Volkswagen je golfa prve generacije predstavil leta 1974, skozi štiri generacije pa je z 22 milijoni izdelanih vozil golf postal najuspešnješi Volkswagnov avtomobil. Danes je slovenski uvoznik, Porsche Slovenija, pri nas predstavil golfa pete generacije, katerega prodaja se začne drugega februarja. Letos Volkswagen načrtuje prodajo 600.000 golfov, od tega naj bi jih 3.000 našlo kupce v Sloveniji.
Večji in prostornejši od predhodnika
Oblikovno avtomobil ostaja pravi golf z razpoznavnimi dinamičnimi linijami in zajetnim C stebričkom. Sprednja maska z vodoravnimi režami je podobna prejšnji generaciji, žarometi pa so bolj trikotne oblike in z vdelanimi smerniki po vzoru hišnega zastavonoše phaetona. Tudi zadnje luči so v njegovem slogu, sicer pa je golf v primerjavi s četrto generacijo zrasel v dolžino za 55 mm, v širino 24 mm, v višino 41 mm, v medosju pa je pridobil 67 mm. Zaradi tega je tudi potniška kabina prostornejša, na zadnji sedežni klopi je 65 mm več prostora za kolena, prtljažni prostor pa je s 350 litri za 20 litrov prostornejši kot pri prejšnji generaciji. Karoserija je lažja in zaradi posebnih postopkov obdelave statično bolj vzvojno toga za 80 odstotkov.
Pet bencinskih in trije dizelski motorji z močjo od 75 do 150 KM
Motorno paleto sestavlja osem motorjev, pet bencinskih in trije dizelski. Najmanjša sta 1,4-litrski bencinski motor s 75 KM in 1,4-litrski bencinski motor z neposrednim vbrizgom goriva FSI z 90 KM. Sledita 1,6-litrski motor s 102 KM in 1,6-litrski FSI s 116 KM. Najmočnejši pa je 2,0-litrski FSI s 150 KM, ki bo na voljo marca. Dizelsko ponudbo sestavljajo 2,0-litrski SDI motor s 75 KM in dva turbodizelska pogonska agregata, 1,9-litrski TDI s 105 KM in 2,0-litrski TDI s 150 KM, ki je prvi turbodizelski motor, opremljen s po štirimi ventili na valj in vbrizgom goriva po sistemu črpalka-šoba. Vsi pogonski agregati ustrezajo okoljevarstvenim standardom Euro4. Leta 2005 bosta na trg prišla še golf GTI z 2,0-litrskim FSI motorjem s turbinskim polnilnikom in 200 KM ter golf R32 z 250 KM.
Štirje različni menjalniki
Pri šibkejših treh bencinskih motorjih in šibkejšem dizlu se moč na sprednji kolesni par (štirikolesni pogon 4motion prihaja novembra) prenaša preko petstopenjskega ročnega menjalnika, pri slednjih dveh bencinskih in najmočnejšem turbodizlu ima menjalnik šest stopenj, pri 1,9-litrskem TDI pa je mogoče izbirati med petimi ali šestimi stopnjami. V kombinaciji z 1,6-litrskima in 2,0-litrskim bencinskim motorjem je na voljo tudi avtomatski menjalnik, pri močnejših turbodizlih pa od aprila dalje tudi menjalnik DSG z dvema sklopkama. Golf pete generacije je narejen na novi koncernski platformi, ki jo ima že audi A3. Sprednja prema z McPhersonovima vzmetnima nogama je opremljena z dodatnimi stabilizatorji, nova večvodilna zadnja prema pa je opremljena s prečnimi in vzdolžnim stabilizatorjem, kar pripomore k manjšemu nagibanju v ovinkih in k boljši legi na cesti.
Klimatska naprava ni serijsko vgrajena v nobenem paketu opreme
Paketi opreme so trije, osnovni trendline ter bogatejša, cenovno izenačena comforline in sportline. Prvi poudarja udobje, drugi pa je bolj športno oziroma dinamično naravnan. Sicer pa je že v osnovi novi golf bogato opremljen, saj med serijsko opremo sodi električni pomik stekel in vzvratnih ogledal, radio s CD predvajalnikom, štiri zračne blazine in dve varnostni zavesi, daljinsko centralno zaklepanje, protiblokirni zavorni sistem ABS ter elektronski sistem proti zdrsu pogonskih koles in proti zanašanju ASR. V vseh paketih opreme je klimatsko napravo, lahko tudi dvopodročno, potrebno izbrati s spiska dodatne opreme, kjer je med drugim mogoče najti še sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah in tempomat.
Novi golf stane med 3,42 in 5,02 milijona tolarjev
Najcenejši je golf 1,4 trendline, ki stane 3,42 milijona tolarjev. Cena je sicer promocijska in bo veljala nekaj mesecev, potem pa bo treba za najcenejšega golfa odšteti 3,55 milijona. Najcenejši dizel, golf 1,9 SDI trendline, velja 3,84 milijona, golf 1,9 TDI trendline pa 4,21 milijona tolarjev. Malenkost cenejši je s 4,16 milijona golf 1,6 FSI trendline, najdražji pa je golf 2,0 TDI comfortline oziroma sportline, za katerega je potrebno odšteti 5,02 milijona tolarjev. Cene veljajo za trivratne karoserijske različice, za dodatna bočna vrata znaša doplačilo 180 tisočakov, za klimatsko napravo pa je potrebno gljoblje seči v žep za 275 do 312 tisoč tolarjev. Bolj bogato opremljeni različici, comfortline oziroma sportline, sta od osnovne trendline dražji za okoli 400 tisoč tolarjev.
Foto: Miloš Milač