Pri Renaultu so v marsičem pionirji. Že nekajkrat so bili »krivi« novih avtomobilskih segmentov, spomnimo se samo twinga, scenica, pa tudi enoprostorski espace ni nikakršna izjema. Dolga leta je branil položaj najbolj priljubljenega MPV-ja v Evropi, dokler ga niso začeli dohitevati sodobni in konkurenčni tekmeci. Nova generacija, že četrta po vrsti, ima torej nalogo postaviti espaca tja, kamor je vedno sodil – med sanjske enoprostorce. Neposredno smo primerjali bencinsko in dizelsko različico.
Evolucija namesto revolucije
Novi espace si deli platformo z vel satisom in avantimom. Za razliko od predhodnikov, ki so imeli nekatere dele karoserije plastične, je espace v celoti iz jekla, sodi pa med najvarnejše enosprostorce, saj je na preizkusnih trčenjih Euro NCAP prejel vseh pet zvezdic. Oblikovno espace ni tako radikalen, kot nekateri drugi Renaultovi modeli, gre bolj za evolucijo hišnih linij, zaradi katerih je espace brž prepoznaven in nezamenljiv. To še posebej velja za sprednji del z značilno dvodelno masko motorja, prisekanimi linijami žarometov in odbijača, zadaj pa s pokončnimi lučmi, ki potisnjene na rob ne motijo velikih prtljažnih vrat. Espace je na voljo v dveh dolžinskih izvedenkah, krajša v dolžino meri 4,66 m, v širino 1,86 m in v višino 1,73 m, grand espace pa z dodatnimi 20 cm dolžine in 2 cm višine ponuja še nekoliko več prostora.
Zračno in prilagodljivo
Notranjost je veliko bolj prilagodljiva kot prej. Zadaj so nameščeni ločeni sedeži, ki jih lahko poljubno premikamo naprej in nazaj, lahko pa jih seveda tudi popolnoma odstranimo. Mehanizem je dokaj enostaven, le sedeži niso prav lahki in zahtevajo še posebej pri nameščanju kar nekaj truda. V skladu z Renaultovo doktrino varnosti so vsi opremljeni s tritočkovnim varnostnim pasom in individualnimi naslonjali za roke. Odlagališč je tudi za najbolj založene povsod dovolj, občutek prostornosti in zračnosti je še posebej ob velikem strešnem panoramskem oknu površine 2,16 m2 res intenziven. Velikih steklenih površin bodo veseli predvsem tisti, ki uživajo ob pogledu na naravo. Sedeži so izdatnejši in udobnejši spredaj, voznikov tudi bogato nastavljiv, zadaj pa seveda ožji in manj primerni za tiste z obilnejšo postavo. Instrumenti s tehnologijo black panel (modra osvetlitev na črni podlagi) so nameščeni sredinsko, ostali deli armaturne plošče so zasnovani precej minimalistično, značilne pa so tudi velike plastične površine, ki morda ne delujejo tako ugledno, kot si to želijo pri Renaultu. Stikal je malo, veliko jih je pohvalno nameščenih ob volanu, kar olajša upravljanje, izjema pa je komandna ploščica klimatske naprave, ki je nameščena na voznikovi levi strani, kar onemogoča, da bi jo upravljal tudi sovoznik. Ta lahko na svoji »ploščici« nastavlja le temperaturo. Radijski sprejemnik se skriva v pokritem predalu, nekoliko nelogično pa se zdi daljinsko upravljanje, ki zahteva veliko privajanja, koristi pa le potnikom zadaj. Ne glede na omenjene pomanjkljivosti je espacov interier udoben in prostoren, hitro pa se privadite tudi na dejstvo, da ne sedite pred armaturno ploščo, za katero bi veljali vsi superlativi
Velik in dostopen prtljažnik
Po zaslugi velikih dvižnih vrat, ki v dežju služijo tudi kot prijeten nadstrešek, je dostop do prtljažnika otročje lahek. Nizkega nakladalnega robu bodo veseli predvsem tisti, ki se bodo kdaj lotili odstranjevanja sedežev, dvižnega zadnjega stekla pa tisti, ki jim je odpiranje celotnih prtljažnih vrat odvečno ali nepotrebno opravilo. Medosna razdalja meri 2803 mm, zato je prostora v primeru brez sedežev skoraj za tri kubične metre. Ob običajni razmestitvi petih sedežev se lepo obdelan prtljažnik skrči na še vedno impresivnih 650 litrov.
