Prvi med enakimi

Audi, Testi

Tri prestižne nemške znamke se že leta borijo za primat v visokem cenovnem razredu. Enkrat uspe eni, enkrat drugi, vse skupaj pa bi lahko označili kar za obredni ples pred kupci, lačnimi najboljšega. Najtežje delo…

Tri prestižne nemške znamke se že leta borijo za primat v visokem cenovnem razredu. Enkrat uspe eni, enkrat drugi, vse skupaj pa bi lahko označili kar za obredni ples pred kupci, lačnimi najboljšega. Najtežje delo pri tem ima Audi, sorazmerno mlada znamka, ki si je z vztrajnostjo skozi desetletja priborila status, kot ga ima danes. Avtomobili iz Ingolstadta enostavno sodijo zraven in najlepši primer je zagotovo velika limuzina A8. Posebej z najmočnejšim štirilitrskim dizlom, ki mu zaenkrat ni para ne v Stuttgartu, ne v Munchnu.

Ekstravaganca znotraj debelih oklepajev

4.0-litrski dizelski agregat je namreč s 275 KM močnejši tako od BMW-jeve sedmice s podobnim motorjem, ki je jeseni 2002 dobila 258 KM in tedaj prehitela Mercedesov razred S z 250 KM. Audi se je pri največji hišni limuzini izognil polemikam o karoserijskih linijah, s katerimi še kar naprej živita bavarska sedmica in njen zadek. Zadržal je namreč oblikovne smernice, ki se držijo tako manjših Audijevih modelov, kot tudi prejšnjega A8. Gre za klasično zasnovano veliko limuzino, ki z dolžino 5,05 m združuje gromozanske proporce s prefinjeno kupejevsko strešno linijo in ekstravaganco, ki se giblje v mejah sprejemljivega. Za nekatere, ki ji očitajo malce preveč stilne skromnosti, celo preveč. Res pa je, da takšen pristop, ki se je dobro obnesel tudi pri predhodniku, zagotavlja brezčasnost in eleganco, ki le stežka mine. Znano je, da kupci v tem segmentu ne marajo prevelikega eksperimentiranja, zato največjemu audiju napovedujemo še dolgo življenjsko dobo. Spremembe se obetajo le pri maski motorja, ki bo dobila obliko iz časov legendarnega Auto Uniona.

Namesto plastike aluminij, usnje in les

Novi A8 je v primerjavi s predhodnikom pridobil predvsem več prostora na zadnji klopi. Dovolj ga je v višino, širino in tudi v dolžino, zato udobje nikjer ni pod vprašajem. Prtljažnik je enako velik kot pri sedmici, meri pa za ta dolžinski razred povprečnih 500 litrov. Najbolje se vsekakor godi vozniku in sovozniku, ki ju razvajata bogato odmerjena in v vse smeri nastavljiva usnjena sedeža. Sedi se res kraljevsko, prvovrstna je izdelava, materiali z usnjem aluminijem in lesom na čelu ter lepo oblikovani in kakovostni gumbi. Audi za razliko od bavarske konkurence in njenega sistema i-drive stavi na večje število stikal, ki so logično in pregledno nameščena, nad vsemi pa kraljuje velik vrtljivi gumb. Vmesnik MMI (multimedia interface) omogoča enostavnejše upravljanje, ker posamezna nastavitev ne zahteva predolgo sprehajanje skozi menije, najpomembnejše funkcije pa so dosegljive tudi preko gumbov na volanskem obroču. Trenutne informacije so prikazane na velikem LCD prikazovalniku, ki se zloži v armaturno ploščo. Audi A8 ne varčuje niti z dodatki, na voljo za doplačilo, kot so t.i. »advanced key« oziroma inteligentni ključ, ki je lahko vseskozi v žepu, vrata se sama odklepajo, pa tudi zagon motorja zahteva le pritisk na gumb. Še naprednejši je sistem, ki odčita prstne odtise in na podlagi tega nastavi sedeže, volan, klimo v skladu z željami največ štirih voznikov.

