Pri General Motorsu so objavili prve uradne fotografije težko pričakovane šeste generacije chevroleta corvetta. Športni kupe s snemljivo trdno streho bo premierno predstavljen na salonu v Detroitu, prodaja pa bo stekla letos poleti. Nekoliko dlje bo potrebno počakati na kabrio različico, ki bo predstavljena marca v Ženevi.
Spredaj sodoben, zadaj tradicionalen
Novi corvette, ki ga označujejo s kratico C6, je za 13 cm krajši in 2,5 cm ožji od predhodnika, vendar pri tem prostornost potniške kabine ni prikrajšana, saj so medosno razdaljo podaljšali za 3,5 cm. Nameščena so tudi večja kolesa – spredaj 18- namesto 17-palčna, zadaj 19- namesto 18-palčna). Motor so potisnili še nekoliko nazaj, izkupiček pa je skoraj enakomerno porazdeljena teža (spredaj 51, zadaj 49 odstotkov). Avtomobil je po navedbah GM-a agilnejši, z izboljšano dinamiko in zmogljivejšimi zavorami. Na zunaj so najbolj opazni ksenonski žarometi, ki prvič po letu 1962 niso skriti pod pokrovom, lahka karoserija iz umetnih materialov pa ni le privlačna, temveč skrbno premišljena v smislu aerodinamike. Količnik upora tako znaša 0,28, kar je v corvettovi družini najboljše doslej. Medtem, ko sprednji del deluje zelo sodobno, zadek s položnim in zaobljenim steklom in velikimi okroglimi lučmi močno spominja na tretjo in najuspešnejšo generacijo, ki so jo izdelovali od leta 1963 do 1982.
Več prestiža pod snemljivo streho
Inženirji so pri njegovem snovanju poskušali odpraviti slabosti prejšnje generacije C5. Ena izmed njih je bila nerodno in ne preveč ugledno odpiranje potniških in prtljažnih vrat ter pokrova motorja. V ta namen so pokrov nekoliko zmanjšali, po zaslugi sodobnih materialov pa mu tudi za tretjino zmanjšali težo in povečali togost. Podobno so storili tudi pri vratih, ki se lažje zapirajo, ob tem pa se zasliši tudi bolj rafiniran zvok. C6 se ponaša s sodobnim sistemom odklepanja vrat in zagona motorja, zato na vratih ni klasičnih kljuk, motor pa se zažene z enostavnim pritiskom na gumb. Podoben sistem torej, kot ga poznamo pri Renaultu. Zaradi izboljšanega tesnjenja in boljše aerodinamike so doseglinižjo stopnjo hrupa v notranjosti. Ta z uporabo boljših materialov, kot sta usnje in aluminij, deluje prestižnejše. V prostoru za sedežema je dovolj prostora za prtljago, tudi tedaj, če je tam shranjen vsega 9 kg težki »hardtop«.
Samodejni menjalnik bo le štiristopenjski
Novi corvette je opremljen s 6.0-litrskim osemvaljnim agregatom (doslej 5,7 l) z oznako LS2, ki zmore 405 konjskih sil in 543 Nm največjega navora. Ker pri GM-u ta hip ne premorejo petstopenjske avtomatike, ki bi bila dorasla titanskemu agregatu, bo corvette serijsko opremljen s štiristopenjskim samodejnim menjalnikom. Alternativno si bo moč izbrati tudi šeststopenjski ročni menjalnik, ki bo natančnejši in lahkotneši kot doslej. Z njim naj bi športnik do hitrosti sto km/h pospešil v 4,3 s, s samodejnim pa tri desetinke sekunde več. Obljubljena najvišja hitrost znaša 290 km/h, zmogljivejša različica Z06 s fiksno streho in 450 KM, ki jo bodo predstavili šele prihodnje leto, pa naj bi dosegla magično mejo 300 km/h.
C6 z enoletno zamudo
Prodaja novega corvetta je za razliko od globalnega neposrednega tekmeca porscheja 911 usmerjena predvsem na domači ameriški trg. Od 35.000 avtomobilov, ki jih bodo na leto izdelali v Kentuckyju, bo le 1.200 namenjenih stari celini, še manj pa jih bodo izvozili na Japonsko. Avtomobil sicer prihaja na trg z enoletno zamudo zaradi terorističnega napada 11. septembra 2001, zaradi katerega so morali v koncernu prevetriti proizvodne načrte. Tako so posvetili več pozornosti volumskim modelom, pa tudi C5 se je tedaj še solidno prodajal.