Dobro počutje za volanom
Za volanom je na začetku potrebno kar nekaj privajanja. Za nekaj pogledov v napačno smer so krivi sredinsko nameščeni digitalni merilniki, stikala so na neobičajnih mestih, še najmanj začetniških »kiksov« povzroča sedaj že skoraj slavna Renaultova kartica. Pri nekaterih različicah se vrata po zaslugi elektronskega sistema za prepoznavanje kartice odklenejo kar sama, pri obeh testnih espacih pa je bila kartica v izvedbi za “klasično” daljinsko upravljanje. Ob vstopu v avtomobil kartico porinemo v režo, kar požene energijo po espacovih »žilah«, za zagon motorja pa je potreben zgolj pritisk tipke »start«. Ko se proces učenja konča, voznik začne uživati. Položaj za volanom je zalo udoben, pregled iz vozila je v vse smeri soliden, menjalnik je kljub rahli nenatančnosti lahkoten in tekoč, voznik pa kmalu pozabi, da sedi v težkem in na prvi pogled okornem enoprostorcu. Pohvaliti gre tudi ročno zavoro, ki se samodejno zategne ob izključitvi motorja in samodejno sprosti, ko voznik po zagonu pritisne pedal za plin.
Dinamika vse manj diši po Francozih
Za svojo velikost in težo je espace agilen in dinamičen avtomobil. Po moji oceni se avtomobil pelje še nekoliko bolje od četvorčkov (peugeot 807, citroen C8, …) ki so doslej predstavljali referenco v svojem razredu. Tudi nemarno vijuganje ali še tako slabo cestišče ga težko vržejo iz tira, nastavitev podvozja pa se zdi ustrezen kompromis med udobjem in športnostjo. O tipični francoski mehkobi torej težko govorimo, morda bo zaradi tega kak njen zaprisežen ljubitelj slabše postrežen. Espace s turbodizelskim motorjem bo zadovoljil predvsem te. Motor je uglajen, dovolj zvočno izoliran in še kar poskočen, pa tudi poraba goriva je s 8,8 litri prijetno presenetila. Iz 2,2 litra prostornine iztisne 150 KM in 320 Nm največjega navora. Dvolitrski turbo motor s 165 KM se zdi še boljša izbira, saj ponuja več življenja, je seveda tišji, se rad vrti, povprečna testna poraba pa je bila v našem primeru le za okoli liter višja. Obema motorjema se lepo poda šeststopenjski menjalnik. Zanimiva podrobnost: vratca posode za gorivo imajo vgrajen čep s tesnilno loputo, zato izvrstno shajajo brez klasičnega pokrovčka.
Dizelski agregat se je tokrat uklonil bencinskemu
Espace gotovo kotira visoko pri udobju in notranji prilagodljivosti. Ergonomija zahteva nekaj privajanja, lažje pa bo z zunanjo obliko, ki je manj revolucionarna kot pri nekaterih drugih Renaultih. Izdelava sicer ni vrhunska, je pa boljša kot pri ostali francoski konkurenci, ali drugače povedano, v tem segmentu je še kar nekaj prostora za izboljšave. Tega se seveda zavedajo tudi konkurenti, zato bo zanimivo v prihodnje spremljati boj za kupce, ko pride na sceno nova generacija nemških in japonskih tekmecev. Dotlej bodo Renaultovi avtomobili še naprej blesteli s pametnimi in uporabnimi rešitvami, uporabnostjo in predvsem varnostjo. S ceno 7,48 (2.0T) oziroma 7,8 milijona (2.2 dci) in obilo opreme privilege se espace zelo dobra izbira. Zadnje čase se redko zgodi, da bi pri neposredni primerjavi med bencinskim in dizelskim motorjem kratko potegnil slednji. V tem primeru jo je!
