Skromna bera predvsem evropskih novosti

Aktualno, Saloni

Že tradicionalni Pariški avtomobilski salon je letos postregel z manj pravimi novostmi kot pretekla leta. Skoraj povsem so zaspali evropski proizvajalci, ki so raje kot nove modele predstavljali nove različice. Več novega je iz daljnega…

Že tradicionalni Pariški avtomobilski salon je letos postregel z manj pravimi novostmi kot pretekla leta. Skoraj povsem so zaspali evropski proizvajalci, ki so raje kot nove modele predstavljali nove različice. Več novega je iz daljnega vzhoda, nekaj tudi iz Amerike. Novosti sledijo smernicam, ki so jih proizvajalci nakazali že pred leti. Torej vse bolj popolna pokritost segmentov in vstop v različne nišne razrede s strani vse več proizvajalcev. Vse bolj je vidno tudi združevanje, kar je opazno po skupnih delih v avtomobilih različnih znamk. Čez lužo dobro sprejeta hibridna tehnologija pa še čaka na konzervativne in zahtevne evropske kupce. Zaradi sodobnih in varčnih dizlov pa nas naftna kriza ne tolče tako zelo kot požrešne Američane.

Alfa Romeo je predstavila prenovljeno 147, ki se ponaša s še bolj privlačno zunanjo obliko, nekoliko spremenjeno notranjostjo in dvobarvno armaturno ploščo, tehnično novost pa predstavlja 1,9-litrski turbodizel s 150 KM in prenovljen menjalnik Selespeed.

 

Vanquish S V12 predstavlja Aston Martinov najmočnejši model do sedaj, poganja ga namreč 6,0-litrski dvanajstvaljnik, ki namesto 460 razvije 520 KM. K temu so pripomogli sesalni dodelani sesalni kanali in spremenjena elektronika.

 

 

Audi je temeljito prenovil A4 (v Slovenijo pride decembra), ki je dobil sprednjo masko v stilu zadnje generacije audijev. V prid večji vozni dinamiki so inženirji dodelani tudi podvozje in zavore, na voljo pa je sedaj deset motorjev z močjo 102 do 344 KM. Slednji poganja športno orientiranega S4. Cena osnovnega modela v Nemčiji znaša 23.900 eurov.

BMW je kabrioletsko serijo 3 kot 320Cd ponudil tudi z 2,0-litrskim turbodizelskim motorjem s 150 KM, enak motor pa ima tudi najšibkejši dizelsko gnan X3 (v Sloveniji za 9,8 milijona tolarjev). Poleg njega je dokončno serijsko različico, ki se ne razlikuje dosti od spomladanskega koncepta, doživel tudi M5 s 5,0-litrskim desetvaljnim V10 motorjem s 507 KM. Cena zanj bo v Sloveniji znašala dobrih 23 milijonov tolarjev.

Na letošnjem pariškem avtomobilskem salonu se izteka dolga in, še zlasti v Sloveniji, uspešna zgodovina Citroenove xsare. Zamenjuje jo namreč C4, ki se poleg oblike, značilne za dvojno puščico, ponaša tudi z nekaterimi inovativnimi tehničnimi rešitvami, po katerih je nekoč slovel Citroen. V podobnem slogu je bil prenove deležen tudi C5, medtem ko je C3 dobil sistem ‘stop&start’. Le-ta s samodejnim vklaplanjem in izklapljanjem motorja ob stoječem vozilu pomaga varčevati z gorivom in onesnaževanjem.

Poskočni konjiček iz Modene, Ferarri, je predstavil model F430, ki tako oblikovno, tehnično kot najverjetneje tudi cenovno sodi med modela modena in enzo. Poganja ga 4,3-litrski V8 osemvaljnik s 490 KM, prvi član nove generacije ferarrijevih osemvaljnih motorjev.

Fiat se je podal tudi v terenske vode, saj je poleg štirikolesno gnane pande predstavil tudi dve tovrstni konceptni vozili. Stilo uproad temelji na multiwagon, poganjata pa ga dva 1,9-litrska JTD motorja s 115 in 140 KM. Terensko navdahnjena različica idee se imenuje 5terre, je pa še v bolj zgodnji koncepti fazi.

