Tujec z zvezdo?

Mercedes-Benz, Testi

Najmanjši mercedes ali »baby benz« kot mu pravijo v rodni deželi je že ob predstavitvi požel mešane odzive. Nekateri so hvalili pogum do tedaj načelnega izdelovalca klasičnih prestižnih limuzin, spet drugi grajali tovarno, češ, da…

Najmanjši mercedes ali »baby benz« kot mu pravijo v rodni deželi je že ob predstavitvi požel mešane odzive. Nekateri so hvalili pogum do tedaj načelnega izdelovalca klasičnih prestižnih limuzin, spet drugi grajali tovarno, češ, da se je izneverila tradiciji. Kakorkoli že, dejstvo je, da gre za revolucionarno zasnovanega malčka, ki kljub skromnim meram ponuja prostorsko razkošje, v najmočnejši izvedbi pa tudi veliko užitkov v vožnji.

Maloštevilni, a učinkoviti lepotni dodatki

Razred A je nastal leta 1997, doslej pa so izdelali že več kot pol milijona primerkov. Testni se hvali z najmočnejšim bencinskim motorjem in športno opremo, kar so zakrivili strokovnjaki hišnega oddelka AMG. Različico evolution z najzmogljivejšim motorjem na zunaj prepoznamo po 17-palčnih litih platiščih, stranskimi spojlerji in tanko rdečo črto, ki obkroža celotno karoserijo. Avtomobil deluje simpatično, za to so krivi živahni žarometi in smejoča se odprtina za zrak, ne manjka pa niti športnega prizvoka, ki ga zadaj krepi dvojna izpušna cev. Hišno pripadnost poudarjata še značilna maska motorja s trikrako zvezdo ter značilne zadnje luči. Spoji med karoserijskimi deli se zdijo natančni, kljub temu pa se avtomobil na luknjasti cesti očitno oglaša.

Germansko urejena notranjost s pridihom prestiža

Najmanjši benz, ki je majhen le na zunaj, izgleda kot soba na štirih kolesih. Po zaslugi tako imenovane sendvič konstrukcije z dvojnim dnom, je prostora kljub 3,77 m zunanje dolžine v potniški kabini zelo veliko. Zaradi tega sedijo potniki za približno 20 cm više, kar pomeni, da so manj izpostavljeni silam pri trčenju. Največje presenečenje je zadnja klop, ki ima pred seboj zares veliko prostora, težava je le v tem, da pod prednjimi sedeži ni prostora za stopala, rezultat pa je sedenje s precej pokrčenimi koleni. Bolje se godi potnikom na prednjih sedežih, ki imajo dovolj dolgo sedalno površino, kar nekaj bočnega oprijema, vendar preskromno oporo v predelu križa. Sedeži so lično izdelani in prevlečeni s kombinacijo črnega usnja in svetle alcantare. Germansko urejeno in nekoliko hladno notranjost krasijo tudi vložki iz brušenega aluminija, ki jih najdemo na vratih, armaturni plošči in kratki prestavni ročici ter kakovostna plastika in tekstilne obloge. Armaturna plošča s polkrožnimi in belo podloženimi merilniki pod ovalno strešico je na zgornjem delu z zračnimi šobami valovita, sredinski del s pregledno nameščenimi stikali pa skoraj ploščat. Volan je športno oprijemljiv, tisti bolj praktični pa bodo solidno postreženi tudi z dovolj številnimi odlagalnimi predalčki.

Motor se izkaže predvsem s solidnim navorom

A 210 razvije 103 kilovate oziroma 140 konjskih sil pri 5500 vrtljajih in 205 Nm navora pri 4.000 vrtljajih v minuti. Zmogljivosti niso solidne le na papirju, saj je 1.195 kg težki A tudi na cesti pravi športnik. Najbolj značilno zanj je dobro pospeševanje pri nizkih obratih, kjer je po zaslugi solidnega navora zelo živahen, ne moti pa ga niti priganjanje, čeprav tedaj postane nekoliko glasnejši. Do 100 km/h tako pospeši v osmih sekundah, končna hitrost pa znaša prek 200 km/h. Če že štirivaljnik dobro opravlja svoje delo, pa ima nekaj več težav podvozje, ki je sicer športno trdo, vendar pogosto le težko kos zahtevam voznika. Ob odločnem pospeševanje postane avtomobil nekoliko nemiren, volan je treba tedaj kar krepko držati v rokah, pa tudi v zavojih avtomobil s sprednjim delom rad sili iz ovinka. Očitno je potrebno plačati ceno zaradi kratke, a visoke (1.575 mm) karoserije, pa čeprav vse skupaj precej omilijo sistemi za nadzor stabilnosti in trakcije ter učinkovite zavore. Menjalnik je kar soliden, dovolj natančen, ročica pa kratka in neobičajno masivna. Da jo normalno dosežemo, je potrebno sredinsko oporo za roke namestiti v najnižji položaj.

Dobro poskrbljeno za varnost in prtljago

Zračna mehova za voznika in sovoznika ter sprednja bočna zračna mehova so v razredu A vgrajeni serijsko, za doplačilo pa so na voljo tudi zračne zavese. Kadar sovoznikov sedež ni zaseden, preprečuje senzor za prepoznavanje zasedenosti sedeža sproženje zračnih mehov na sovoznikovi strani. Sedeže je mogoče razporediti v številne položaje, vzdolžno pomična zadnja klop je tudi tretjinsko deljiva. Na željo je A lahko zadaj opremljen tudi z dvema samostojnima sedežema z naslonjalom za roke v sredini. Odvisno od razporeditve sedežev je v prtljažniku na voljo od 390 do 1340 litrov prostora, kar je za ta razred res veliko (za primerjavo: Mazda3 ima 300 litrov). Nekaj dodatnega prostora gre tudi na račun odsotnosti pravega rezervnega kolesa, namesto njega je nameščeno le sredstvo za tesnenje pnevmatik. Dostop do prtljažnika olajšuje nizek nakladalni rob.

A 210 evolution je drag avtomobil

Slej ko prej seveda pridemo do cene, ki pri različici A 210 evolution znaša 6.249.261 slovenskih tolarjev. Čeprav je cena relativna, verjetno ni potrebno posebej poudarjati, kakšen avtomobil za toliko denarja dobite pri drugih avtomobilskih znamkah. Za nekatere še bolj nerazumljivo je dejstvo, da v ta znesek ni vključena klimatska naprava, za katero je potrebno doplačati skoraj 370 tisočakov. Zvezda na nosu pač nikoli ni bila poceni! O polemikah, ali je A res pravi mercedes, pa kdaj drugič.

Foto: Miloš Milač

 


 

KOMENTAR: Mala zvezda želi biti športnik

Anže Jamnik

 

 

Kljub podvozju AMG in zmogljivemu motorju bi najmanjšega mercedesa težko označili kot športnika. Pospeški so sicer solidni, v ovinku pa se avtomobil preveč nagiba in hitro začne siliti iz ovinka, ko vmes poseže elektronika. Prostornost je še posebno v daljši različici razkošno odmerjena, čeprav sedeže težko uvrstimo med kakovostne in udobne. Trikraki zvezdi se izneveri tudi sama arhitektura notranjosti, predvsem armaturne plošče, in manj kakovostni materiali. Žal pa ni tako tudi pri ceni, saj je najmočnejši razred A pregrešno drag avtomobil.