Podjetje AC-mobil d.o.o., generalni zastopnik vozil znamke Honda na slovenskem trgu, je predstavilo novo, že sedmo generacijo kompaktnega civica, ki sodi med najuspešnejše avtomobile vseh časov. V 31 letih obstoja so jih izdelali več kot petnajst milijonov, ponujajo ga v sto šestdesetih državah, s prenovo pa je civic dobil osveženo zunanjost in notranjost, 1.7-litrski dizelski agregat in hibridno različico IMA.
Osvežena zunanjost in notranjost
Širša vstopna odprtina v odbijaču, projekcijski žarometi in mrežasta maska pri modelu s tremi vrati oz. maska s tremi prečkami pri 5-vratni različici, dajejo sprednjemu delu novega civica še bolj izrazit, športni videz. Bolje opremljeni modeli so pridobili tudi smernike v zunanjih ogledalih. Pragovi vrat v barvi karoserije prispevajo k bolj odločnemu videzu bočnega dela, modeli s petimi vrati pa imajo osvežen zadnji odbijač, ki so mu dodali spojler na vratih prtljažnika. Pri obeh karoserijskih različicah so nove tudi zadnje luči. Spremembe v potniški kabini obsegajo več kromiranih vložkov, s srebrno barvo podloženo sredinsko konzolo, nove tkanine sedežnih prevlek in izboljšano obliko sedežev, ki ponujajo več udobja kot doslej. Najbolje opremljene različice se lahko pohvalijo z lastno osvetlitvijo merilnikov, medtem ko imajo cenejše običajno posredno osvetlitev. Modeli s tremi vrati so opremljeni s športnim volanom.
Novi Sport s tremi vrati in izboljšani Type-R
Paleti modelov s tremi vrati je dodana nova različica Sport, ki deloma ohranja vizualno dražljivost modela Type-R. Od svojega močnejšega vrstnika je prevzela novo obliko sprednjega nadstreška skupaj z značilno barvo sprednje maske, 3-delnima projekcijskima žarometoma, okrasno obrobo pragov, pnevmatikami 205/55 R16 in novimi 16-palčnimi litimi platišči. V notranjosti jo dopolnjujejo bele številčnice, rdeči sedežni vložki in rdeče obloge vrat. Civic Type-R ima poslej za 30 odstotkov lažji vztrajnik, kar skupaj z večjo odzivnostjo motorja odščipne nadaljnji 2 desetinki sekunde od svojega pospeška. Rezultat je od 0 do 100 km/h v 6,6 sekunde in potencialna končna hitrost 235 km/h. V športnika je vgrajen 2.0-litrski DOHC i-VTEC z 200 KM (147 kW), ki spada v Hondino družino motorjev s spremenljivim programom krmiljenja ventilov/krmilnih časov (Variable Timing Control, VTC).
Odslej v ponudbi tudi hibridni civic IMA
Za ceno petih milijonov pri Hondi ponujajo tudi hibridnega civica IMA. Druga generacija t. i. integriranega dodatnega pogona (sistema IMA) pomeni varčno in okolju prijazno alternativo, za katero tovarna obljublja porabo 4,9 l/100 km v kombiniranem ciklu. Emisije ogljikovega dioksida so temu ustrezno nizke in znašajo le 116 g/km ter tako zlahka presegajo zahteve standarda Euro IV. Bistvo sistema IMA je kombinacija majhnega, 1.3-litrskega štirivaljnega bencinskega i-DSI in električnega motorja, ki se dopolnjujeta in kjer je vsak zasnovan tako, da obratuje v svojem najbolj učinkovitem delovnem območju. Električni motor priskoči na pomoč bencinskemu, kadar je potrebno, sam pa obnavlja energijo med zaviranjem in zmanjševanjem hitrosti.
1,7-litrski dizel s skupnim vodom in direktnim vbrizgom
Turbodizelski motor s skupnim vodom in direktnim vbrizgavanjem je Honda razvila v sodelovanju s podjetjem Isuzu. Motor z gibno prostornino 1,7 litra ter štirimi ventili na valj obljublja ekonomično porabo v višini 5 l/100 km, kar doseže s pomočjo dvostopenjskega sistema vbrizga in turbinskim polnilnikom s spremenljivo geometrijo lopatic. Motor ima še vrsto Hondinih posebnosti, med drugim filter za gorivo in senzor položaja pedala za plin. Izhodna moč motorja je 100 KM (74 kW) pri 4400 vrt/min, navora pa je za 220 Nm že pri 1800 vrt/min. Civic IMA in dizelski civic s 3 in 5 vrati imata petstopenjski ročni menjalnik.
Civic z osnovnim bencinskim motorjem za 3.490.000 SIT
Tako pri 3-vratnem kot 5-vratnem modelu sta na izbiro dva 4-valjna bencinska motorja iz aluminijeve zlitine. 1,4-litrski motor razvije 90 KM pri 5600 vrt./min in največji navor 130 Nm pri 4300 vrt./min, 1,6-litrski pa 110 KM pri 5600 vrt./min in 152 Nm pri 4300 vrt./min. Kombinirana poraba 1,4-litrskega modela s tremi vrati je 6,3 l/100 km, 1,6-litrskega pa 6,6 l/100 km. Za letos pri generalnem zastopniku načrtujejo 150 civicov, od tega naj bi jih bilo dve tretjini s petimi vrati. Cena z osnovnim bencinskim motorjem in serijsko klimatsko napravo velja 3.490.000 SIT, najzmogljivejši type R pa velja 5.850.000 SIT. Cena hibridnega civica IMA je 5.090.000 SIT, kar je precej manj od prvotno predvidene cene slabih šestih milijonov.