Volkswagen je s touranom dokaj pozno vstopil na trg enoprostornežev na osnovi avtomobilov C segmenta, a takoj zelo odločno. Touran je oblikovno sicer izrazito germansko konzervativen, saj ga zaznamuje škatlasta karoserija z odsekanimi linijami, navpičnimi vrati prtljažnega prostora in opazno pokončnimi boki. Tako touran pri nakupu vsekakor ne prepriča s svojo pojavnostjo, temveč z drugimi odlikami.
Oglata karoserija omogoča rekordno prostornost potniške kabine
Zaradi oglate karoserije je v potniški kabini zares veliko prostora, saj je tako na sprednjih sedežih kot tudi na zadnji sedežni klopi dovolj prostora tako za glave kot tudi kolena potnikov. Testni touran je bil opremljen tudi z dvema dodatnima sedežema v prtljažnem prostoru, ki pa sta le zasilna in primerna predvsem za otroke. Odrasli potniki povprečne rasti bodo tiščali kolena pod brado, težave pa imajo tudi s prostorom za glave in stopala. Tudi prostor za prtljago je takrat minimalen, sicer pa je oba sedeža mogoče enostavno sklopiti v dno prtljažnega prostora in takrat touran pogoltne rekordnih 695 litrov, ob podrti zadnji klopi pa skoraj dva kubična metra prtljage.
V celoti dovolj zmogljiv motor
1,6-litrski bencinski motor z neposrednim vbrizgom goriva in oznako FSI se je na testu izkazal kot povsem dovolj zmogljiv za pogon dobro tono in pol težkega tourana. V nižjih vrtljajih je sicer nekoliko neodločen, v priganjanju v višje vrtljaje pa je dovolj prožen, a obenem tudi razmeroma glasen. Motor razvije največjo moč 115 KM pri 5.800 vrtljajih in največji navor 155 Nm pri 4.000 vrtljajih na minuto, kar zadostuje za največjo hitrost 186 kilometrov na uro in pospešek do stotice v 11,9 sekunde.
Nižji stroški zaradi neposrednega vbrizga FSI so le minimalni
Varčnost FSI motorja zaradi neposrednega vbrizga je opazna predvsem v nižjih vrtljajih oziroma ob nezahtevni voznikovi desni nogi, medtem ko je v višjih vrtljajih skoraj povsem primerljiv z običajnim bencinskim motorjem. Testna poraba goriva je znašala 8,5 litra na sto kilometrov, potrebno pa je točiti dražji, 98 oktanski bencin. Tako je prihranek pri stroških goriva v primerjavi z 1,6-litrskim bencinskim motorjem z običajnim vbrizgom (102KM, 148 Nm) minimalen, obenem pa je FSI motor že v osnovi za dobrih 330 tisoč tolarjev dražji.
Lega na cesti in počutje za volanom v razrednem vrhu
Touran si osnovo deli z golfom pete generacije, enako a nekoliko ojačano je tudi vzmetenje. Spredaj sta nameščeni McPhersonovi vzmetni nogi z dodatnimi stabilizatorji, zadaj pa večvodilna prema s prečnimi in vzdolžnim stabilizatorjem. Vzmetenje je čvrsto, tako da se v ovinkih touran zelo malo nagiba, a obenem učinkovito blaži cestne neravnine. Skupaj z natančnim elektro-mehanskim servoojačevalnikom volana je touran tudi dobro vodljiv, tako da je občutek med vožnjo pohvalno avtomobilski in, za razliko od tekmecev, skoraj čisto nič ne spominja na enoprostorce.
Popolna varnostna oprema, klimatska naprava za doplačilo
V paket opreme trendline med drugim sodijo štiri zračne blazine, zračni zavesi za zaščito glav potnikov tako spredaj kot zadaj, električni pomik sprednjih stekel in vzvratnih ogledal, temeljito nastavljiva voznikov sedež in volanski obroč ter popolna varnostna elektronika (ABS, ESP, ASR, EDS). Testni touran je bil opremljen še z dodatnima dvema sedežema v prtljažnem prostoru (160 tisoč tolarjev) in klimatsko napravo (278 tisoč tolarjev), tako bogata oprema pa povsem zadostuje za potrebe tudi nekoliko zahtevnejše družine.
Touran je ena izmed najboljših, a tudi najdražjih izbir
S ceno 4,75 milijona oziroma 5,19 milijona tolarjev s klimatsko napravo in dodatnima dvema sedežema je touran tako cenovno med najdražjimi enoprostorci v segmentu. S tem tudi sodi v družbo enoprostorcev s sedmimi sedeži, v kateri so še opel zafira, prihajajoča toyota corolla verso in renault grand scenic; slednji sedem sedežev nudi brez doplačila. Od primerljivega golfa je touran dražji za dobrega pol milijona tolarjev, a v celoti gledano pri touranu dobite več avtomobila za vložen denar. Pri nakupu pa se vsekakor splača pazljivo razmisliti o motorni izbiri in paketu opreme.
Foto: Miloš Milač