Iztok in BMW 225xe: Prihodnost je tukaj

BMW, Testi, Top

Hibridna tehnologija je bila vedno pereča debata. Povsem električno vozilo ima svoj krog privržencev, povsem klasicno vozilo z bencinskim ali dizelskim pa seveda svoj – velik krog privržencev. Hibridi, pa so bili zmeraj nekje vmes. Spomnim se, ko sem poleti 2010 testiral hibridnega X6. Imel je ogromno “konjev”, požrešni bencinski motor in hkrati električno pomoč. […]

Hibridna tehnologija je bila vedno pereča debata. Povsem električno vozilo ima svoj krog privržencev, povsem klasicno vozilo z bencinskim ali dizelskim pa seveda svoj – velik krog privržencev. Hibridi, pa so bili zmeraj nekje vmes.

BMW ostaja v notranjosti tradicionalen. Kar je super za vse ljubitelje te znamke, ki vedno vedo kaj lahko pričakujejo v bavarskih vozilih.

Spomnim se, ko sem poleti 2010 testiral hibridnega X6. Imel je ogromno “konjev”, požrešni bencinski motor in hkrati električno pomoč. Vsi so se spraševali o smotrnosti takšnega vozila. Takrat se spomnim mojih ugotovitev, da gre predvsem za imidž. BMW je ponudil vozilo tistim, ki si lahko privoščijo poseben avtomobil. Izstopajoč avtomobil, ki pa hkrati piha na ekološko noto. Zakaj bi kupil dizla, ko pa lahko voziš hibrida, ki ponuja več navora in fenomenalne – bolj ekološko sprejemljive – pospeške. Sedaj je ta pogled povsem na mestu – dizlom bo (pričakovano v 5-10 letih) “odklenkalo” in bodo počasi sodili zgolj še v zgodovinske vrstice na Wikipediji… Enostavno so preveč umazani.

Pomislite kako pogosto delate krajše razdalje tja do 10 kilometrov v eno smer tekom delovnega tedna?

Kako pa je z 225xe?

Sedem let kasneje sem se srečal z družinsko usmerjenim BMW-jem 225, ki ni klasičen hibrid, ampak že ponuja opcijo priključitve na napajanje. Moji obiski pri prijateljih so se začeli nekako takole: “Ej, živjo. Lepo te je videt. A imaš malce elektrike za posodit? Samo tale kabel bi priključi.”

Navdušen sem bil namreč nad tistimi približno 25-30 kilometri električnega dosega (bojda zmore z električnim dosegom tja do 41 km), ki ga omenjeni avtomobil ponudi z mojo težo desne noge in v danih marčevskih vremenskih razmerah. Zakaj? Ker je za krajše vožnje res dovolj. Zjutraj sem si poželel svežega kruha iz domače pekarne, ki se nahaja v sosednji vasi Cerklje ob Krki. Skočil sem v BMW-ja in se neslišno odpeljal. Hitrost ni presegla med vasema 80 km/h in zato sem še vedno bil popolnoma neslišen. Razdalja 5 km v obe smeri je mala malica za takšno vozilo. Le pomislite kako pogosto delate take krajše razdalje tekom delovnega tedna?

Sobotnega jutra pa se nam je zaželelo, da se odpravimo z družino v bližnji hrvaški Samobor na pregovorno odlične čevapčice. Po vaseh je seveda BMW vozil povsem na elektriko, medtem ko je na avtocesti preklopil na bencinski pogon. Le ta pa ponuja klasično moč, prav nič podhranjenosti na avtocesti. Torej klasika, ki jo nekako upravičeno zahtevamo od bavarske znamke in jo tudi dobimo.

A sem pozabil dodati, da se je testni 225xe ponašal še z dodatki iz programa M, kot je volan, pragovi, šivi na sedežu…? Se je! Kar zgolj le še doda boljši občutek v tem vozilu, ki je z bencinskim motorjem gnan na prednji kolesni par in z elektromotorjem na zadnji s čimer dobimo “xdrive experience”.

Opcije vožnje:

AUTO eDRIVE je osnovni način ob zagonu vozila. Zagotavlja, da klasičen bencinski motor deluje skupaj z elektromotorjem za najboljši mogoči izkoristek. Top hitrost povsem na elektriko znaša 80 km/h.

MAX eDRIVE dovoljuje avtomobilu, da dosega hitrosti vse tja do 125 km/h na povsem električni način.

Z načinom SAVE BATTERY bo deloval bencinski motor in poskušal napolniti baterijo za kasnejšo vožnjo po mestu. Naj spomnimo, da v določenih mestih dovoljujejo oziroma bodo dovoljevali dostop le še vozilom na električni pogon. V tem načinu se baterija lahko napolni tja do 50 odstotkov.

Specifikacije:

  • 100 kW (136 KM), 220 Nm 1.5-litrski tri-valjni bencinski motor z BMW TwinPower Turbo tehnologijo ter 6-stopenjskim Steptronic menjalnikom,
  • 65 kW znaša moč elektromotorja, zmogljivost litij-ionske baterije: 5,7 kWh (neto, namenjeno pogonu) oziroma 7,6 kWh (bruto, namenjeno celotnemu sistemu),
  • največja hitrost z električnim pogonom: 125 km/h,
  • največji doseg z električnim pogonom: 41 km,
  • AWD (štirikolesni pogon): bencinski pogon na sprednji kolesi, električni na zadnji kolesi,
  • SKUPNA MOČ: 165 kW (224 KM) in 385 Nm,
  • povprečna poraba kombinirana 2,1–2,0 l/100 km,
  • 0 to 100 km/h (62 mph) in 6,7 s.

Izključno bencinski motor res ni med bolj ekonomičnimi, a po drugi strani ponuja ravno tisto, kar kupec BMW-ja želi. Moč, odzivnost!

Ni kaj za dodati. Tale hibridni BMW je že krepko s korakom tja kamor vse pelje – v popolno elektrifikacijo. Imam občutek, da nam ga je BMW ponudil na trgu zgolj kot neko vmesno točko, da še vedno začutimo moč bencinskega motorja in hkrati koristimo prednosti električnih vozil. Bencinar namreč ob priganjanju poleg moči še vedno tudi precej porabi. Brez težav se je poraba dvignila tja do sedmih litrov, a po drugi strani sem pogosto se peljal popolnoma na elektriko. V podzavest sem si zgolj moral dati navodilo, da moram ob vsaki priložnosti poskrbeti za polnjenje baterije. Le to pa se že z vse zmogljivejšimi baterijami poenostavlja.

Avto.Over.Net fotozgodbam lahko sledite tudi na Instagram profilu @avtoovernet in @iztokfranko. Prispevki iz Dubaja nastajajo v sodelovanju s @CarbonOctane.

Prispevek je mnenje avtorja in ne izraža nujno stališča uredništva.