Fiat 500 predstavlja glavni zaščitni znak blagovne znamke Fiat. Je njen najtrdnejši podporni steber. Njegov prednik je bil namreč prvič predstavljen že leta 1957 in danes velja za enega najbolj prepoznavnih produktov avtomobilistične industrije na svetu. Petdeset let pozneje, leta 2007, se je Fiat odločil, da legendo obudi, pravkar pa smo dočakali osveženo, oz. izboljšano različico.
Po osmih letih ter več kot milijonu in pol prodanih modelov 500 Fiat obljublja, da je znamka pripravljena na nove izzive. Zato so prenovili zunanjost in notranjost modela 500. Odobravamo, da 500, za razliko od svojega angleško-nemškega konkurenta ni postal večji, pač pa so ga le osvežili z novo tehnologijo, različnimi motorji ter številnimi možnostmi personalizacije. Pri Fiatu trdijo, da so s tem ohranili njegovo brezčasnost. Pa poglejmo konkretno:
Fiat 500 s svojo podobo ostaja zvest predhodniku. Nanj spominjajo legendarne okrogle luči, ki pa so jih skladno s časom posodobili – jim dodali dinamičen nagib, ki avtomobilu daje drznejši videz. Seveda ne gre brez tehnologije LED, ki jo “koristijo” spodnje, dnevne luči. Manjše spremembe v primerjavi z “bližnjim” predhodnikom je bil deležen tudi prednji odbijač, ki so mu Fiatovi oblikovalci (Centro Stile Fiat) prerazporedili kromirane zaključke.
Zelo pester je nabor, ki obsega 13 različnih barv karoserije. Če vam enobarvna podoba avtomobila ne ustreza, si ga lahko popestrite s kombinacijo ekskluzivnih nalepk, imenovanih “Second Skin”.
Notranjost avtomobila je zasnovana skladno s pedigrejem Fiata 500. Je pač “stylish”. V novem modelu lahko najdemo preoblikovana stikala in zgornji del nad armaturno ploščo, pa tudi drugačen volanski obroč. Na armaturno ploščo so se načrtovalci odločili postaviti tudi prestavno ročico.
Tudi sedeži se v avtomobilu pojavijo v ličnih barvnih kombinacijah, sicer pa so udobni, a ne preveč funkcionalni (to zavisi tudi od nivoja opreme).
Vozniku je v novem modelu na voljo tudi 7-palčni barvni zaslon, na katerem pridobiva vse osnovne informacije, poleg tega pa vsebuje tudi prilagodljivi del, kjer lahko izberemo prikazovanje najrazličnejših opozoril, ali pa spremljamo, kako gozdovom prijazna je naša vožnja.
Fiat je zelo ponosen tudi na novo pridobitev, ki je namenjena predvsem generaciji Y – “Uconnect Radio (Nav) LIVE”. Ta v svojem bistvu predstavlja nekakšen predvajalnik vsebin, ki ga lahko povežemo s številnimi, sicer za vožnjo motečimi elektronskimi napravami.
Motorna paleta v kombinacijah s petstopenjskim, šeststopenjskim, ali pa robotiziranim “Dualogic” menjalnikom obsega naslednje motorje:
- 1,2-litrski, 51 kW (69 KM)
- 1,3-litrski 16V (dizelski) MultiJet, 70 kW (95 KM)
- 0,9-litrski (dvovaljnik) TwinAir Turbo, 62,5 kW (85 KM)
- 0,9-litrski (dvovaljnik) TwinAir Turbo, 77 kW (105 KM)
- 1,2-litrski (avtoplin ali bencin) EasyPower, 51 kW (69 KM)
Ljubitelji “naspidiranih” malčkov pa bodo z nestrpnostjo čakali različico Abarth …
Novi Fiat 500 zadovoljuje najstrožje standarde in sodi v vrh svojega razreda. Izboljšan je zavorni sistem, ki je pri različici z 1,2-litrskim motorjem na voljo z večjimi zavornimi koluti. Serijsko vsebuje sedem varnostnih blazin, ob tem pa so vozniku na voljo tudi številna elektronska pomagala – ABS z elektronsko porazdelitvijo zavorne sile (EBD), ESP, ASR, “Hill Holder”, ki skrbi za lažje speljevanje v klanec ter HBA (hidravlična pomoč pri zaviranju v sili). Ob sprednjem neodvisnem vzmetenju zadnji kolesi povezuje torzijski drog.
Novi Fiat 500 je na voljo v dveh različicah: Pop in Lounge, kot limuzina ali kabriolet. Vse različice bodo zaradi svojih izboljšav v vašo denarnico v primerjavi s prejšnjim modelom segle približno za 700 evrov globlje. Sicer pa se cene (z različico 1,2 8v Pop) začnejo pri 10.990 evrov in vključenimi zimskimi pnevmatikami.