Zrakoplov

Testni A8 je bil opremljen z zračnim podvozjem, katerega trdoto je mogoče nastavljati v štirih načinih, od športnega do komfortnega in je v Audijevi hiši novost. Neodvisno od primarne nastavitve se tudi sicer podvozje stalno prilagaja dogajanju na cesti. V primeru, da tipala zaznajo močnejše bočne sile, blažilniki otrdijo, če se peljemo naravnost, je nastavitev bolj mehka in udobna, nad hitrostjo 120 km/h pa se avtomobil samodejno približa tlom za 20 mm. Kaj to pomeni v praksi? Skoraj nič nagibanja v ovinkih, suverena vožnja v vseh mogočih razmerah, potniki občutijo le kratke grbine, kot so pokrovi kanalizacijskih jaškov in odtočni kanali. Po zaslugi štirikolesnega pogona quattro je odlična tudi trakcija in z njo visoka meja zdrsa. Navsezadnje je na krovu tudi vsa elektronika za nadzor stabilnosti vozila, ki se vklopi pozno in skoraj neopazno. Vodljivost 5051 mm dolge limuzine je zaradi natančnega in neposrednega volanskega mehanizma predvsem pri visokih hitrostih vzorna. Progresivni servo volan tedaj postane čvrt, pri mestni vožnji pa celo nekoliko premehak in posreden, zato je pri obračanju potrebnega veliko dela.

Najmočnejši štirilitrski dizel 

Najslajši del audija A8 je skrit pod motornim pokrovom, kjer so inženirji uporabili preverjeno tehnologijo, ob tem pa prekosili sami sebe. Izdelek, če mu lahko pripišemo tako nedolžno ime, je štirilitrski osemvaljnik, ki iztisne 275 dizelskih konjev (202 kW) pri 3750 vrt/min in kar 650 Nm navora že pri 1800 vrt/min. Zmogljivosti niso impresivne le na papirju, temveč svoje obljube izpolnjujejo do potankosti. Motor z dizelsko netipičnim zvokom, razen v dokaj glasnem prostem teku, pritisne na sedeže v istem trenutku, ko stopimo na stopalko za plin in nikakor ne popusti. Je le trenutno najmočnejši štirilitrski dizel, močnejši tudi od podobno motorizirane konkurence. Primerljiv Mercedesov motor s 250 KM in 560 Nm je izmed velike trojice navora najšibkejši, pa tudi BMW na drugem mestu je s 258 KM in 600 Nm navora moral odstopiti primat. Od tod se zrcalijo tudi pospeški do stotih km/h, ki pri S razredu znašajo 7 s, težki sedmici celo 7,4 s, A8 pa obema s 6,7 s z lahkoto uide. Tisti, ki ima največ dela z orjaškimi zmogljivostmi, je zagotovo menjalnik. Tako kot BMW, je tudi Audi zaupal izdelavo šeststopenjskega samodejnega menjalnika specializiranemu podjetju ZF, ki v tem trenutku velja za najboljšega.

A8 4.0 TDI v osnovi 21.061.994 SIT

Audi A8 4.0 TDI quattro tiptronic v osnovi stane 21.061.994 slovenskih tolarjev. Za to ceno seveda pričakujmo popolno opremljenost ter vrhunsko udobje in to nam A8 z veseljem ponudi. V serijsko opremo sodijo samodejna klimatska naprava, ločeno nastavljiva za zadnjo klop, štirikolesni pogon, multifunkcijski volanski obroč, električno pomični sedeži, tempomat, potovalni računalnik in 17-palčna lita platišča in številne druge manj opazne dobrote. Vonj po usnju je potrebno posebej doplačati, prav tako tudi zračno podvozje, telefon, navigacijo in TV sprejemnik, testni A8 je bil zato dražji za okroglih šest milijonov. Diplomatskim in podobnim namenom so v Ingolstadtu pripravili tudi podaljšano različico, ki v dolžino meri 5,18 m, ponuja pa za 130 mm daljšo medosno razdaljo (3074 mm). A8 s 4,2-litrskim bencinskim motorjem s 335 KM je kupcu za devetsto tolarskih tisočakov prijaznejši, zato se nakup dizla izplača ob velikem številu mesečno prevoženih kilometrov. Pa seveda takrat, ko želimo občudovati letalske pospeške tudi na štirih kolesih. Trdna tla realnosti tedaj zbledijo…

Foto: Miloš Milač