Tesno sodelovanje znotraj koncerna GM

Aktualno, Novosti

Kombiniranje sestavnih delov in platform različnih znamk pod okriljem avtomobilskih koncernov je že dolgo v navadi. GM se je na ta način lotil tudi novega Saabovega kompaktnega avtomobila, ki bo svetovno premiero doživel sredi decembra…

Kombiniranje sestavnih delov in platform različnih znamk pod okriljem avtomobilskih koncernov je že dolgo v navadi. GM se je na ta način lotil tudi novega Saabovega kompaktnega avtomobila, ki bo svetovno premiero doživel sredi decembra v Los Angelesu. Štirikolesno gnani 9-2X si je podvozje in motorje sposodil pri Subaruju.

 

Prvi Saab v kompaktnem segmentu

 

Novi Saab, izdelan na osnovi Subaru impreze, bo sprva namenjen ameriškemu in kanadskemu tržišču, ostali trgi pa zaenkrat ostajajo pod vprašajem. Petvratni 9-2X s štirikolesnim pogonom je za švedsko znamko novost, saj sodi v segment C, torej v golfov razred in je tako tudi krajši od Saabove limuzine 9-3. Iz Subarujeve tehnične zakladnice si pri njegovem razvoju niso sposodili le podvozja, temveč tudi značilne boxer motorje. Za športno vožnjo bosta skrbela dva agregata, prvi je 2.5-litrski atmosferski štirivaljnik s 156 KM, zmogljivejši pa 2.0-litrski prisilno polnjeni agregat s 227 KM v različici aero. Na dizelske motorje kupci ne bodo mogli računati, saj jih pri Subaruju ta hip v programu ni, sicer pa na ameriškem trgu predvsem zaradi nizke cene goriva po njih ni pravega povpraševanja.

 

GM in Fuji sta tudi kapitalsko povezana

 

Tržni analitiki opozarjajo na stalno rast zanimanja za prestižna štirikolesno gnana vozila tudi v kompaktnem razredu, zato so pri Saabu glede prodaje novinca optimistični. Pri njegovem razvoju so inženirji izkoristili sinergije znotraj koncerna GM, zanimivo pa je tesno sodelovanje z japonsko znamko Subaru, avtomobilsko vejo koncerna Fuji Heavy Industries, ki je v 20-odstotni lasti Američanov. Novinca bodo izdelovali na Japonskem, začetek proizvodnje pa je določen za spomlad 2004.