Ford v golfovem razredu konkurira s focusom druge generacije, ki je vzporedno predstavljen v vseh karoserijskih različicah. Avtomobil temelji na koncernski platformi, ki jo uporabljajo tudi ford C-max, mazda3 in volvo S40/V50, popolnoma nov pa je 1.6-litrski Ti-VCT bencinski motor s prilagodljivim krmiljenjem ventilov 115 KM.

Honda FR-V pomeni dokončen vstop v svet kompaktnih enoprostorcev, delna zamenjava za razmeroma neuspešen stream. Sedeži so razporejeni po sistemu 3 + 3, podobno kot pri fiat multipli. Odlikuje ga prilagodljiva potniška kabina, sprva pa bo na voljo le z bencinskimi motorji, 2,2-litrski turbodizel je namreč predviden za sredino prihodnjega leta. Podvozje si deli s športnim terencem CR-V, ki je bil prav tako deležen nekaterih sprememb. Najpomembnejšo predstavlja turbodizel pod motornim pokrovom, manjših sprememb pa je za prihodnje leto deležen tudi jazz.

Hyundai je v Parizu predstavil novo sonato, ki je v primerjavi s predhodnico v dolžino zrasla za 6 cm, zaenkrat pa je na voljo le z bencinskimi pogonskimi stroji. Turbodizel je napovedan za leto 2006, prav tako tudi karavanska različica. Manjše glajenje starostnih gub sta doživela tudi coupe in veliki terenec terracan.

Kia je na svojem razstavnem prostoru pokazala drugo generacijo športnega terenca sportage, ki si osnovo deli s hyundaijem tucson. Enaka sta tudi dva bencinska in en turbodizelski pogonski agregat ter do neke mere tudi ostala tehnika, ki pa se zgleduje tudi po večjem bratu sorentu. Kia prihodnje leto v Evropi namerava prodati 20 tisoč sportageov.

Lancia je predstavilo mali luksuzni enoprostorec musa, ki ob enaki tehniki predstavlja luksuzno različico idee, podobno kot je pri ypsilonu puntova tehnika zapakirana v privlačnejši paket in obogatena s kvalitetnejšimi materiali.

Maserati je nekoliko prenovil modela coupe in spyder, slednji je na voljo tudi v posebni seriji v čast počastitve devetdesetletnega jubileja. Oba se ponašata z izrazitejšo sprednjo masko in spremenjeno obliko odbijačev, po oblikovnem navdihu modela quatroporte pa se avtomobila tudi bolje ujemata s celostno podobo znamke.

Mazda je v sklopu usmeritve ‘zoom-zoom’, ki med drugim vsako leto nalaga predstavitev novega modela, letos predstavila mazdo5. Peti avtomobil nove mazdine generacije je kompaktni enoprostorec, ki povzema nekatere oblikovne rešitve koncepta MX-flexa. Odlikuje ga inovativna prilagodljivost potniške kabine z razporeditvijo sedežev po sistemu 6 + 1, za lažji dostop do njih pa se avtomobil ponaša s po enimi drsnimi vrati na vsakem boku. Druga, in do zadnjega trenutka dobro varovana skrivnost, pa je mazda6 MPS, izrazito športno nastrojena različica s štirikolesnim pogonom. Poganja jo 2,3-litrski motor, znan že iz mazde 6 GT, ki s pomočjo dodanega turbinskega polnilnika v MPS razvije največjo 260 KM. To zadostuje za pospešek do sto kilometrov na uro v 6,6 s.

Trikraka zvezda iz Stuttgarta, Mercedes-Benz, že dolgo tipa predvsem ameriški trg s konceptom vision R. Tudi letos še niso uspeli pokazati serijske različice, pridružil pa se mu je koncept manjšega športnega potovalnika, vision B. Edino pravo serijsko novost, pa še to le sejemsko, predstavlja CLS 55 AMG.

 

Mini je prenovil različico cooper, ki je dobila nekaj manjših sprememb v potniški kabini ter menjalnik s spremenjenimi prestavnimi razmerji, ki sedaj obljublja večjo poskočnost. Cooper S je s predelavo John Cooper Works dobil še različico z 210 KM, k čemur botrujejo spremembe na motorni elektroniki in spremenjena arhitektura lopatic turbinskega polnilnika.

