Sicer je oblika avtomobilov vedno stvar osebne presoje a jaz ne poznam nikogar, ki bi mu bil všeč Koleos prve generacije. No, to še zdaleč ne pomeni, da se Koleos ni prodajal, pravzaprav je bila prodaja v prvih letih zelo dobra. Zaradi tega je v javnosti naziv grdi raček več kot očitno preveč krivična.
https://www.instagram.com/p/f5feqJHffL/?tagged=koleos
Prodaja Koleosa po letih
Podrobna statistika prodaje Koleosa v zadnjih letih po mesecih
Iz teh podatkov lahko sklepamo, da se je med letoma 2012 in 2013 zgodila sprememba na trgu, ki ji takratni model Koleosa s svojo ponudbo ni sledil. Na trg je prihajalo čedalje več konkurenčnih alternativ, ki so tako iz tehnološkega kot iz oblikovalskega vidika potisnila prodajo Koleos v rdeče številke.
Tektonski napredek pri prenovi Koleosa z občutkom za gracioznost
Kot se spodobi za eno najmočnejših blagovnih znamk, so pri Renaultu ime Koleos obudili v stilu feniksa iz pepela. Zunanje linije so postale ostre, notranjost pa bolj prestižna. V resnici ne gre za isti avtomobil, ki bi bil samo nadgrajen. Zgrajen na drugačni platformi, zaradi katere je posledično postal večji v vse smeri, ima precej več tehnologije in oblikovalskega občutka kot njegov predhodnik.
Novi Koleos v izvedenki Initiale Paris danes predstavlja oblikovalski ponos blagovne znamke Renault, ki z večjimi dimenzijami od predhodnika in sodobnimi linijami, daje občutek mogočnosti in športne elegance.
Koleos s sprednjo masko in značilnimi lučmi ohranja Renaultov podpis, ki ga opazimo pri večini njihovih avtomobilov.
Notranjost v kabini krasi večina Renaultovih elementov. Z notranjo osvetlitvijo različnih delov potniške kabine, masivnimi sedeži v dvobarvnem usnju so oplemenitili občutek elegance, ki jo izraža nadstandardna oprema Initiale Paris. Potniki na zadnjih sedežih imajo po zaslugi 2,71 m medosne razdalje ogromno prostora, kljub temu, da ima solidno velik prtljažnik prostornine 565 litrov. Kar se tiče komforta v potniški kabini spada Koleos med najboljše v segmentu.
Dobri poznavalci avtomobilov bodo hitro opazili Nissanove detajle kot so gumbi za odpiranje oken. Izrazito Nissanove gene ima še v podvozju in pri pogonskem agregatu. To se med vožnjo zelo pozna, saj se novi Koleos vozi bolj kot Nissan. Malce trše podvozje in dizelsko precej glasen pogonski agregat ob speljevanju ne daje občutka elegance, ki jo dobimo od potniške kabine ob prvem srečanju. Ampak to so detajli, pri Renaultu so opravili odlično delo, saj gre za testni avtomobil z nadstandardno opremo, ki za ceno 39.900 € ponuja ogromno sodobne opreme, prostora in udobno vožnjo. Edino kar manjka pri opremi je napreden radarski tempomat, ki bi avtomobilu kot je Koleos na daljših potovanjih prišel še kako prav.
Na testu sem imel zmogljiv dvoliterski turbodizel (130 KW), ki ga upravlja brezstopenjski samodejni menjalnik (CVT) in računalniška tehnologija pogona na vsa štiri kolesa (4WD). Voznik lahko izbira med tremi načini pogona, in sicer zgolj na prednji kolesni par, avtomatično delovanje in delovanje 50:50 (4WD lock). Za Xtronic CVT menjalnik, ki je nastal pod japonskimi rokami je značilno, da s pomočjo elektronike simulira delovanje klasičnega samodejnega menjalnika. Ta menjalnik naj bi bil bolj udoben za vožnjo in imel izboljšan odziv in učinkovitost. V praksi kot sem že omenil, ob speljevanju deluje zaspano, pogonski agregat pa proizvaja klasičen zvok dizla. Po zaslugi dobre zvočne izolacije potniške kabine in CVT menjalnika se hrup motorja na avtocesti ne sliši.
Foto: Aleš Poznič
Za razliko od konkurentov kot sta X-trail in Sorento, Koleos ne omogoča nakupa dodatnih sedežev v tretji vrsti.
Koleos dopolnjuje renaultovo floto premium vozil po zelo konkurenčni ceni. Tisti manj zahtevni kupci, ki si želijo prostoren in zmogljiv avto dobijo Koleosa v Zen Energy opremi že za 27.000 €.
Tehnični podatki (Stonic 1.25 MPI Ex motion):
Cenik
Cena testnega modela: 39.995 €
Motor: 1.997 ccm (bencinski, 4 valjni)
Moč: 127 kW/177 KM
Navor: 380 Nm (2.000 rpm)
Pogon: 4WD
Menjalnik: samodejni brezstopenjski CVT
Končna hitrost: 201 km/h
Izmerjena poraba na testu pri mešanem ciklu: 8,9 l/100 km
Teža: 1.747 kg
Prtljažnik: 565 – 1.677 l
Foto: Luka Gergorič
Vprašanja o avtomobilu nam lahko zastavite na našem forumu.
Avto.Over.Net fotozgodbam lahko sledite tudi na Instagram profilu @avtoovernet.