Pick-upi oziroma terenski poltovornjaki v Evropi za razliko od Združenih Držav niso ravo množično uporabljana vozila ali statusni simboli. Kupujejo jih predvsem ljudje, ki potrebujejo trpežna vozila za pevoz tovora s terenskimi zmogljivostmi, zato je ob mnogo nižjih prodajnih številkah tudi ponudba manjša kot čez lužo. Preizkusili smo mazdo B2500, ki si je lani v Sloveniji z 72 prodanimi vozili odrezala 48,3 odstotka trga med terenskimi poltovornjaki.
Nosilnost mazde B2500 je ena tona
Mazdin Pick-up serije B je robusten in uporaben terenski poltovornjak, ki se v različici rap cab ponaša z dvojno kabino in inovativnimi krilatimi vrati brez B stebrička. Pet metrov dolg avtomobil v podaljšani kabini nudi prostora za štiri potnike, čeprav je zadnja sedežna klop bolj zasilna in primerna tako le za krajše vožnje. Predvsem je poudarek na tovorni uporabnosti, saj je avtomobil mogoče obremeniti z eno tono tovora, površina 1.755 mm dolgega in 1.535 mm širokega kesona pa je več kot 2,2 kvadratnega metra. Zadnja stranica se spusti v vodoraven položaj in tako olajša nalaganje tovora, dno tovornega prostora pa je od tal oddaljeno 805 mm.
Priklopljiv štirikolesni pogon z reduktorjem
Mazda B2500 je pravi terenec, opremljen s šasijo, prilagojeno večjim obremenitvam, in v različici 4×4 s priklopljivim pogonom na vsa štiri kolesa, reduktorjem in samodejno zaporo diferenciala. Sicer pa je za vožnjo po cesti primernejši pogon le na zadnji kolesni par, kar je potrebno upoštevati na spolzki podlagi, saj ni elektronike proti zdrsu oziroma zanašanju. Prav tako zavore niso opremljene s protiblokirnim zavornim sistemom ABS, vendar so prisilno hlajeni diski spredaj in bobni zadaj dovolj zmogljivi za zaviranje 1,7 tone težkega praznega avtomobila.
Vzmetenje je namenjeno terenu, manj udobju
Vzmetenje s posamičnim obešenjem prednjih koles z dvojnim prečnim vodilom in togo premo z listnatimi vzmetmi zadaj je prav tako terensko orientirano. To se pozna pri nekoliko slabši legi na cesti, predvsem pri neobremenjenem vozilu, pri največji obremenitvi pa je oddaljenost avtomobila od tal še vedno uporabnih 205 mm. V kabini se sedi visoko, velik volanski obroč pa je nastavljiv po višini, tako da se v kombinaciji z dovoljšnjim pomikom sedežev da najti ugoden položaj za volanom tudi za višjerasle. Sicer pa je serijska oprema povsem zadostna, saj mednjo sodita dve zračni blazini, električni pomik stekel in vzvratnih ogledal ter centralno zaklepanje. V kabini je tudi dovolj predalov za drobnarije.
2,5-ltrski turbodizel s 109 KM razveseli s prožnostjo
Pod motornim pokrovom je vzdolžno vgrajen 2,5-litrski turbodizelski pogonski agregat s po tremi ventili na valj in eno odmično gredjo v glavi. Največja moč 109 KM pri 3.500 vrtljajih na minuto na papirju ne obljublja ravno veliko, vendar je pomembnejši podatek o navoru, ki znaša solidnih 266 Nm pri 2.000 vrtljajih motorne gredi. Motor je sicer tovornjaško glasen, a obenem dovolj prožen med 2 in 3,5 tisoč vrtljaji, končna hitrost pa je s 147 kilometri na uro povsem zadostna za tak avtomobil. Ročica petstopenjskega menjalnika je dolga in z dolgimi hodi, kar ne omogoča hitrega menjavanja prestav, je pa menjalnik dovolj natančen.
Mazda B2500 je približno milijon tolarjev cenejša od konkurence
Mazda B2500 TD rap cab 4×4 se je na testu poleg uporabnosti zaradi štirikolesnega pogona z reduktorjem izkazala tudi s terenskimi zmogljivostmi. Cena 4,89 milijona tolarjev je ugodna, saj so tovrstna primerljiva vozila pri ne ravno številni konkurenci v Sloveniji dražja za približno milijon tolarjev. Torej, če potrebujete vozilo za prevoz takšnega ali drugačnega tovora na težje dostopne terene, ob nakupu velja razmisliti tudi o mazdi B2500.
Foto: Miloš Milač