Že prejšnja generacija Mersedes-Benzove karavanskse T različice modela E se je odlikovala predvsem z velikim prtljažnikom, ki pa so ga v lani predstavljenem novincu zapakirali v oblikovno precej privlačnejši paket. Preizkusili smo mercedes-benz E 270 CDI T avantgarde, ki se izkaže z veliko udobja, solidnim motorjem in razmeroma ugodnim doplačilom glede na limuzinsko različico.
Karavanski zadek ne kazi elegance
Kljub zajetnemu karavnskemu zadku je avtomobil obdržal tisto pravo eleganco in športnost trikrake zvezde, ki se je drži v zadnjih generacijah njenih avtomobilov. Sprednji del s prepoznavnimi okroglimi žarometi in s poudarjeno masko hladilnika v različici avantgarde je dinamičen, zadnji del pa se lepo vklaplja v celostno podobo avtomobila in ne kazi elegantne silhuete. Zadnje luči so za razliko od sprednjih sicer oblikovno pecej enostavne, steklo prtljažnih vrat pa dovolj položno, tako da avtomobil kljub svoji velikosti ne izgleda neskladno ali nerodno.
Vrata prtljažnika lahko odpira elektrika
Karavanska različica mercedesa E je nesporno na prvem mestu po prostornosti prtljažnika in je praktično brez prave konkurence. Prtljažni prostor že v osnovi meri 690 litrov, s prevračanjem naslonjal in celotnih zadnjih sedežev pa ga je mogoče povečati na rekordnih 1.950 litrov. S tem dobite popolnoma ravno dno, do katerega segajo tudi vrata prtljažnega prostora, ki jih je v testnem vozilu odpirala in zapirala elektrika (doplačilo 177 tisoč tolarjev). Sicer pa je prostor za prtlajgo temeljito obdelan in obložen s tkanino, tako da je namenjen tovoru predvsem luksuznega tipa.
Zadaj utegne zmanjkati prostora za stopala
Sprednji sedeži nudijo vrhunsko udobje in se ponašajo z radodarnim vzdolžnim pomikom, tako da se tudi najvišje raščeni vozniki ne bodo pritoževali nad prostornostjo. Je pa zato na zadnji klopi čutiti vpliv premium razreda, saj kljub medosni razdalji 285,4 cm utegne zmanjkati prostora predvsem za stopala, medtem ko je po višini tudi tu dovolj prostora. Armaturna plošča je oblikovana v pravem mercedesovem duhu, prijetna za oko in otip ter natančno izdelana. Kljub številčnosti so najrazličnejša stikala pregledna, klimatska naprava učinkovita, ostajajo pa mercedesove posebnosti, kot sta na primer samo ena obvolanska ročica in nožna parkirna zavora.
Soliden petvaljni turbodizel ni med najbolj uglajenimi
2,7-litrski CDI predstavlja srednjo turbodizelsko izbiro, njegovih 177 KM oziroma še pomembnejših 400 Nm navora pa ob skoraj 1,8 tone, kolikor tehta prazen avtomobil, zadostuje za največjo hitrost 220 kilometrov na uro in pospešek do številke sto na merilniku hitrosti v 9,3 sekunde. Zaradi petvaljne zasnove pa je motor v primerjavi s šetsvaljniki v tekmecih manj uglajen, ob zagonu, predvsem v mrzlih jutrih, postreže z nekoliko izrazitejšim zvokom in nekaj več tresljaji v prostem teku. Poraba plinskega olja se je na testu gibala med pričakovanimi 8 in 12 litri plinskega olja na sto kilometrov, pač odvisno od režima vožnje in odločnosti voznikove desne noge.
Okretnost kljub veliki dolžini
Petstopensjki avtomatski menjalnik je soliden izdelek, vsekakor primeren za avtomobil takega kova. Velik navor na zadnjih kolesih dobro kroti elektronika, čeprav smo pri tekmecih imeli priložnost preizkusiti za drobec bolj učinkovito. Vzmetenje je vrhunsko in gladko požira cestne neravnine, obenem pa je tudi dovolj čvrsto za nekoliko bolj dinamično vožnjo. Vendar je ob tem potrebno vzeti v zakup veliko težo avtomobila in tudi nekoliko manj odziven volan. Pri parkiranju poleg senzorjev razveseli tudi majhen obračalni krog, tako da je avtomobil kljub dolžini 485 cm presenetljivo okreten. Varnostna oprema z osmimi zračnimi blazinami se je na crash testu izkazala s petimi zvezdicami, poleg nje pa za aktivno varnost skrbi še vsa potrebna elektronika.
Karavan je 600 tisočakov dražji od limuzine
Ob ceni malenkost manj kot 13 milijonov tolarjev, kolikor velja mercedes-benz E 270 CDI T avantgarde z avtomatskim menjalnikom, najbližji tekmeci, čeprav jih mercedesov karavan v resnici sploh nima, niso pravzaprav nič cenejši. Razlika v ceni je v primerjavi z enako motoriziranim limuzinskim razredom E zgolj 600 tisoč tolarjev, kar pa glede na dodaten prostor lahko vsekakor označimo za cenovno ugodno. Tudi za najzahtevnejše je spisek dodatne opreme dovolj dolg, bogat in drag, ceno testnega vozila so nekateri dodatki na primer podaljšali na skoraj 15 milijonov tolarjev.
Foto: Miloš Milač