Najmanjši BMW serije ena je bavarski poskus vstopiti razred niže in morda ogroziti celo golfa. Predvsem pa je njen namen povečati prodajo skupine BMW in na svojo stran pridobitri vse tiste kupce, ki si v kompaktnem razredu želijo športnosti in luksuza.
Serija ena prihaja ravno v času, ko tej avtomobilski tovarni posel cveti, saj dosega rekordno prodajo in dobičke. Za te bo poskrbel tudi njihov novi avto, ki vstopa v zelo uspešen nižji srednji razred, ob bok novemu golfu, astri in drugim. Toda pravi tekmec serije ena, vsaj na našem trgu, bo audi A3, ki cenovno in po ugledu prav tako sodi v prestižni del tega razreda. Golfu in drugim bo mali BMW težko kradel kupce predvsem zaradi cene, ki je s 5,6 milijona tolarjev visoka, celo precej višja kot v Nemčiji, kjer mali bavarec stane pod 20 tisoč evrov.
116i bo stal celih 5,6 milijona tolarjev!
Tisti, ki se za ceno ne bodo kaj dosti menili, bodo novinca v Sloveniji lahko kupili v začetku septembra. Večina, še zlasti zvesti kupci znamke, bodo navdušeni nad odličnim podvozjem in lego na cesti, zadnjim pogonom, kakovostno izdelano in oblikovno prijetno potniško kabino, ki ima celo razmeroma prostorno zadnjo klop.
Vtisi z vožnje prepričajo
Navdušeni bodo tudi nad dvolitrskim turbodizlom s 120 kilovati oziroma 163 konjskimi močmi, ki enko do sto kilometrov na uro potegne v manj kot osmih sekundah in ob tem deluje uglajeno in zelo tiho. Ta različica bo stala najmanj 6,8 milijona tolarjev, za dvesto tisočakov manj pa bo na voljo 120i z dvolitrskim štirivaljnikom, 110 kilovati oziroma 150 konjskimi močmi, ki je nekoliko manj dinamičen, a ponuja lep zvok in razposajeno gibljivost v visokih vrtljajih.
Kasneje še 118 s 129 konji
Vsi modeli (na voljo bosta tudi 116i s 85 kilovati oziroma 115 konjskimi močmi s ceno 5,64 milijona tolarjev ter 118d z dvolitrskim turbodizlom, 90 kilovati oziroma
122 konjskimi močmi in ceno 6,19 milijona tolarjev; pozneje bo mogoče dobiti tudi 118i s 95 kilovati oziroma 129 konjskimi močmi za ceno nekaj nad šest milijonov tolarjev) bodo serijsko opremljeni s šestimi zračnimi blazinami, zavornim sistemom ABS in sistemom proti zdrsu koles ter nadzorom stabilnosti.
Tudi v enki bo i-drive
Tudi v seriji ena si bo moč omisliti znamenit sistem upravljanja s funkcijami i-drive, ki je tako preprost kot v seriji pet, in še mnogo stvari. Dvoma o uspešnosti koncepta serije ena torej ni, saj je avto zelo dober v vseh pogledih, le njegova nedostopnost ga nikoli ne bo naredila ljudskega. Pa saj si v BMW tega niti ne želijo.
Foto: Miloš Milač