Porsche vstopa v nov avtomobilski razred. Macan bo kot prvi Porsche v segmentu kompaktnih športnih terencev (SUV) postavil nova merila vozne dinamike in užitka v vožnji – tako na asfaltu kot tudi na neutrjeni podlagi zatrjuje proizvajalec.
Tako kot pri vseh vozilih Porsche tudi pri Macanu športni značaj odraža že dizajn. Zaradi nizke lege in poudarjene širine se SUV zdi prilepljen na cesto. Pokrov motornega prostora, ki zaobjema sprednji del vozila, in padajoča strešna linija poudarjata celostno športno eleganco in izrazito dinamiko. Številni oblikovalski elementi so prevzeti od drugih športnih avtomobilov znamke Porsche in prilagojeni Macanu. Macan že na prvi pogled nedvoumno sporoča, da je prvi športni avtomobil med kompaktnimi SUV-ji. Macan je “Made in Germany”, saj ga izdelujejo v Leipzigu. Porsche je v tamkajšnjo tovarno vložil 500 milijonov evrov. Postavili so kompletno proizvodno linijo, na kateri bodo letno lahko izdelali približno 50.000 vozil – vse seveda z izjemno natančnostjo in ob upoštevanju najstrožjih kriterijev kakovosti.
Ob uvedbi na trg bo Macan na voljo v treh izvedbah. Macan S je opremljen s 3,0-litrskim V6 biturbo motorjem z močjo 250 kW (340 KM). Tako kot ostala dva modela ima aktiven štirikolesni pogon z elektronsko lamelno sklopko, uravnavano skladno s krmilnimi polji. 7-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko (PDK) prenaša moč skladno s potrebami in skoraj brez prekinitve vlečne sile. Za pospešek od 0 do 100 km/h so tako potrebne samo 5,4 sekunde (5,2 sekunde z opcijskim paketom Sport Chrono). Največja hitrost znaša 254 km/h, normirana poraba goriva (po novem evropskem voznem ciklusu) 9,0–8,7 l/100 km, emisije CO2 pa 212–204 g/km.
Macan S Diesel je najvarčnejši izmed treh modelov. Njegov 3,0-litrski turbodizelski motor V6 porabi samo 6,3–6,1 l/100 km, emisija CO2 pa 164–159 g/km. Kljub majhni porabi goriva pa motor z močjo 190 kW (258 KM) za pospešek od 0 do 100 km/h potrebuje samo 6,3 sekunde (6,1 sekunde s paketom Sport Chrono) in doseže največjo hitrost 230 km/h.
Sam vrh segmenta kompaktnih terencev pa bo v prihodnje zasedal Macan Turbo, najzmogljivejši predstavnik te modelske serije. Novi 3,6-litrski V6 biturbo motor razvije mogočnih 294 kW (400 KM) in vozilo od 0 do 100 km/h pospeši v 4,8 sekunde – z opcijskim paketom Sport Chrono v 4,6 sekunde. Macan Turbo doseže največjo hitrost kar 266 km/h, kljub temu pa za 100 km poti porabi samo 9,2–8,9 l goriva in v ozračje izpusti 216–208 g CO2 na km.
Njegovo ime izhaja iz indonezijske besede za tigra. In Macan je resnično takšen kot ta plemenita velika mačka: je močan in videti je, kot da je ves čas na preži, hkrati pa je na terenu lahkoten in vzdržljiv. Najsodobnejši štirikolesni pogon – Porsche Traction Management (PTM) – je eden izmed zmogljivejših pogonskih sistemov na svetu Porsche z uvedbo Macana zdaj ponuja pestrejšo paleto vozil s pogonom na vsa štiri kolesa.
