Užitki v vožnji s hondo S2000 se pišejo z veliko začetnico. Roadster z motorjem spredaj, za prednjo osjo in zadnji pogon. Zaradi izjemnega podvozja avtomobil ostaja v ovinku dolgo nevtralen in zvesto drži smer, k čemu pripomore tudi idealna razporeditev teže med sprednjo in zadnjo osjo v razmerju 50:50. Sicer pa zahteva ob ostri športni vožnji tudi precej vozniškega znanja in predvsem trezno glavo, saj kljub veliki motorni moči zadnja kolesa niso opremljena z elektroniko prosti zdrsu. Športnik brez kompromisov, ki se zaradi pomične strehe najbolje počuti v toplih poletnih dneh in predvsem na suhi asfaltni cesti.
Dva litra in 240 KM brez turbine
Eden izmed najsvetlejših biserov honde S2000 je pogonski agregat. Gre za 2,0-litrski štirivaljnik s prilagodljivim delovanjem ventilov VTEC, ki razvije največjo moč 240 KM pri 8.300 vrtljajih in največji navor 208 Nm pri 7.500 vrtljajih na minuto. Brez turbinskega polnilnika. Če malo preračunamo, to pomeni 120 KM na liter delovne prostornine. Hondin motor se tako ponaša z največjo specifično močjo med atmosferskimi motorji na svetu, saj celo najmočnejši ferrari enzo ob svojih šestih litrih razvije »samo« 660 KM. Nekje do šest tisoč vrtljajev je motor umirjen, čeprav moči vseeno ne manjka, nad to številko pa iz konjušnice izpusti vse žrebce, ki se s čistokrvnim športnim tuljenjem zavrtijo vse do devetih tisočakov in pol.
Odličen šeststopenjski menjalnik
Šeststopenjski menjalnik prenaša moč motorja na zadnji kolesni par, ponaša pa se z vzorno natančnostjo in izjemno kratkimi hodi prestavne ročice. 16-palčna lita platišča so obuta v pnevmatike širine 205 mm spredaj, zadaj pa skušajo moč motorja na cesto prenesti pnevmatike širine 225 mm. To jim zaradi velike moči ne uspe vedno, v pomoč pa jim je samozaporni diferencial LSD. Podvozje z oznako X je povzeto po dirkalniku formule ena s posebnimi, krajšimi posamičnimi obesami z dvojnimi prečnimi vodili in stabilizatorjem. Vzmetenje je športno trdo, učinkoviti zavorni diski pa so podprti s protiblokirnim zavornim sistemom ABS z elektronsko razporeditvijo zavorne moči EBD in ojačevalnikom zavorne sile BAS.
V kabini ne pričakujte udobja
V potniški kabini za dva je vzdušje športno utesnjeno z usnjenimi športnimi sedeži Recaro z dobrim bočnim oprijemom, majhnim usnjenim volanom in dirkaškimi stopalkami. Ročica menjalnika je aluminijasta, prav tako se tudi armaturna plošča ponaša z imitacijo aluminija. Število kontrolnih gumbov je skromno, a so le-ti smotrno razporejeni. Njihova arhitektura je na levi in desni strani natančnega, progresivnega volana enaka. Z gumbi na levi strani upravljate radijski sprejemnik s CD predvajalnikom, z desnimi pa delovanje klimatske naprave. Med sedežema je le en uporabno velik predal za drobnarije in nekaj dodatnih mrežic na vratih. Tudi prtljažni prostor je s 160 litri bolj simbolične velikosti. Armaturna plošča z vsemi potrebnimi informacijami je popolnoma elektronska.
Zunanja oblika ne dopušča dvomov
Honda S2000 je oblikovno razpoznavna in glede svojega poslanstva ne pušča dvomov. Nizko nameščene reže za zajem hladilnega zraka obdajajo razpotegnjeni sprednji ksenonski žarometi. Boki z odprtinami sprednjih koles segajo vse do dolgega motornega pokrova, ki se nato nadaljuje v nizek okvir vetrobranskega stekla. Za potniško kabino je kratek zadek, kjer je prostora zgolj za izreze zadnjih koles, platneno streho in majhna vrata prtljažnega prostora. Platneno streho je moč s pomočjo elektrike razprostreti ali zložiti v samo šestih sekundah, nekoliko več dela pa zahteva odstranitev oziroma namestitev njene zaščite, kadar je spuščena.
Za bencinske sladokusce z dovolj globoko denarnico
S svojo karizmo je honda S2000 eden tistih roadsterjev, ki si skoraj zagotovo lahko ustvarijo pomembno mesto v avtomobilskem svetu in kasneje postanejo tudi eden izmed spomenikov avtomobilskega razvoja. Kljub veliki moči in izrazito športni naravnanosti omogoča tudi lagodnejšo vožnjo z odprto streho in vetrom v laseh, ki ga ni malo. Honda S2000 je avtomobil za bencinske gurmane, ki si za prvovrstne užitke veliko privoščijo in jim zanje ni žal odšteti 9 milijonov slovenskih tolarjev.
Besedilo: Anže Jamnik
Foto: Miloš Milač