Na domače tržišče je vstopila čisto nova generacija Hyundai Elantre. Prva generacija Elantre je bila predstavljena pred 25 leti, do danes pa se Hyundai lahko pohvali s prodanimi več kot 10 milijoni primerki teh vozil. Nova Elantra je že s peto generacijo postala samosvoja, šesta generacija pa to nadaljuje z velikodušnimi funkcijami za konkurenčen denar.
Dobrodošle novosti
Bolj ergonomsko oblikovana je armaturna plošča, saj je uporabljene več mehke plastike. Dodana je tudi spominska nastavitev sedežev (IMS), sistem za nadzor mrtvih kotov (BSD), sistem za opozarjanje na prečni promet (RCTA), pametna prtljažna vrata in premium avdio sistem Harman. V dolžino je zrasla za 20 mm, v širino pa za 25 mm. Uporabili so 32 odstotkov več legiranega jekla s čimer so ojačali njeno togost, trdnost in vzdržljivost.
Dizajn
Dizajn sledi smernicam, ki so jih postavili prejšni modeli v zadnjih letih imenovanim “Fluidic Sculpture”. Sprednji konec zaznamuje mogočna šesterokotna maska motorja, žarometa sta ožja, kar poudarja športnost skupaj z nizko streho in nizkim pokrovom motorja. Nova Elantra je na voljo v novih 11 barvah zunanjosti z možnostjo 17 palčnih aluminijastih platiščih. Kljuke na vratih imajo LED osvetlitev, LED smerniki so integrirani v stranski ogledali, zadnje LED luči pa imajo novo grafiko.
Notranjost
Notranjost preseneča s še več odlagalnimi mesti, ergonomijo in kakovostnimi materiali. Opremljena je tudi s 4,2″ barvnim TFT LCD zaslonom, ki voznika obvešča o stanju vozila. Osrednja konzola je za slabih 6 stopinj nagnjena k vozniku , kar precej olajša upravljanje z vozilom. Spominska funkcija prednjih sedežev (IMS) je ena izmed bolj priljubljenih funkcij namenjenih uporabniku. Vozniku omogoča, da si lahko vrne sedež v lasten prednastavljen optimalen položaj, če je za volanom sedel drug uporabnik in si je nastavil sedež po svojih željah. Nova Elantra ima tudi funkcijo pametnega odpiranja prtljažnih vrat, ko v bližini zadnjega odbijača za več kot 3 sekunde zazna pametni ključ. Volan ima možnost ogrevanja, tako kot tudi sedeži z dodano možnostjo prezračevanja
Motorizacija
Na voljo sta 1,6-litrski DOHC bencinski agregat in 1,6-litrski dizelski agregat. Prvi je na voljo v kombinaciji s šest-stopenjskim ročnim ali šest-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Drugi pa s šest-stopenjskim ročnim ali sedem-stopenjskim robotiziranim menjalnikom z dvojno sklopko.
Bencinski agregat doseže največjo moč 128 pri 6.300 vrtljajih na minuto in 155 Nm rotacijskega momenta pri 4.850 vrtljajih na minuto. Dizelski agregat je pri Elantri novost, doseže največjo moč 136 KM ter največji navor 260 Nm. Robotiziran sedem-stopenjski menjalnik z dvema sklopkama, omogoča ročno prestavljanje, lahko pa deluje povsem samodejno.
Cena
Na voljo so tri stopnje opreme in sicer Comfort, Style ter Premium. Cene se z paketom Comfort in bencinskim agregatom pričnejo pri 15.500 €, za dizelski agregat je potrebno doplačilo dveh tisočakov. Najdražja različica z opremo Premium in dizelskim agregatom pa stane dvaindvajset tisoč eur.
Hyundai ponuja 5-letno garancijo brez omejitve prevoženih kilometrov, kar vključuje tudi 5 let pomoči na cesti in 5 let brezplačnih preventivnih servisnih pregledov vozila.
Foto: Jan Gregorin