Mazda3 je tretji član nove generacije mazdinih avtomobilov, svoj del tržne pogače pa si reže v tako imenovanem golfovem razredu. Slovenski uvoznik za vozila Volkswagen jo označuje tudi za najbolj resnega tekmeca golfu, na našem testu pa se je izkazala kot soliden avtomobil, ki na nekaterih področjih diha za ovratnik tudi prestižnejšemu golfovem bratu. Naslov Slovenskega avta leta 2004 je vsekakor povsem zaslužen.
Oblika ima prednost pred prostornostjo
Mazda3 je z zunanjo dolžino 442 cm v primerjavi s tekmeci najdaljša v svojem razredu, vendar so oblikovalci dali prednost obliki pred prostornostjo. Izrazita sprednja maska s športno zarezanimi žarometi na vsaki strani se nadaljuje v dolg pokrov motorja, bočna linija pa se dinamično vzpenja proti zadnjemu delu, ki ga zaznamujeta trikotna C stebrička in prepoznavne zadnje luči.
Povprečna notranja prostornost
Prostornost potniške kabine in prtljažnega prostora s prostornino 300 litrov sodi nekako v povprečje razreda. Na sprednjih sedežih se sedi dobro, medtem ko je tudi zadaj prostornost za najbolj zahtevne potnike solidna. Sredinska konzola je zasnovana v stilu hišnega športnika RX-8, tri športne okrogle merilnike na armaturni plošči pa obdajajo plastični prstani v barvi aluminija. Sicer pa celotna notranjost pušča vtis kvalitete, obenem pa se z dovolj odlagalnimi mesti za drobnarije lahko pohvali tudi z uporabnostjo.
1,6-litrski motor je povsem dovolj zmogljiv
1,6-litrski bencinski motor predstavlja srednjo bencinsko izbiro, njegovih 105 KM pri 6.000 vrtljajih in 145 Nm navora dva tisočaka nižje pa zna poleg solidnih zmogljivosti pritakniti tudi ščepec športnih užitkov. V nižjih vrtljajih je uglajeno tih, ob priganjanju v višje vrtljaje pa postane precej glasen, a postreže že skoraj s športnim zvokom. Največja hitrost tako motorizirane mazde3 znaša 182 kilometrov na uro, številko sto pa kazalec na merilniku hitrosti doseže v okroglih 11 sekundah. Nekoliko nadpovprečna je le poraba goriva, ki se je na testu gibala med 9 in 10 litri bencina na sto kilometrov.
Dobra lega na cesti
Moč se na sprednji kolesni par prenaša preko petstopenjskega menjalnika, ki se lahko pohvali z zadovoljivo natančnostjo in dovolj kratkimi gibi prestavne ročice. Nekoliko moti le dolg hod sklopke, ki prijemlje precej na koncu. Podvozje učinkovito opravlja svojo nalogo blaženja cestnih neravnin, obenem pa je dovolj čvrsto, tako da se avtomobil v ovinkih ne nagiba pretirano. K dobri legi na cesti pripomore tudi natančen volan.
V različici TX je mazda3 popolnoma opremljena
Mazda3 je v različici TX bogato založena z opremo, saj mednjo sodijo protiblokirni zavorni sistem ABS, elektronska sistema za zagotavljanje stabilnosti DSC in proti zdrsu pogonskih koles TCS, šest zračnih blazin, 16-palčna platišča iz lahke litine, klimatsko napravo, popolno elektrifikacijo stekel in vzvratnih ogledal, radijski sprejemnik s CD predvajalnikom in še kaj. S spiska dodatne opreme je za 89 tisočakov mogoče izbrati le še kovinsko barvo karoserije.
Vse, razen cene, je skoraj premium
Za ceno nekaj manj kot 4,2 milijona tolarjev z mazdo3 sport 1,6i TX dobite solidno izdelan, bogato opremljen in nenazadnje tudi oblikovno privlačen avtomobil, zato je ob nakupu tovrstnega avtomobila vsekakor vreden temeljitega razmisleka. Uvodoma smo zapisali, da mazda3 diši po premium razredu. Z nekaj več prestižnimi dodatki in vložki na armaturni plošči iz pravega aluminija oziroma kakšnih drugih plemenitih materialov pa bi mazdo3 lahko že skoraj popolnoma šteli med premium avtomobile.
Foto: Miloš Milač