Volkswagen si je zastavil cilj, da bo na področju električne mobilnosti postal vodilni na svetovnem trgu. “Začenjamo ravno ob pravem času. Elektrificirali bomo modele v vseh avtomobilskih razredih, s čimer bomo imeli vse možnosti, da koncern Volkswagen do leta 2018 tudi ‘pri elektriki’ postane številka ena,” je pojasnil predsednik upravnega odbora delniške družbe Volkswagen prof. dr. Martin Winterkorn ob začetku 65. mednarodnega avtomobilskega salona (IAA) v Frankfurtu na Majni.
Po mnenju prof. dr. Martina Winterkorna je Volkswagen optimalno pripravljen na novi izziv: “Imamo najširši razpon tehnologij za mobilnost prihodnosti. Od visokoučinkovitih, okolju prijaznih dizelskih in bencinskih motorjev ter motorjev na zemeljski plin do klasičnih hibridov, avtomobilov z izključno električnim pogonom in priključnih (plug-in) hibridov – tako širokega spektra ne pokriva noben drug avtomobilski proizvajalec.” Podjetje bo s tehnično izpopolnjenimi, funkcionalnimi, varnimi in cenovno dostopnimi električnimi vozili pridobilo nove kupce. Na najpomembnejšem avtomobilskem salonu bo med drugim predstavilo modela e-up! in e-Golf, ki ju poganja izključno elektromotor, ter priključna hibrida Audi A3 e-tron in Porsche Panamera S E-Hybrid.
Winterkorn: “Električni avtomobil ne sme biti kompromis na štirih kolesih. Kupce mora prepričati v vseh pogledih.” Prijaznost do okolja in vzdržnost sta danes vedno pogosteje prodajni argument številka ena: “Od brezemisijskega mestnega avtomobila preko vsestranskega priključnega hibrida do športne limuzine s trilitrsko porabo: pri nas kupec odloča o tem, koliko ‘električnosti’ si želi.” Vozila z elektrificiranim pogonom so pomemben temelj pri doseganju ambicioznih ciljev glede varovanja podnebja. Največji tržni potencial imajo priključni hibridi.
Do leta 2014 bo najprej na voljo skupno 14 modelov različnih koncernskih znamk, ki bodo imeli električni ali hibridni pogon. Pri ustreznem povpraševanju bo z alternativnimi pogonskimi tehnologijami lahko opremljenih do 40 novih modelov. Winterkorn je poudaril, da je Volkswagen električno mobilnost “postavil v osrčje koncerna”: “Poskrbeli smo, da imamo ustrezno tehnično znanje o elektromotorjih in baterijskih sistemih v naših lastnih tovarnah za izdelavo avtomobilskih komponent, na novo smo angažirali 400 vrhunskih strokovnjakov za električne pogonske sisteme ter za novo tehnologijo ustrezno usposobili skoraj 70.000 zaposlenih, ki so odgovorni za razvoj, proizvodnjo in servisiranje. To je bilo največje usposabljanje za področje električnega pogona v panogi.”
Koncern Volkswagen letno investira več kot sedem milijard evrov v raziskave in razvoj. Dobršen del tega nameni za razvoj tehnologij in komponent za električno mobilnost – več kot za katerokoli drugo področje.
Ključ do hitre in gospodarne uvedbe električnih avtomobilov na vseh trgih in v vseh avtomobilskih razredih predstavljajo modularni sistemi, ki so bili že vnaprej pripravljeni za montažo električnega pogona. Tovarne v Bratislavi, Puebli, Wolfsburgu, Leipzigu ali Ingolstadtu se sedaj lahko hitro in z majhnimi tveganji prilagajajo aktualnemu povpraševanju. Pri tem so z uporabo preizkušenih komponent zagotovljeni tudi manjša masa in nižji stroški.
Tisti, ki se resnično zaveda svoje odgovornosti do okolja, pa gre po mnenju prof. dr. Martina Winterkorna še korak dlje: “Pri mobilnosti moramo razmišljati celostno in stremeti k višjim ciljem – od proizvodnje energije preko razvoja, izdelave, prodaje, uporabe vozila do recikliranja. Naš cilj je zato tudi, da bi imeli najboljši celostni, sodobni koncept mobilnosti.”
Trenutno znamke koncerna Volkswagen v Evropi ponujajo že 420 modelskih izvedb z emisijo CO2 največ 130 g/km, 302 modela z emisijo CO2 do 120 g/km, 50 modelov z emisijo CO2 do 100 g/km in 23 modelov z emisijo CO2 95 g/km ali manj. Z najnižjo vrednostjo se lahko pohvali priključni hibrid Volkswagen XL1. Najučinkovitejši serijski avtomobil na svetu je z emisijo CO2 21 g/km, porabo goriva 0,9 l/100 km in akcijskim radijem 500 km tehnološko najbolj napredni model podjetja.