Podatki o voznih zmogljivostih dokazujejo, da so Porschejevi inženirji pri oblikovanju Macana v ospredje postavili aktivno vozno dinamiko. To že na prvi pogled dokazujejo njegova proporcionalna razmerja, dizajn in velika platišča (dimenzije pnevmatik na sprednji in zadnji premi so različne). Za edinstveno doživetje dinamične in hkrati učinkovite vožnje tako na cesti kot tudi na terenu poskrbijo zmogljivi motorji, pogonski sistemi in 7-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko (PDK). Voznik in sovoznik sedita nizko, kot je značilno za športne avtomobile.
Macan se lahko pohvali z bogato serijsko opremo, ki na primer vključuje štirikolesni pogon, menjalnik PDK, večfunkcijski športni volan s prestavnima ročicama, velika platišča, zmogljiv avdiosistem in pokrov prtljažnika z električnim aktiviranjem. Pestra je tudi izbira dodatne opreme. Macan kot edini predstavnik v svojem segmentu tako ponuja zračno vzmetenje. Porschejevi inženirji so posebej za Macan prilagodili tudi Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), tj. sistem za variabilno porazdeljevanje navora med zadnji kolesi v kombinaciji z elektronsko uravnavano prečno zaporo na zadnji premi. Seznam dodatne opreme vključuje še priljubljene dinamične dolge luči kot sestavni del Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus). Svetlobni snop dolgih luči se brezstopenjsko prilagaja glede na luči vozil, ki vozijo pred vami ali nasproti vam.
Tudi v notranjosti je poudarek na dinamiki in širini. Prefinjene linije, natančni prehodi in vrhunska izdelava ustvarjajo harmonično kombinacijo športnosti, kakovosti in elegance. Nizko integrirani sprednji sedeži, poševna sredinska konzola in upravljalno-prikazni koncept ter pestra izbira individualnih elementov – notranjost se po eni strani zdi znana, po drugi strani pa je zaradi novega večfunkcijskega športnega volana nekaj posebnega.
Oblika armaturne plošče je značilna za športne avtomobile. Pogled pritegne serijski večfunkcijski športni volan, ki spominja na volan v modelu 918 Spyder. Zaradi dodatnih večfunkcijskih tipk kot serijske opreme za telefon, radio in potovalni računalnik ter ergonomskih obvolanskih prestavnih ročic lahko voznik ves čas varno drži volan in je osredotočen na dogajanje v prometu.
Kombinirani instrument sestavljajo trije okrogli merilniki – na sredini je merilnik števila vrtljajev motorja. V desnem merilniku je 4,8-palčni visokoločljivostni barvni zaslon. Kontaktna ključavnica je seveda na levi strani volana – kot se za Porsche spodobi. Poševna sredinska konzola z visoko nameščeno izbirno ročico – kot je značilno za športni avtomobilizem – voznika še bolj neposredno poveže s kokpitom. Tipke za najpomembnejše funkcije so na sredinski konzoli združene v logične sklope, kar omogoča hitro in intuitivno upravljanje.
Vklop s pritiskom na tipko: terenski vozni način
Terenski vozni način, ki je pri Macanu del serijske opreme, je mogoče s pritiskom na tipko v sredinski konzoli aktivirati v hitrostnem območju od 0 do 80 km/h. Vsi sistemi, povezani s terensko vožnjo, ob tem preklopijo na režim, ki zagotavlja še bolj suvereno vlečno silo. Tako sta na primer število vrtljajev in hitrost za prestavljanje prilagojena za večjo vlečno silo, sklopka je bolj prednapeta, da se ustrezni navor hitreje prenaša na sprednjo premo, porazdelitev navora med sprednjo in zadnjo premo ter karakteristika pedala za plin pa sta prilagojeni terenskim voznim pogojem. Poleg tega se pri vozilih z opcijskim zračnim vzmetenjem višina podvozja dvigne 40 mm nad normalni nivo, tako da je maksimalni odmik od tal 230 mm.
