Preizkusili smo renault kangoo 4×4 1,9 dCi privilege, se pravi Renaultov osebni avtomobil, narejen na osnovi dostavnika. Zaradi prostornosti in široke uporabnosti so tovrstni avtomobili vse bolj priljubljeni, oznaka 4×4 pa pomeni pogon na vsa štiri kolesa. Na preizkusu pogon ni razočaral, a vseeno ne dosega zmogljivosti pravih terencev.
Znane oblikovne poteze v privlačnejšem paketu
Renaultov potniško-dostavni kangoo se je že s svojo prvo generacijo dodobra prijel na trgu. Najprej ga je Renault promoviral kot naslednika legendarne katrce, k čemur še sedaj priča njegova enostavnost in uporabnost. S prenovo pa je kangoo dobil razpoznavnejšo hišno masko, ki s svojimi trikotnimi sprednjimi lučmi spominja na cliota. V celem je tako prenovljeni kangoo privlačnejši, prav tako različica 4×4 s stalnim štirikolesnim pogonom. V potniški kabini je vzdušje znano, a kvalitetnejše obdelano, klub temu pa je predvsem na vratih še precej nepokrite pločevine.
S štirikolesnim pogonom je kangoo še bolj široko uporaben
Zgolj zaradi pogona na vsa štiri kolesa in večje oddaljenosti avtomobila od tal bi kangooja težko šteli med terence. Bolj gre za osebni avtomobil na osnovi dostavnika, ki je zaradi nekoliko terenskega priokusa še bolj široko uporaben. Podvozje je namreč precej avtomobilsko naravnano, pa tudi z običajnimi pnevmatikami so terenske zmogljivosti pač skromnejše kot pri terencu v pravem pomenu besede. Se pa kangoo 4×4 ne ustraši slabših cest, niti lažjih brezpotij, je pa treba vzeti v zakup pogonsko shemo brez reduktorja in obenem nekoliko predolgo prvo prestavo.
Prostorna notranjost, zaradi štirikolesnega pogona manjši prtljažnik
V notranjosti je zaradi oglate zasnove karoserije dovolj prostora tako na sprednjih in zadnjih sedežih, potniki bodo navdušeni predvsem nad radodarno odmerjenim prostorom za glavo. Prtljažni prostor je s 550 litri solidno velik, a vseeno več kot sto litrov manjši kot v kangooju s pogonom le na sprednji kolesi. Razlog je v rezervnem kolesu, ki je nameščen ob strani prtljažnega prostora. Pod njim zaradi štirikolesnega pogona zanj pač ni prostora. S prevračanjem zadnje klopi kangoo sprejme 2,5 kubičnega metra tovora, največja dovoljena obremenitev pa je 500 kilogramov.
Veliko prostora za drobnarije, voznikov sedež in volan nista nastavljiva
Armaturna plošča je oblikovno povzeta iz clia, sedenje je za položnim volanskim obročem precej pokončno, tako da je celoten občutek za volanom še vedno precej dostavniški. Dostop je skozi velika sprednja krilna in dvojna zadnja bočna vrata enostaven v obe vrsti sedežev, veliko je tudi prostora za drobnarije. Na stropu so štirje veliki pokriti predali, prav pa bi prišel še kakšen manjši nepokrit predalček v dosegu voznikovih rok, na primer za denarnico in mobilni telefon. V opremo privilege serijsko sodita dve zračni blazini, protiblokirni zavorni sistem ABS in klimatska naprava, testni kangoo pa je bil opremljen še z bočnima zračnima blazinama (50.900 SIT) in velikim pomičnim strešnim oknom (161.400 SIT). Žal nista niti voznikov sedež niti volanski obroč nastavljiva po višini.
Turbodizel zadostuje, kaj več pa ne
Pod motornim pokrovom se je vrtel 1,9-litrski turbodizelski dCi motor z največjo močjo 85 KM pri 4.000 vrtljajih in največjim navorom 180 Nm pri 2.000 vrtljajih na minuto. To zadošča za največjo hitrost 146 kilometrov na uro, številka 100 na merilniku hitrosti pa je dosežena v 16,2 sekunde. Že pri nižjih hitrostih pogonski agregat ne postreže ravno s poskočnostjo, pomanjkanje moči pa je še najbolj občutno pri doseganju nekoliko višjih hitrostih oziroma pri pospeševanju nekje od stotice naprej.
4,14 milijona tolarjev je poštena cena
Renault kangoo 4×4 pravzaprav nima pravega tekmeca. Do neke mere bi bil to lahko peugeot partner vagabund, ki je prav tako nekoliko od tal dvignjen osebni avtomobil narejen na osnovi dostavnika, a nima štirikolesnega pogona. Na testu je renault kangoo 4×4 1,9 dCi tako upravičil ceno 4,14 milijona tolarjev, saj nudi veliko uporabnega prostora, zadostne zmogljivosti za povprečnega uporabnika, obenem pa na terenu zmore več, kot večina ljudi kdajkoli potrebuje. In če smo uvodoma zapisali, da kangoo 4×4 ni pravi terenec, pa lahko zatrdimo, da vsaj pošteno diši po njem.
Foto: Miloš Milač