pa je kam boste svoj privarčevani denar vložili. Svetujemo vam le, da se pri Lodgyu odločite za ESP, ki ga žal še ni v serijski opremi.
Debato, mnenja in vprašanja o testnem vozilu Dacia Lodgy s sedmimi sedeži si lahko preberete na našem forumu Avtomobilizem in F1. Na testu pa smo imeli tudi že pet-sedežno različico Lodgya.
_______
Podatki:
Motor / menjalnik: 1.5 dCi 110 (79 kW/107 KM, 260 Nm) / 6. st. ročni
Poraba po ECE: 5,3 / 4,0 / 4,4 l (CO2: 116 g/km)
Zmogljivosti maks. / 0-100: 175 km/h / 11,6 sekund
Dolžina / širina / višina: 4498 / 2004 / 1682 mm
Medosna razdalja: 2810 mm
Teža: 1262 kg
Posoda za gorivo: 50 l
Št. sedežev: 7
Prostornina prtljažnika: 207 – 827 – 2617 dm3
Osnovna cena (1.6 Base, 5 sedežev): 9.500 EUR
Osnovna cena testnega modela: 14.900 EUR
Cena testnega vozila z dodatno opremo: 16.360 EUR
(dodatna oprema: paket za kadilce, volanski obroč v usnju, MEDIA NAV Laureate, nadzor stabilnosti vozila – ESP, rezervno kolo, platišča iz lahke litine 16″ in kovinska barva)