Dodatna oprema: Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus)
Za večjo vozno dinamiko in stabilnost skrbi Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), ki je posebej prilagojen Macanu. Sistem deluje z variabilnim porazdeljevanjem navora med zadnjimi kolesi in z elektronsko uravnavano prečno zaporo na zadnji premi. Odvisno od kota zasuka volana in hitrosti vrtenja volana, položaja pedala za plin ter hitrosti vrtenja vozila okrog navpične osi in hitrosti vožnje izboljšuje PTV Plus vodljivost vozila in natančnost krmiljenja – to doseže s programiranim zaviranjem zadnjega kolesa na notranji strani ovinka. S tem zadnjemu kolesu na zunanji strani ovinka zagotovi več pogonske sile, da se kolo lahko bolj zavrti v smeri, v katero voznik vodi vozilo. To v ovinek zato vstopi neposredno in dinamično. PTV Plus se izkaže tudi pri terenski vožnji, saj na neutrjenem terenu s programiranim blokiranjem in zaviranjem preprečuje, da bi se zadnja kolesa zavrtela v prazno.
Serijska oprema: tipka Sport
Vsi modeli Macan so serijsko opremljeni s tipko Sport. Nameščena je na sredinski konzoli levo ob izbirni ročici. Ko je tipka aktivirana, elektronski krmilnik motorja pogonski agregat krmili bolj “ostro”. Rezultat: motor se na signale pedala za plin odziva občutno bolj neposredno, omejevalnik števila vrtljajev ima “tršo” nastavitev in dinamika motorja je podobna kot pri dirkalnih avtomobilih. Pri menjalniku PDK se točke prestavljanja zamaknejo v območje višjih, tj. bolj športnih vrtljajev. Prestavni časi so krajši, prestavljanje je trše in bolj neposredno, predvsem v nižjo prestavo z vmesnim plinom. Spremeni se tudi zvok motorja, ki je bolj prvinski. Sistem za uravnavanje podvozja Porsche Suspension Management (PASM) – serijska oprema za Macan Turbo – preklopi na športni režim delovanja. S tem omogoči bolj športno blaženje, neposredno vstopanje v ovinek in s tem bolj še dinamično vožnjo.
Dodatna oprema: paket Sport Chrono
Macan z opcijskim paketom Sport Chrono s pritiskom na tipko doseže boljše vozne zmogljivosti. Podvozje, motor in menjalnik imajo bolj športno nastavitev, zvok pa je bolj emocionalno nabit. Vozila s paketom Sport Chrono imajo na armaturni plošči analogno in digitalno štoparico, na sredinski konzoli pa dodatno tipko Sport Plus. Sestavni del paketa je tudi prikaz voznih zmogljivosti v opcijskem sistemu Porsche Communication Management (PCM). Voznika na primer obvešča o skupnem času trajanja vožnje, številu prevoženih kilometrov trenutnega kroga ali doseženi čas kroga na dirkalni stezi. Funkcija Launch Control omogoča speljevanje kot z dirkalnikom. Macan v vseh izvedbah tako od 0 do 100 km/h pospeši 0,2 sekunde hitreje. Rezultat so boljši časi kroga na dirkalni stezi in večji razpon krmilnih lastnosti med udobjem in športnostjo – in seveda edinstven užitek v vožnji.
Tri izvedbe podvozja
Za Macan so na voljo tri izvedbe podvozja. Stroge zahteve glede voznih zmogljivosti, užitka v vožnji, terenskih voznih lastnosti in udobja v polni meri izpolnjuje že podvozje z jeklenimi vzmetmi. K višji stopnji vozne dinamike in voznega udobja prispeva princip lahke gradnje – deli prem in podvozja so izdelani iz aluminija. Sprednja prema je petvodilna konstrukcija, zadnja prema pa ima trapezna vodila. Na zadnji premi prispeva ločena razporeditev vzmeti in blažilnikov na kolesnih nosilcih k večjemu udobju vzmetenja ter boljši odzivnosti blažilnikov. Hkrati pa ta zasnova omogoča veliko nakladalno širino v prtljažniku.
