Golf je prava evropska prodajna uspešnica in tudi sedma generacija te uspehe nadaljuje. Kljub temu pa je bil karavanski Golf vedno manj prepričljiv od kompaktne različice. Nova generacija to postavlja na glavo.
Nikoli nisem razumel, kako to, da je Passat Variant tako uspešen, Golf Variant pa nenehno zaostaja. Tudi na pogled je bil Golf Variant vedno korak zadaj. Tokrat so se pri Volkswagnu odločili, da ustvarijo vrhunski karavan, ki prepriča tudi vizualno. Zadek na hitro izgleda celo kot Passat, nasploh pa je avtomobil bistveno bolj celosten, kot je bilo to pri predhodnikih.
Variant je postal pravi Golf
Oblikovno so v primerjavi s kompaktno različico ustvarili pravo malo revolucijo. Zunanje linije 4.562 mm dolgega Golfa Varianta (od Golfa s kompaktnim zadkom je daljši za 307 mm) so do konca sprednjih vrat enake natančnim in suverenim linijam osnovnega Golfa. Od B-stebričkov naprej pa so pri Volkswagnu sledili potrebam po velikem prtljažnem prostoru in vizualni podobnosti. Zadnje luči so tako dvojne in jih imamo tudi na pokrovu prtljažnika, kar je prvič pri Variantu. Žarometi so v moderni LED tehniki in dajejo avtomobilu izrazito podobo, še posebej ponoči. Podobno kot pri kompaktni različici hvalimo preglednost nazaj, ki je posledica velikih steklenih površin. Tako za pogled nazaj ni potrebe po kameri, so pa v pomoč odlični parkirni senzorji.
V notranjosti je Golf Variant pravi Golf. Pohvaliti je treba občutek za detajle, ki so jih dodelali z izbranimi materiali. Glede počutja za volanom se moramo strinjati z vsem napisanim, kar smo že pohvalili pri kompaktni različici. Merilniki so pridobili nov osrednji zaslon, katerega upravljamo s tipkami na multifunkcijskem volanskem obroču. Meniji so enostavni in pregledni, tako da se bodo v njem znašli tudi tisti, ki niso ljubitelji tehnike in tehnologije. Osvetlitev merilnikov je prijetna bela, kar velja tudi za celotno sredinsko konzolo.
Osrednje mesto je v testnem Golfu zasedal velik zaslon, preko katerega upravljamo radio. Gre za povsem nov vmesnik, ki omogoča tudi preverjanje informacij o stanju vozila, je povezljiv s klimatsko napravo in omogoča vrsto nastavitev. Klimatska naprava odlično opravlja svoje delo, ponuja tudi tri programe avtomatskega delovanja (soft, medium in fast). Multimedijski sistem ima tudi senzor dotika in ko se zaslonu približamo, se prikažejo še dodatne informacije. Zanimiva in pohvalna rešitev. Velik plus predstavljajo tudi velike odlagalne površine v vratih, kjer je tudi prostor za 1,5-litrsko plastenko.
Prostornost prtljažnika je področje, kjer Golf praktično kraljuje. Že v osnovi nam je na voljo kar 605 litrov prtljažnega prostora. S podiranjem sedežev pa ga lahko povečamo do kar 1.620 litrov. Prtljažnik je dobro dostopen, priporočamo pa izbiro pregrad iz seznama dodatne opreme. V velikem prtljažniku se namreč stvari hitro “vozijo” sem ter tja.
Motor je verjetno najpogostejša izbira kupcev in smo ga spoznali že pri poletnem testu kompaktne različice. Gre za 1,6-litrski dizelski agregat s 77 kilovati moči. Realna poraba goriva se giblje med 5,5 in 6 litri. Liter manj boste doživeli zgolj z enakomerno vožnjo po regionalnih cestah ali avtocesti. Tek motorja je miren in s klasičnim dizelskim zvokom. Za večino uporabnikov bo povsem prava izbira. Potrebno je pohvaliti tudi 5 stopenjski menjalnik, pri katerem je 5 prestava res dolga in praktično nadomesti šesto prestavo. Zanimiva rešitev, ki je vredna posnemanja, saj šeste prestave tako sploh ne pogrešamo.
Anej, osebni zaključek
Golfa si nikoli nisem predstavljal kot karavana. Vendar me je tokratni testni primerek prepričal, da je zelo zanimiva izbira, predvsem za tiste, ki prevozijo veliko kilometrov in potrebujejo racionalnega sopotnika, s katerim bodo vsak kilometer privarčevali kak Evro. In ruši tudi mit o pregovorno visoki ceni, kajti za ta denar res ponuja veliko in verjetno povzroča kar nekaj sivih las konkurenci.
Teja, ženski komentar o vozilu Volkswagen Golf:
Že poleti sem se navduševala nad simpatičnim modrim Golfom. Karavan pa je pravi luksuz za družine, ki potrebujejo več prostora za vse svoje aktivnosti. Edino bela barva mi deluje preveč dolgočasno. Sama bi raje izbrala avtomatski menjalnik, ki je pri Golfu res super.
Debato, mnenja in vprašanja o testnem vozilu Golf Variant Comfortline 1.6 TDI BMT si lahko preberete na našem forumu Avtomobilizem in F1.
___________________
Podatki:
Motor / menjalnik: 1.6 TDI (77kW/105 KM) / 5 st. ročni
Poraba po ECE: 4,9 / 3,3 / 3,9 l (CO2: 109 g/km)
Zmogljivosti maks. / 0-80: 190 km/h / 7,9 sekund
Dolžina / širina / višina: 4534 / 1781 / 1504 mm
Medosna razdalja: 2578 mm
Teža: 1452 kg
Posoda za gorivo: 55 l
Št. sedežev: 5
Prostornina prtljažnika: 605 – 1.620 l
Osnovna cena vozila (1.2 TSI): 15.033 EUR
Osnovna cena testnega modela (1.6 TDI BlueMotion): 20.198 EUR
Cena testnega vozila z dodatno opremo: 21.811 EUR
(dodatna oprema: rezervno kolo 16″ zasilno, dvigalka za avto, radio Composion Media, aluminijasta platišča Perth, comfort paket)