Nova Mazda3 je na voljo v dveh karoserijskih različicah, kot kombilimuzina in limuzina. Kombilimuzinska različica je ostala enakih dimenzij kot predhodna generacija (je zgolj 1,5 cm nižja). Sedan je medtem za 8 cm daljši.
Dizajn nove “trojke” je zelo prečiščen. Spredaj izstopa značilno Mazdino “krilo”, ki je pri kombilimuzinski različici v črni barvi, pri limuzinski pa je kromirano. Slednje se vselej barvno ujema s platišči.
V notranjosti pri Mazdi stavijo na princip “manj je več”. Dodali so zgolj elemente, ki jih po njihovem mnenju voznik resnično potrebuje. Materiali so izboljšani, prav tako pa po besedah Mazde tudi vozni položaj. Nekoliko drugače umeščena je prestavna ročica, pa tudi sedež. Slednji je odslej drugače oblikovan – voznika naj bi na dolgih poteh karseda čvrsto držal v ravnotežju za manjšo utrujenost.
V notranjosti bo vozniku odslej v pomoč nov head-up zaslon, ki projicira informacije neposredno na vetrobransko steklo. Nov je tudi 8,8-palčni infotainment ter 7-palčni prikazovalnik znotraj instrumentne plošče. Infotainment sedaj predstavlja novi sistem Mazda Connect z novo strojno in programsko opremo. Ta naj bi odslej bolj glasovno prepoznaval, postregel z naprednejšo navigacijo ter omogočal povezovanje prek sistemov Apple CarPlay in Android Auto.
Predstavniki Mazde trdijo, da je pri novinki izboljšana tudi zvočna zatesnitev potniške kabine. Za nadgradnjo zvočne kulise skrbi serijsko 8 zvočnikov. Opcijsko je na voljo tudi ducat zvočnikov znamke Bose. Določeni izmed njih so vgrajeni neposredno v karoserijo vozila. Ta rešitev naj bi bila boljša, ker tovrstni zvočniki oddajajo še kakovostnejši zvok.
Osnovni motor pri novi Mazdi 3 je 2.0.-litrski atmosferski štirivaljnik Skyactive-G s 122 KM in izklapljanjem valjev. Nov je turbodizelski 1,8-litrski Skyactive-d s 116 KM, ki ne potrebuje aditiva AdBlue. Prihaja tudi Skyactive-x – revolucionaren motor s svečko nadzorovanega kompresijskega vžiga. Ta bo na voljo tudi s štirikolesnim pogonom. Vse motorje dopolnjuje 24 V hibridni sistem. Samodejni menjalnik je na voljo v kombinaciji z vsemi motorji – za doplačilo 2.000 evrov.
Stopnje opreme Mazde 3 so nove – tako njihova imena kot zasnova. Zdaj bo imel kupec več možnosti individualnega izbiranja. Osnovna oprema, ki je relativno bogato založena, nima poimenovanja. Sledijo ji izvedbe Plus, GT in GT Plus. Zadnji dve sta na voljo zgolj za različico Skyactive-x. Kupec bo lahko naštetim nivojem dodajal pakete Sound, Style, Luxury ali Safety (kombinacije so odvisne od nivoja).
Vstopna cena nove Mazde 3 znaša 19.990 evrov za najugodnejšo bencinsko različico. Za vstopnega dizla bo medtem treba odšteti vsaj 22.090 evrov. Pri Mazdi trdijo, da je v primerjavi s predhodnico glede na ceno zdaj spisek opreme precej bogatejši. Pri slovenskem uvozniku se nadejajo 300 prodanih vozil že v letošnjem letu. Naši kupci naj bi v 80 odstotkih posegli po kombilimuzinski različici ter v veliki večini po bencinskemu motorju. Limuzina bo na trg zapeljala maja.