Test: Renault ZOE Z.E. 40 (električna prvakinja)

Renault, Testi, Top

Renault Zoe z baterijo kapacitete 41 kWh je najnovejši Renaultov električni produkt ter (trenutno) avtomobil z največjim obljubljenim dosegom, ki …

Renault Zoe z baterijo kapacitete 41 kWh je najnovejši Renaultov električni produkt ter (trenutno) avtomobil z največjim obljubljenim dosegom, ki ga lahko kupimo v Sloveniji. Francoski proizvajalec vozil trdi, da lahko z novo Zoe prevozimo precej kilometrov z enim polnjenjem – po standardu NEDC kar do 400 (v različici z motorjem R90) oziroma 370 (z motorjem Q90). Tokratna testna različica je imela motor R90, ki ima nekoliko več dosega, a se polni za približno polovico počasneje kot različica Q90. Kakšni so vtisi?

Za začetek naj vam čisto na hitro razložim, kako spoznati novejšo Zoe. To namreč ni najlažje opravilo. Renault pri svoji električni prvakinji ni spreminjal praktično ničesar. Bojda je bil avtomobil ljudem tako všeč, da si tega niti niso upali. Pa vendar, najlažje bo šlo po platiščih, nekoliko bolj pa boste morali pogledati za značko na zadku.

Na znački je več kot očitno izpostavljeno število 40. Slednje označuje zalogo energije, ki jo je sposobna hraniti nova baterija. Starejši primerki Renaulta Zoe razpolagajo z baterijo s kapaciteto 22 kWh. Nova je skoraj še enkrat večja. Kapaciteta le-te znaša 41 kWh. Seveda sem se spraševal, koliko kilometrov to pomeni v praksi.

“Teoretični” doseg zoe je 400 km. Morda število 400, ko govorimo o kilometrih, za marsikaterega voznika predstavlja domet, ki električni avtomobil loči od “zgolj” mestnega do vsestransko uporabnega. Koliko se temu številu lahko približa nova Zoe?

Preizkusil sem jo v več različnih situacijah. Prikupnemu Renaultovemu avtomobilčku smo zadali preizkus. Pot me je iz Ljubljane vodila proti Dolenjski. Temperatura je komajda presegla nič Celzijevih stopinj, kar za električno vozilo seveda ni najbolj optimalno. Nič ne de, števec, ki prikazuje doseg, je ob stoodstotni napolnjenosti v Ljubljani pokazal 250 kilometrov.

Notranjost je prijetna in preprosta ter močno spominja na med Slovenci zelo priljubljenega Clia.

Zoe z novo, večjo baterijo je tudi del Avant2Go car sharing flote. Uporabnikom je na voljo v Ljubljani, Mariboru, Kranju in Murski Soboti.

Zeblo me ni niti za trenutek, saj ogrevanje potniške kabine v novi Zoe deluje odlično, kar za prejšnji model ni veljalo v vseh pogojih. Seveda je potrebno vzeti v zakup, da za razliko od motorja z notranjim izgorevanjem, ki za toploto s svojim delovanjem skrbi sam, električna vozila energijo za ogrevanje kabine črpajo iz iste baterije, ki skrbi za pogon.

Vožnja izven urbanih področij je pravi užitek. Zoe je grizla kilometer za kilometrom. Vzponi in spusti, ravnine in zavoji … Nekaj izmed njih sem se lotil popolnoma umirjeno, spet drugih nekoliko bolj dinamično – povsem enako, kot bi se tovrstnega izleta lotil s katerimkoli “bencinarjem” ali “dizlom”.

Kljub vsemu pa Zoe še vedno domuje v mestu. V testu sem združil vsega po malem. Dodal sem tudi nekaj avtocestne vožnje (pa ne po polžje) in vijuganja po mestnih ulicah. Ko se je zvečerilo in je Zoe potožila, da potrebuje počitek, je števec kilometrov pokazal število 200 (po števcu pa ji je ostalo še za dobrih 20 km energije). Doseg je torej upravičil pričakovanja.

To me je zelo razveselilo, saj lahko iz tega sklepam, da bi se Zoe ob varčni vožnji tudi ob zimskih temperaturah zlahka približala 250 kilometrom. Ob hitri vožnji in neugodnih zunanjih razmerah je doseg seveda lahko tudi krajši od 200 kilometrov, po drugi strani pa si upam trditi, da boste ob prijetnih temperaturah in hvaležnem slogu vožnje dosegli celo do 300 km! Renault je na pravi poti.

Zoe v različici z oznako Q90 lahko polnimo na hitri polnilnici in tudi sam bi želel priporočiti nakup slednje, vsaj dokler Petrol na svojih polnilnicah zaračunava minute. Tokrat sem vozilo priklopil na polnjenje na povsem običajno domačo vtičnico, kar traja seveda znatno dlje kot na hitri polnilnici, kjer je največja moč polnjenja (pri različici Q90) 43 kW in kjer 80 % baterije napolnite, medtem ko obiščete toaleto in popijete kavico. Medtem lahko Zoe z oznako R polnite z največ 22 kW.

Nova Zoe zaradi večje kapacitete baterije ni veliko težja od predhodnice. Baterija je po dimenzijah ostala povsem enaka, teža pa se je povečala zgolj za 20 kg. Kot zanimivost lahko dodamo tudi, da je Zoe (tako kot tudi večina preostalih električnih vozil) izjemno lepo vodljiva skozi ovinke. Pri tem se gre zahvaliti idealni razporeditvi teže, ki jo omogoča fleksibilnost pri načrtovanju električnih vozil. Težišče pri električnem vozilu, je za razliko od vozil z motorjem z notranjim zgorevanjem ugodno nizko.

Zoe torej ostaja prikupen, zabaven in preprost avtomobil za uporabo, obenem pa z večjo baterijo pomaga premikati meje širše uporabnosti električnih vozil.


Avtoklikov pregled različic:


Renaulta ZOE si lahko po svoji meri sestavite na portalu Avtoklik ter zanj prejmete konkretne ponudbe slovenskih pooblaščenih trgovcev z vozili Renault.


Ključni podatki:Renault Zoe Z.E. 40 R90 Bose

Cenik
Motor: Električni sinhroni
Moč: 68 kW/92 KM
Navor: 220 Nm stalni
Pogon: Dvokolesni na prednji par
Končna hitrost: 135 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 13,2 s
Izmerjena poraba na testu pri mešanem ciklu: 10,2 kWh/100 km
Prostornina prtljažnika: 338 l/1.225 l



Foto: Luka Gregorič

Vprašanja o avtomobilu nam lahko zastavite na našem forumu. Z veseljem vam bomo odgovorili.

Avto.Over.Net fotozgodbam lahko sledite tudi na Instagram profilih @avtoovernet in @lukagregoric.