Njene ambicije so velike. Pri Hondi namreč ciljajo visoko, v segment športnih limuzin srednjega razreda, kot so Mazda 6, Audi A4, BMW serije 3, Saab 9-3, Alfa Romeo 156 in Lexus IS200. Prvi vtisi v vožnji, prefinjena športna oblika in odlična kakovost izdelave utrjujejo prepričanje, da sodi prav tja. Vse različice poganjajo novi Hondini motorji s tehnologijo i-VTEC, ki izhaja iz športne serije Type R. Novinko sestavljajo na japonskem, takšno pa ponujajo domačemu in evropskemu trgu. V Združenih državah je Accord popolnoma drug avtomobil. Zanimivo je, da bodo evropsko/japonsko različico tam tržili z oznako Acura TSX.
Nizek količnik zračnega upora
Čeprav je medosna razdalja v primerjavi s predhodnico ostala nespremenjena (2680 mm), so zunanje mere zaradi potrebe po prostornejši kabini narasle (4665 mm). Avtomobil deluje samozavestno, obut v večje pnevmatike že skoraj strupeno, hkrati pa ohranja dobro »staro« limuzinsko eleganco. Povsem po mojem osebnem okusu. Accord z odliko opravi tudi izpit iz aerodinamike, količnik zračnega upora namreč znaša izjemnih 0,26, kar ga uvršča v absolutni vrh med osebnimi avtomobili. Dosežek je še toliko pomembnejši, če upoštevamo, da se niti hibridna Honda Insight z ozkimi kolesi in aerodinamičnimi dodatki ni odrezala dosti bolje (0,25). Nizke vrednosti pripomorejo k visoki končni hitrosti, v naše primeru tovarniških 220 km/h, ugodni porabi goriva in nizki hrupnosti pri višji hitrosti.
Občutek kakovosti in visokega udobja
V potniški kabini z nezmotljivo germanskim pridihom prevladujejo kakovostni materiali in še boljša izdelava. Spoji med posameznimi plastičnimi deli so brez napak, uho zaman išče kakršnekoli neprijetne zvoke, pa tudi zvočna zatesnitev je na visoki ravni. Prevladujoča črna barva se lepo poda športnemu duhu novega Accorda. Gumbi so pohvalno veliki in ergonomično oblikovani, to še posebej velja za sklop avdio sistema in samodejne klimatske naprave, ki je že v osnovi ločeno nastavljiva za voznika in sopotnika. Po zaslugi bogato nastavljivega trikrakega volanskega obroča in sedežev, ki s svojo zajetnostjo, odlično ergonomijo in bočno oprijemljivostjo sodijo v razredni vrh, vozniku ni težko najti idealnega položaja. Sedeži so dovolj visoki tudi za vešjerasle, potniki pogrešajo le vzdolžno nastavljivost naslonjala za glave. Biserno osvetljeni merilniki so veliki in pregledni, naravnost ogromen je tisti za hitrost, nameščen na sredini. Majhna zamera gre slabi opori za levo nogo, še posebej, če upoštevamo velikost in ceno avtomobila. Splošno udobje in funkcionalnost bogatijo številna odlagališča; med najbolj uporabne sodijo pokrit predal na sredinski konzoli ter predala pred sovoznikom in pod pomičnim sredinskim naslonjalom za roke. Prostoren prtljažnik sprejme 459 litrov.
Visoki vrtljaji so njegova strast
2.0-litrski bencinski motor zmore 114 kW/155 KM pri 6.000 vrtljajev v minuti in največji navor 190 Nm pri 4.500 rpm. Je zelo odziven, ponuja pa dovolj moči tudi za bolj dinamično vožnjo. Najbolj presenetljiva je njegova želja po vrtenju vse tja do 7.000 vrtljajev v minuti, pri čemer oddaja športen, melodičen zvok, ki vozniku ponuja velik užitek. Ob tem ni preglasen, nasprotno, na njegovo jakost le malo vpliva položaj kazalca na merilniku vrtljajev. Njegova narava voznika prav spodbuja, da bi odločneje stopil na pedalo za plin, ob čemer seveda naraste tudi
poraba, katere testno povprečje znaša ugodnih 8,5 litrov/100km. Seveda je Accorda lepo voziti tudi počasi in uglajeno, le nežni moramo biti z dodajanjem plina in sklopke. Ta namreč sodi med bolj natančne, neroden voznik pa je hitro kaznovan s sunkovito vožnjo in razdraženim ravnotežnim organom. Agregat izpolnjuje zahteve glede emisij izpušnih plinov EU2005. Za prenos konjskih sil skrbi izjemno natančen pet-stopenjski ročni menjalnik. Mehko in hitro prestavljanje omogoča kratka aluminijasta prestavna ročica.
Bolj čvrsto, a še vedno udobno
Za novega Accorda je značilna izjemna vodljivost. Podvozje neposredno in natančno, vožnja pa čvrsta in nikakor ne neudobna. Omogoča hitro in dinamično vožnjo, prav tako pa tudi lenobno in udobno križarjenje po zavitih cestah. Slednje je bolj priporočljivo s pnevmatikami običajne debeline, saj nizkopresečne zaradi večjega tlaka na potnike v večji meri prenašajo tresljaje. Vožnja skozi ovinke skoraj ne pozna nagibanja, obnašanje je klasično limuzinsko, to pomeni rahlo dodajanje volana ob podkrmarjenju. Občutek pri zaviranju je dober, zavore niti pri večjih hitrostih ne postanejo preobčutljive in brez večjega napora hitro in učinkovito ustavijo vozilo. Strukturo podvozja so si Hondini inženirji sposodili pri formuli 1, ponaša pa se z obesami s po dvema prečnima vodiloma.
Brez potovalnega računalnika
Med solidno serijsko opremo najcenejšega Accorda z letnico 2003 (oprema Comfort) sodijo avdio sistem s predvajalnikom zgoščenk in štirimi zvočniki, daljinsko centralno zaklepanje vrat in prtljažnika, električno nastavljivi in ogrevani zunanji ogledali, dvoobmočna klimatska naprava, s kromom prevlečene kljuke in maska motorja. Elementi aktivne varnosti zajemajo protiblokirni zavorni sistem ABS s sistemom za enakomerno porazdelitev zavorne moči in zavornim asistentom, pasivni pa štiri varnostne blazine in varnostne zavese. Tako opremljen Accord stane 4.890.000 SIT, testna različica pa je bila opremljena še z nekaterimi dodatki, kot so multifunkcijski volan, ksenonski žarometi ter večja kolesa z nizkopresečnimi pnevmatikami. Med serijsko opremo smo pogrešali potovalni računalnik. Bogatejša oprema Sport je dražja za nekaj tolarskih stotisočakov, ponuja pa še tempomat, platišča iz lahke litine, imitacijo aluminija na armaturni plošči, šest zvočnikov namesto štirih ter dežno tipalo za brisalce. Ponudba na našem trgu zajema še različico Executive z 2.4 –litrskim motorjem. Ta hip manjka dizelski agregat, ki pride na vrsto nekoliko kasneje. 2.0-litrski agregat naj bi razvili izključno Hondini strokovnjaki, brez dvoma pa bo tedaj Accord še bolj vroča roba, kot je že.
Mitja Koželj