Tokratni blog-test je skupek mnenj in različnih pogledov na avtomobile – nežnejši in manj kritični komentar testne voznice Nastje in nekoliko bolj strokovni pogled našega glavnega urednika, Iztoka. Le kje so tokraj nastala nesoglasja?
Ko Nastja začne pripovedovati…
Polnoma navdušena in očarana nad modelom Grand Santa Fe, katerega sem preizkusila teden poprej, sem se presedla v manjšega Hyundai i20. Prav prikupno me je čakal tam na Brnčičevi v Ljubljani, parkiran poleg elegantne Elantre in poslovnega i40. A ni prikupen, ha?
“Včasih še tako majhne stvari zavzamejo največ prostora v naših srcih.”
Natančnost ročnega 5-stopenjskega menjalnika in dober oprijem cestišča je v meni vzbudil željo po pravi “rally” vožnji. Je kot nalašč narejen za vijugaste ozke ceste. No, po ravnem je še šlo lepo in tekoče, skratka, tako, kot sem hotela. In poraba se ni dvignila nad 6,4 litra na 100 km! A ko sem zapeljala v klanec navzgor, je mali i20 z malim 1.25 litrskim motorjem rahlo “stisnil rep med noge” in zahteval, da prestavim v nižjo prestavo.
A nič ne de! Sem vajena tega… Namreč, moj zvesti Renault Megane z 1.4 litrskim motorjem in slabimi 75 “konjskimi močmi” je sicer še iz prejšnjega stoletja, a me še vedno prepričuje, da za normalno vožnjo bodisi iz službe domov ali do bližnje trgovine ne potrebujemo nekih hudih avtov z zmogljivejšimi motorji! Za umirjen vsakdan je čisto dovolj zmogljiv.
Vem, kaj bo Iztok sedaj pripomnil… “Kje je pa sedaj dobila tega svojega starega Megana!?” Pa kaj! Prvega nikoli ne pozabiš, pa naj bo to prvi avto, pes ali fant. A ni tako?! In res, ravno tako je tudi pogodrnjal. Oh, kako dobro se že poznava…
Sama pri sebi opažam, da bolj kot je avto zmogljiv in hitreje kot vemo, da lahko gre, hitreje bomo vozili. Hitreje in bolj naglo! Z menoj se je strinjal tudi Iztok, ko je opazil, da i20 ne prekipeva ravno od moči in nadaljeval: “Ta avtomobil je resnično izdelan za ležerne voznike, ki ne želijo kančka športnosti v vozilu, a cenijo udobje, nizko ceno nakupa in cenovno dostopno vzdrževanje. Osebno se čutim malce premladega s preveč dinamičnim življenjem. Vsekakor pa je i20 odličen avtomobil za umirjene študentke, mlade poslovne ženske v vzponu in podobnimi damami.”
Pri dobri zvočni izolaciji v kombinaciji s tihim motorjem in pri občutni izpopolnjenosti sodobnih avtomobilov izgubljamo občutek, kako hitro dejansko vozimo. Verjamem, da še niste popolnoma pozabili občutka pri hitrosti 130 km/h v, recimo, 15 let starem avtomobilu, ali pač? V novejših avtomobilih se počutimo varneje in drznemo si več. To je dejstvo. A pustimo sedaj to temo – o tem se bomo razpisali več kdaj drugič.
In Iztok vskoči!
In doda svoje svojcato mnenje: “No, z i20 niti ne boste želeli dosegati bistveno višjih hitrosti – hitrosti nad 130 km/h. Prvič, upoštevati moramo zakone, drugič, motorček je malce preveč “švoh”. Vsekakor pa so napram starejši generaciji v novem i20 močno izboljšali zvočno izolacijo.”
Kot pravijo na Hyundai-ju: “Varnost ni opcija. Varnost je naša prioriteta.”
In občutiš jo. Občutiš varnost. Volan je precej neposreden in dobro sodeluje z voznikom. Podvozje se dobro prilega cestišču. Če ga primerjam s francosko konkurenco, kot sta na primer Peugeot 208 in Citroen C3, je razlika v vožnji (predvsem v volanu) občutna!
“Opa, draga Nastja! Peugeot 208 se prav super pelje. Francozi so precej izboljšali novi model v primerjavi z 207-ico, ki jo vozite doma,” mi je ponovno skočil v besedo in tu sem morala z molkom nekako priznati njegov prav.
Nadaljeval je: “Volanski mehanizem bi lahko bil še nekoliko bolj neposreden, a tega kupci Hyundaia i20 niti ne bodo toliko iskali, kot pa prostorno zadnjo klop za ta velikostni razred vozil. V i20 se zadaj sedi udobno, malce sicer zmanjka prostora za kolena za odraslo osebo, a ga je pa ravno dovolj za odraščajoče otroke, ki jih boste peljali v šolo.”
S prijateljico sva napolnili prtljažnik in se podali novim dogodivščinam naproti. Tokrat je bilo potrebno malce pomisliti, kam kaj položiti, da bo v avtu dovolj prostora za vse…
Prtljažnik je majhen, saj je majhen tudi sam i20. Eno normalno razmerje med velikostjo kabine in prtaljažnega prostora pa le mora biti, kajne! In, roko na srce, četudi je prtljažnik majhen – še vedno lahko vanj spravimo marsikaj. Le na spodnje pravilo ne smemo pozabiti…
“Če zlagaš stvari logično in v pravem vrstnem redu, le-te zavzamejo manj prostora.”
“Za žensko je vsak prtljažnik majhen, kajneda? i20 se ponaša s kar 326 litri prostornine (!), medtem ko denimo VW Polo ponuja zgolj 280 oziroma Opel Astra 286 litrov,” me je hitro zabil Iztok in dal vedeti, da naj raje pazim na količino svoje prtljage, in si tako poenostavim življenje.
Hyundaijev Malček je idealen kot drugi avto “pr’ hiši”. Praktičen, ekonomičen in paše na vsako dvorišče. Preiskušeno! Kaj praviš, Iztok: “Hja, se strinjam, kaj pa naj? Predvsem piko na i doda 5 letna garancija na novo vozilo brez omejitev kilometrov, z brezplačnimi letnimi preventivnimi pregledi in z vključeno asistenco na cesti. Vsekakor ponudba za vse, ki si ne želijo beliti glave s potencialnimi težavami in izzivi, če gre kaj narobe.” No, kako pravijo že? Ženska ima vedno prav, in to še toliko bolj, če se z njo strinja tudi njen tata. A ne?!
… in tako sva zaključila najin zadnji dopust v Sloveniji. Oh, kje je že avgust!
Avto.Over.Net fotozgodbam lahko sledite tudi na Instagram profilu @avtoovernet. Prispevki iz Dubaja nastajajo v sodelovanju s spletnim portalom @CarbonOctane.
Prispevek je mnenje avtorjev, tokrat Nastje in Iztoka, in ne izraža nujno stališča uredništva.