V soboto se v Sloveniji začne prodaja nove toyote corolle verso. Avtomobil v Evropi konkurira v vse številčnejšemu razredu srednje velikih enoprostorcev, zato so ga po okusu evropskega kupca razvili v Franciji, izdelujejo pa ga v Turčiji. Toyota do konca letošnjega leta v Evropi načrtuje prodajo 53 tisoč avtov, od tega 200 v Sloveniji, prihodnje leto pa 100 tisoč. Slovenski uvoznik, Toyota Adria d.o.o., v letu 2005 načrtuje prodajo 400 coroll verso oziroma si želi odrezati sedem odstoten delež v segmentu.
Razpoznavna dinamična podoba
Z ostalimi različicami corolle ima corolla verso skupne le motorje in nekaj tehnike, medtem ko je oblikovno povsem samosvoja. Sprednji del zaznamuje maska s poudarjenim hišnim znakom, obdajajo pa jo trikotne luči. Sprednji del se klinasto dviga in nadaljuje v dinamično dvigajoče se boke, ki jih oblikovno zaokrožuje trikotni C stebriček. Odsekan zadnji del zaznamujejo privlačno zasnovane zadnje luči ter petkotno steklo na prtljažnih vratih. Inženirjem je uspelo doseči tudi rekordno nizek količnik zračnega upora (Cd = 0,30), tako da je šum zraka okoli karoserijskih robov tudi pri najvišjih hitrostih pohvalno majhen, kar naredi vožnjo tišjo in prijetnejšo.
Sklopljeni sedeži v drugi in tretji vrsti tvorijo popolnoma raven pod
V potniški kabini je v treh vrstah razporejenih sedem sedežev, tako da se nova toyota corolla verso po tej plati pridružuje opel zafiri, volkswagen touranu in renault grand scenicu. Sedeže v drugi in tretji vrsti je mogoče s posebnim sistemom easy-flat-7 z eno potezo enostavno sklopiti v dno vozila in jih ob potrebi po večjem prtljažnem prostoru ni potrebno odstranjevati iz avtomobila, prav tako pa je v poseben predal mogoče shraniti tudi rolo za prekrivanje prtljage. Prostornina prtljažnika je razmeroma skromna, saj ob vseh sedmih postavljenih sedežih znaša 63, ob petih 397 in ob dveh sedežih v kabini 779 litrov, dovolj pa je uporabnih odlagalnih mest za drobnarije. Armaturno ploščo zaznamujejo ostre linije, ki dajejo občutek urejenosti, srebrno sredinsko konzolo pa barvno poživijo dodatni plastični vložki.
Dva bencinska in turbodizelski motor
Na voljo so trije pogonski agregati, dva bencinska in turbodizel, vsi pa so dobro znani že iz ostalih toyot. Vstopno izbiro predstavlja 1,6-litrski bencinski štirivaljnik s 110 KM, močnejši bencinski stroj s prostornino 1,8 litra pa razvije 129 KM. Turbodizelska izbira je 2,0-litrski štirivaljnik z močjo 116 KM in največjim navorom 280 Nm. Moč se na sprednji kolesni par preko petstopenjskega ročnega menjalnika, v kombinaciji z močnejšim bencinskim motorjem pa tudi preko ročnega menjalnika z avtomatiziranim delovanjem sklopke, ki pa v Sloveniji sprva ne bo na voljo.
Dva paketa opreme, terra in sol
Toyota corolla verso je na voljo z dvema paketoma opreme, terra in sol. V osnovno terra sodi ABS z EBD (elektronska razporeditev zavorne moči) in BA (sistem za zaviranje v sili), pet zračnih blazin, električni pomik sprednjih stekel in ogrevanih vzvratnih ogledal, potovalni računalnik ter radio s CD-predvajalnikom in šestimi zvočniki. Poleg kovinske barve je mogoče za 275 tisoč tolarjev dokupiti še ročno klimatsko napravo. V opremi sol je avtomatska klimatska naprava vgrajeno serijsko, prav tako pa tudi platišča iz lahke litine premera 16 palcev, usnje na volanu in prestavni ročici, stranske zračne zavese za zaščito potnikov v prvi in drugi vrsti ter elektronska sistema za nadzor stabilnosti vozila (VSC) ter proti zdrsu pogonskih koles (TRC).
Toyota corolla verso stane med 4,12 in 5,48 milijona tolarjev
Najcenejšo možnost s 4,12 milijona tolarjev predstavlja corolla verso 1,6 VVT-i terra, a ima le pet sedežev. Za sedem sedežev je potrebno poseči tudi po močnejšem motorju, se pravi po različici corolla verso 1,8 VVT-i terra, za 4,47 milijona tolarjev. Najcenejša dizelska izbira je corolla verso 2,0 D-4D terra (pet sedežev) za 4,63 milijona, najdražja nasploh pa je s 5,48 milijona tolarjev corolla verso 2,0 D-4D sol (sedem sedežev). Dodatna dva sedeža v tretji vrsti tako avto podražita za 130 tisoč, turbodizelski motor je od močnejšega bencinskega dražji za 285 tisoč, oprema sol pa od terre za 721 tisoč tolarjev.
Foto: Miloš Milač