Mitsubishi je v Parizu pokazal trivratno različico mestnega avtomobila colt CZ3, ki si osnovo, motorje in tudi precej ostalih komponent deli s smartom forfour. Vzporedno z njim je bilo mogoče videti tudi športno različico colta CZT s 1,6-litrskim motorjem s 150 KM. Sicer pa DaimlerChryslerjev umik iz Mitsubishija pomeni konec sodelovanja pri razvoju majhnih avtomobilov, kar lahko Mitsubishi pahne v še večjo krizo.

Nissan v Evropi pripravlja ofenzivo predvsem na terenskem področju, saj je na staro celino pripeljal luksuznega terenca pathfinder, ki je bil sicer prvotno namenjen ameriškemu trgu. Prilagojen evropskim zahtevam bo prihodnje leto na voljo tudi pri nas, prav tako pa evropsko novost predstavlja tudi model murano, ki se čez lužo prodaja že eno leto. Evropskemu okusu je prilagojen tudi športni 350Z roadster, ki ga tako kot coupe poganja 3,5-litrski šestvaljni V6 motor z 280 KM. Poleg vseh evropskih novosti je oblikovne prenove deležen tudi patrol.

Opel je astro predstavil tudi v karavanski in trivratni različici. Prva se ponaša z izrazito prostornim prtljažnim prostorom, slednja, z oznako GTC, pa je oblikovno podobna konceptnemu vozilu s ženevskega avtomobilskega salona. Od petvratne sestre je tudi za 15 mm nižja, a je kljub temu tako v potniški kabini kot tudi v prtljažnem prostoru enako prostorna. Na voljo bo z motorji z močjo od 90 do 200 KM, smetano na torti pa predstavlja blizuserijski koncept z oznako HPC, ki z 2,0-litrskim turbo motorjem z 240 KM nadaljuje tradicijo oplov z oznakami GSi in OPC. Pri obeh modelih bo na voljo tudi panoramska steklena streha s površino 1,8 m2.

Peugeot je nišni model 1007 sicer že predstavil, a v Parizu je doživel tudi svoje sejemsko ovekovečenje. Malček s po enimi drsnimi vrati na vsakem boku, gnanimi s pomočjo elektrike, prepriča predvsem s svojskostjo in enostavno dostopnostjo do potniške kabine, tudi v športni različici z oznako RC in 140 KM. Peugeot je pokazal tudi koncept zmogljivega GT športnika z oznako 907, dolg prozoren motorni pokrov pa razkriva V8 osemvaljnik s 500 KM. Nov 2,7-litrski turbodizel z 204 KM, razvit v sodelovanju s Fordom, je dobil tudi malenkostno oblikovno osvežen 607.

Porsche je po novem zastovonoši, 911, v Parizu predstavil tudi novega boxsterja. Novinec bo skušal obdržati tržni delež v naraščajočem segmentu roadsterjev, za razliko od predhodnika pa se razlikuje o večjih kolesih in širših kolotekih, v stilu 911 spremenjeno zunanjostjo in bogatejšo opremo. Za pogon skrbi 2,7-litrski šestvaljni bokser z 240 KM v običajnem boxsterju in 3,2-litrski stroj z 280 KM v boxsterju S.

Renault je letos v Parizu razočaral, saj je predstavil le že znani kompaktni enoprostorec modus, ki bo platformo posodil tudi prihajajoči novi generaciji clia. Odlikuje ga prostorna in prilagodljiva potniška kabina, obenem pa je tudi prvi avtomobil v svojem segmentu, ki mu je na EuroNCAP preizkusnih trkih uspelo doseči najvišjo oceno pet zvezdic. To je skupaj že sedmi renault z najvišjo oceno za pasivno varnost. Kljub prihodu dacie logan na zahodnoevropski trg, pa je v Parizu nismo videli. Pokazali pa so megane trophy, s katerim bodo prihodnje leto dirkali v pokalnem prvenstvu.

Švedski Saab je predstavil v model 9-5 vgrajen 2,0-litrski turbo motor z oznako FFV, ki lahko deluje na običajen bencin ali na etanol. Poleg nižje porabe pri manjših obremenitvah sistem omogoča povečanje moči motorja pri višjih obremenitvah, sprva pa bo na voljo le na švedskem trgu. Spodbuda za njegovo prodajo so tudi nižji tamkajšnji davki na tovrstna vozila, medtem ko je prodaja drugod po Evropi odvisna od povpraševanja.