Druga izvedba podvozja je kombinacija jeklenih vzmeti in sistema Porsche Active Suspension Management (PASM) – serijska oprema za najzmogljivejši model Macan Turbo. Za Macan S in Macan S Diesel je PASM na voljo kot dodatna oprema. Podvozje z jeklenimi vzmetmi in PASM zagotavlja večje udobje na dolgih vožnjah ter boljše vozne zmogljivosti in izrazitejšo dinamiko. S pritiskom na tipko je poleg tega mogoče doseči večji razpon blaženja, in sicer s tremi režimi v sklopu sistema PASM – Comfort, Sport in Sport Plus.
PASM (Porsche Active Suspension Management)
Elektronsko uravnavani sistem blaženja PASM (Porsche Active Suspension Management), ki je pri Macanu Turbo del serijske opreme, povečuje užitek v vožnji, skrbi za večjo varnost in večje udobje. Aktivno in kontinuirano uravnava moč blaženja na sprednji in zadnji premi. Pri zelo dinamičnem načinu vožnje z energičnim pospeševanjem in zaviranjem ali med vožnjo po terenu je za vozilo običajno značilno izrazito nagibanje karoserije. PASM s programiranimi posegi zmanjša to nagibanje. Voznik lahko skladno s svojimi zahtevami in željami izbira med tremi programi: Comfort, Sport in Sport Plus.
Zračno vzmetenje: edinstveno v tem segmentu
Kot tretja izvedba podvozja in ekskluzivno v tem avtomobilskem segmentu je za Porsche Macan opcijsko na voljo zračno vzmetenje, ki vključuje uravnavanje višine podvozja in nastavljanje odmika od tal ter PASM. To vzmetenje zagotavlja vrhunsko udobje, največjo mero športnosti in izvrstne vozne zmogljivosti. Zračno vzmetenje uvršča Macan pred vse druge sisteme v tem avtomobilskem segmentu.
Macan z zračnim vzmetenjem ima pri normalnem nivoju 15 mm manjši odmik od tal kot Macan z jeklenimi vzmetmi. Zaradi posledično nižjega težišča tako dosega večjo vozno dinamiko in hkrati boljše udobje. Zračno vzmetenje vzdržuje višino podvozja na stalnem nivoju, avtomatsko in neodvisno od porazdelitve obremenitve. Odmik od tal je mogoče prilagajati v treh stopnjah: terenski nivo, normalni nivo in nizki nivo. Pri terenskem nivoju je višina podvozja 40 mm nad normalnim nivojem in največji odmik od tal znaša 230 mm. Voznik lahko nivo pri hitrosti od 0 do 80 km/h aktivira s tipko Offroad.
Različne dimenzije pnevmatik: praktična in vizualno privlačna rešitev
Macan je opremljen s pnevmatikami, ki so značilne za športne avtomobile: dimenzije pnevmatik na sprednji in zadnji premi so različne. To poudarja športni videz vozila in prinaša tudi praktične prednosti. Širše pnevmatike zadaj v kombinaciji s štirikolesnim pogonom, ki poudarek daje na zadnji kolesni par, povečujejo vlečno silo in vozno stabilnost. Ožje pnevmatike spredaj prispevajo k bolj športno naravnanemu, natančnejšemu vodenju in s tem k večji okretnosti vozila. Različne dimenzije pnevmatik omogočajo Macanu izvrstne vozne zmogljivosti. Macan S in Macan S Diesel sta serijsko opremljena s pnevmatikami 235/60 R 18 spredaj in 255/55 R 18 zadaj, Macan Turbo pa 235/55 R 19 spredaj in 255/50 R 19 zadaj.
Športni značaj Macana poudarjajo markantna platišča z atraktivnim dizajnom. Izbira je resnično pestra – za vse modele so na voljo platišča z dimenzijo do 21 palcev.
V Nemčiji bo Macan v prodajnih salonih na voljo od 5. aprila 2014. Za Macan S in Macan S Diesel bo treba odšteti od 57.930 evrov (vključno z DDV), za najzmogljivejši model Turbo pa 79.826 evrov (vključno z DDV).