Aprilia izdeluje svoj 200-kubični skuter scarabeo 200 v več različicah, mi pa smo za vas na kratko preizkusili scarabeo 200 GT. Na testu se je izkazal kot vsestransko uporaben skuter s poudarjenim udobjem, oblikovno pa je bolj pri srcu ljubiteljem klasike. Tehnično scarabeo v ničemer ne razočara, zna pa prepričati predvsem z ugodno ceno.
Po okusu ljubiteljev klasike
Težko bi rekli, da je aprilia scarabeo 200 GT privlačno oblikovan skuter. Bolj bo všeč ljubiteljem klasičnih oblikovalskih potez, medtem ko tisti, ki želite modernost, raje izberite kaj drugega, na primer hišni atlantic 200. Sprednji del zaznamuje velika okrogla luč ter okrogli smerniki, podobo pa zaokrožuje veliko in vetrno učinkovito vetrobransko steklo na krmilu. Tudi stranski pogled razkriva klasiko, zadek pa je z globoko spuščeno zadnjo strešico zopet opremljen z okroglo zadnjo lučjo in okroglimi smerniki.
Udobje z veliko začetnico
Zato pa je sedenje na skuterju toliko bolj udobno, saj je sedež za voznika kraljevsko odmerjen, zaradi dvostopenjske višine pa velja pohvaliti tudi oporo v križnem delu. Sopotnik torej sedi nekoliko višje kot voznik, kar omogoča dober pogled naprej. Nasloni se lahko na poseben naslon na serijsko vgrajenem prtljažnem kovčku, dobro pa je poskrbljeno tudi za njegove noge in oprimke za roke. Krmilo je dovolj visoko, da s koleni ne boste zadevali vanj, zaradi svojega položaja pa je sedenje na skuterju tudi zelo sproščeno in naravno. Armaturna plošča je pregledna in vozniku nudi vse potrebne informacije, vzvratna ogledala pa omogočajo dobro preglednost nazaj in se s svojo okroglo obliko lepo vklapljajo v klasično podobo celotnega skuterja. Uporabnost aprilie scarabeo se pokaže v serijsko vgrajenem prtljažnem kovčku, ki lahko pogoltne dve čeladi in še kakšno malenkost zraven, še en predalček za drobnarije, ki ga je moč tudi zakleniti, pa je nameščen pred voznikovima nogama.
Kolesa s premerom 16 palcev
Za pogon aprilie scarabeo 200 GT skrbi enovaljni štiritaktni pogonski agregat, ki se izkaže kot povsem zadostna motorizacija za tak skuter. Sicer ne more skriti svoje enovaljne zasnove, kar pomeni precej tresljajev, predvsem v prostem teku, zato pa se oddolži z zadostno zalogo moči in predvsem bogatega enovaljnega navora. Pospeški so zato izjemno solidni, čeprav zaradi dobre lege na cesti niso tako očitni. Pogon je na zadnje kolo speljan preko brezstopenjskega avtomatskega menjalnika, dobro lego na cesti pa zagotavljajo kolesa premera 16 palcev. Le-ta se še posebej izkažejo v hitreje voženih daljši ovinkih, kjer je scarabeo dovolj stabilen, svoje prednosti pa pokažejo tudi v mestu, pri vožnji čez najrazličnejše cestne neravnine in pri plezanju na pločnike. Diskaste zavore spredaj in zadaj delujejo dobro, vzmetenje pa je bolj mehko nastavljeno, se pravi v prid udobju.
Široka uporabnost in cenovna dostopnost
Klasično oblikovana aprilia scarabeo 200 GT se je na našem kratkem testu izkazala kot soliden mestni skuter, ki se dobro počuti tudi na mestnih vpadnicah, ne ustraši pa se tudi krajših nedeljskih motorističnih izletov, tudi kam dalj ven iz prestolnice. Pohvaliti velja velika kolesa in udoben sedež, zaradi ne previsoke teže pa tudi zadostno okretnost na mestnih ulicah. Aprilia scarabeo 200 GT pri slovenskih trgovcih velja 900 tolarskih tisočakov, kar je ugodno, še posebej glede na konkurenco, ki za tak oziroma tudi dosti višji denar ponuja precej manj.
Foto: Miloš Milač