Za švedskega Saaba so Združene države izjemno pomemben trg, zato njihov najnovejši izdelek, športni terenec z oznako 9-7X doživlja svetovno premiero ravno na avtomobilskem salonu v New Yorku. Prvi SUV iz te hiše bo veljal okoli 40.000 ameriških dolarjev, zaenkrat pa njegova prodaja v Evropi ni predvidena.
Veliki saab se ne ustraši prtljage
Tudi terenski 9-7X je nezmotljiv saab. Hišno pripadnost poudarjajo tipična tridelna motorna maska in žarometa, sestavljena iz treh samostojnih svetlobnih teles, ki omogočajo poseben dnevni način delovanja, hkrati pa so v žarometih integrirani tudi smerniki. V potniški kabini je prostora za največ pet potnikov, ki si ne belijo glave s tem, kam pospraviti prtljago. 9-7X ima namreč kar 1.161 l prtljažnika, ki ga je mogoče s podiranjem zadnje klopi povečati na celih 2.268 l. Komur tudi to ne zadostuje, lahko na serijsko vlečno kljuko natakne prikolico, ki ne sme biti težja od treh ton. Sprednja sedeža sta seveda električno pomična s spominsko funkcijo in ogrevana z možnostjo nastavitve individualne temperature.
Oba motorja z enako končno hitrostjo
Cena bo med 35.000 in 45.000 dolarji, v tem razponu pa bosta na voljo dve motorni različici. Zmogljivejšo bo gnal 5.3-litrski osemvaljnik s 300 KM in 447 Nm navora, na voljo pri 4.000 vrtljajih. Tako gnani SUV do hitrosti sto km/h pospeši v 7,8 s, kazalec hitrosti pa se ustavi pri 191 km/h. Manj zahtevnim je namenjen 4.2-litrski vrstni šestvaljnik s 275 KM in 372 Nm navora pri 3.600 vrtljajih z okoli sekundo slabšim pospeškom in enako končno hitrostjo. Moč se pri obeh s pomočjo štiristopenjske avtomatike prenaša na vsa štiri kolesa velikosti 18 palcev, ki so opremljena s 325-milimetrskimi kolutnimi zavorami. Saab z novim 9-7X zasleduje podoben cilj kot pri na imprezini osnovi izdelanem 9-2X, namreč utrditi svoj položaj preko Atlantika.