Foto: Miloš Milač, Renault
<=”pot!<” na=”Na” komentar:=”KOMENTAR:”>
<=”hitrostih.<” višjih=”viÅ¡jih” pri=”pri” strehe=”strehe” panoramske=”panoramske” okoli=”okoli” piš=”piÅ¡” le=”le” moti=”Moti” solidna.=”solidna.” avtomobila=”avtomobila” velikosti=”velikosti” kljub=”kljub” strani=”strani” vse=”vse” na=”na” preglednost=”preglednost” je=”je” pa=”pa” obenem=”obenem” svetla,=”svetla,” zelo=”zelo” površin=”povrÅ¡in” steklenih=”steklenih” velikih=”velikih” zaradi=”zaradi” notranjost=”notranjost” zmeren,=”zmeren,” solidno=”solidno” goriva=”goriva” porabi=”porabi” prestavo=”prestavo” zadnjo=”zadnjo” daljšo=”daljÅ¡o” nekoliko=”nekoliko” z=”z” menjalnika=”menjalnika” šeststopenjskega=”Å¡eststopenjskega” tudi=”tudi” in=”in” zmogljivosti=”zmogljivosti” glede=”glede” motor=”Motor” prtljage.=”prtljage.” precej=”precej” pogoltne=”pogoltne” prostor=”prostor” prtljažni=”prtljažni” udobni,=”udobni,” dovolj=”dovolj” sedeži=”sedeži” so=”so” vožnji=”vožnji” večurni=”veÄ�urni” po=”po” tudi=”tudi” dodatek.=”dodatek.” logičen=”logiÄ�en” espacea=”espacea” usmerjenost=”usmerjenost” potovalno=”potovalno” kar=”kar” tempomat,=”tempomat,” primer=”primer” pogrešal=”pogreÅ¡al” vseeno=”vseeno” sem=”sem” kjer=”kjer” opremo,=”opremo,” bogato=”bogato” razvaja=”razvaja” espace=”espace” najvarnejšega=”najvarnejÅ¡ega” lovorike=”lovorike” poleg=”Poleg” generacijo.=”generacijo.” njegovo=”njegovo” počne=”poÄ�ne” to=”to” kot=”kot” tako=”tako” prav=”prav” ledino,=”ledino,” oral=”oral” espaceom=”espaceom” prvim=”prvim” svojim=”svojim” s=”s” renault=”Renault” novinar=”novinar” jamnik,=”Jamnik,” anže=”Anže”>
KOMENTAR: Na pot!
Anže Jamnik, novinar
Renault je s svojim prvim espaceom oral ledino, prav tako kot to počne tudi z njegovo zadnjo generacijo. Poleg lovorike najvarnejšega avtomobila espace razvaja z bogato opremo, kjer pa sem vseeno pogrešal na primer tempomat, kar je glede na potovalno usmerjenost espacea logičen dodatek. Tudi po večurni vožnji so sedeži dovolj udobni, prtljažni prostor pa pogoltne precej prtljage. Motor je glede na zmogljivosti in tudi zaradi šeststopenjskega menjalnika z nekoliko daljšo zadnjo prestavo pri porabi goriva solidno zmeren, notranjost pa je zaradi velikih steklenih površin zelo svetla, obenem pa je preglednost na vse strani kljub velikosti avtomobila solidna. Moti le piš okoli panoramske strehe pri višjih hitrostih.