Pri Alfi Romeo znajo delati lepe avtomobile, o tem ni nobenega dvoma. 156 je bila v celotnem življenjskem obdobju za mnoge predmet poželenja, saj se njenih oblin kar ni bilo mogoče naveličati. Medtem ko se nismo niti dobro navadili osveženih linij prenovljenega modela, nas že pričakuje njegova naslednica, ki so jo Italijani prihranili za letošnji Ženevski avtomobilski salon.
Večja in še bolj privlačna
Čeprav oblika alfe 159 gradi na preverjenem receptu, se pod pločevino skriva popolnoma nov avtomobil. Če še malo ostanemo pri zunanjosti, nam največ novega odkriva sprednji del. Žaromete pod prosojnim steklom je zamenjala podolgovata špranja s tremi ločenimi svetilnimi elementi, značilna trikotna maska motorja pa se tokrat dotika spodnjega dela spojlerja. Manj presenečenj je na zadnjem delu z nekoliko spremenjenimi lučmi, medtem ko kljuke zadnjih vrat ne najdemo več skrite v okviru zadnjih vrat, temveč na običajnem mestu. Novinka razen z eleganco razvajala tudi z seznamom opreme, zračnih vreč je osem (vključno s tistima, ki ščitita kolena), na voljo so vsi sistemi stabilnosti, tudi »Hill Holder« pri modelu crosswagon, tripodročna klimatska naprava, tempomat, radio z izmenjevalcem za 10 zgoščenk, parkirni senzorji, bi-xsenonski žarometi, električno nastavljivi sedeži in gumb za zagon motorja.
159 zaenkrat mami tudi kupce modela 166
Alfa 159 bazira na novi hišni platformi in z dolžino 4,66 m in medosno razdaljo 2,7 m delno nadomešča tudi model 166, za katerega naslednik še ni predviden. Pri motorjih v koncernu Fiat stavijo izključno z neposrednim vbrizgom podprte bencinske motorje. Najzmogljivejšo različico GTA bo tako kot prej poganjal 3.2-litrski V6, ki je tokrat opremljen s 24 ventili, njegova moč in navor pa sta posledično narasla na 260 KM oziroma 322 Nm. Kupci bodo lahko izbirali še med 2.2-litrskim JTS s 185 KM in 230 Nm navora ter 1.9-litrskim JTS s 160 KM in 190 Nm navora. Dizelske barve bodo branili trije predstavniki s common-rail tehnologijo, in sicer 2.4-litrski JTD V5 s 200 KM (400 Nm), prostorninsko enak motor s 150 KM in 1.9-litrski JTD s 120 KM. Vsi trije so serijsko opremljeni s filtrom sajastih delcev, ki ne zahteva vzdrževanja in izpolnjujejo standarde Euro 4. Za prenos moči bo skrbel serijski šeststopenjski ročni menjalnik, za doplačilo pa tudi avtomatika ali robotizirani salespeed, na voljo bo tudi štirikolesni pogon. Alfa 159 bo prve kupce razveselila poleti, o cenah pa zaenkrat sosedi še molčijo.