Seat je pokazal novo generacijo toleda, ki temeljita na golfu, tehniko pa povzema po celotni volkswagnovi družini. Avtomobil je, razen manj privlačnega zajetnejšega zadka, skoraj popolna kopija altee. Nič drugače ni niti v potniški kabini.

Smart ni predstavil nobenih pravih novosti (športni terenec formore bo verjetno predstavljen šele konec prihodnjega leta), zato pa sta ponudbi modelov fortwo in forfour razširjeni s kolekcijami edition sportstyle oziroma truestile in nightrun. Sejemsko novost predstavlja tudi turbodizelski forfour CDI.

Subaru forester je v novi različici 2,5 XT dobil povečan 2,0-litrski bokserski pogonski agregat, ki sedaj iz 2,5 litra prostornine s pomočjo turbinskega polnilnika razvije največjo moč 210 KM. Spremembe zajemajo še novo obliko platišč iz lahke litine in bolj športno ukrojeno notranjost.

Na osnovi študije concept-S je Suzuki v Parizu predstavil novega swifta. 3,7 metra dolg avtomobil bo že pred koncem leta zapeljal tudi že v slovenijo, cene pa naj bi bile po napovedih zelo konkurenčne, že od 1,7 milijona tolarjev dalje, zatrjuje Miroslav Odar. Za pogon so namenjeni trije motorji (dva bencinska in en dizelski) ter prav tako trije menjalniki (dva avtomatska in en ročni).

Škoda je v Parizu predstavila karavansko različico nove octavije, tudi s štirikolesnim pogonom, ki je v primerjavi s predhodnico zrasla v vse smeri. Potniška kabina je prostornejša, prav tako pa prtljažni prostor s 580 litri meri 52 več kot sedaj oziroma 1.620 litrov ob podrti zadnji sedežni klopi. Tehnika in motorji so enaki kot v limuzinski octaviji.

Toyota je v Parizu pokazala velikega terenca land cruiser modelnega leta 2005, ki se ponaša z novimi menjalniki in dodelanim 3,0-litrskim turbodizelskim D-4D motorjem. Na salonski pod so zopet postavili hibridno gnanega, dirkalno obarvanega priusa GT, izmed vseh novosti pa je najpomembnejši prototip novega dizelskega motorja, ki bo prihodnje leto obogatil šepajočo Toyotino ponudbo dizlov. Njegova delovna prostornina bo verjetno znašala med 1,9 in 2,2 litra, obljubljajo pa izjemno čisto delovanje in obenem veliko moč, po nekaterih podatkih kar okoli 180 KM in 400 Nm navora. V Parizu ga je bilo mogoče videti v privlačno športno dodelanem avensisu.

Volkswagen je avtomobilski salon v Parizu izkoristil za predstavitev športne različice golfa. Golf GTI, katerega poganja 2,0-litrski FSI motor, podprt s turbinskim polnilnikom in 200 KM, zvesto sledi filozofiji prvega golfa GTI izpred 28 let. DSG menjalnik obljublja odlične pospeške, zunanjost golfa GTI pa se med drugim ponaša z zajetnejšimi odbijači, izrazitejšimi režami za zajem hladilnega zraka in platišči iz lahke litine premera 17 oziroma 18 palcev. V Nemčiji stane 24.200 eurov oziroma približno šest milijonov tolarjev. Volkswagnovo novost predstavlja tudi luksuzna limuzina phaeton s 3,0-litrskim šestvaljnim V6 turbodizlom pod motornim pokrovom. Največja moč znaša 225 KM, v Sloveniji pa bo na voljo še letos.

Volvo je v Parizu predstavil tudi prvi svoj avtomobil sploh, ki ga poganja osemvaljni motor. Pod motorni pokrov luksuznega SUV-a XC90 so Švedi vsadili kompakten 4,4-litrski V8 osemvaljnik s 315 KM, ki so ga razvili v sodelovanju z Yamaho in ustreza že okoljevarstvenim standardom Euro5. Razlog je predvsem v pomenu V8 motorjev v ZDA, kamor bo Volvo izvozil tri četrtine XC90 V8. Nekoliko je spremenjena tudi zunanjost najmočnejšega volva, ki se ponaša s sprednjo masko v grafitni barvi, dvojno izpušno cevjo na zadku ter v kljukami in stranskimi oblogami v barvi vozila.

Fotografije: Mitja Koželj