Kljub mnogim izboljšavam v prometni varnosti še vedno vsako leto v prometu umre 1,2 milijona ljudi. Leta 2007 je to vzpodbudilo Volvo Cars, kot edinega proizvajalca vozil na svetu, k predstavitvi vizije varnosti, da nihče ne bo smrtna žrtev ali težko poškodovan v novem Volvu do leta 2020. Cilj podjetja je torej, da se vozilo enostavno ne bi zaletelo.
»Pionirske tehnologije z znatno uporabo sistemov za pomoč pri vožnji nam ne bodo zgolj pomagale uresničiti naše vizije varnosti, vendar bodo prinesle tudi velike prednosti za družbo in kupce,« pove Håkan Samuelsson, predsednik in generalni direktor Volvo Car Group. Moderna družba se sooča s številnimi izzivi za izboljšanje varnosti, zmanjšanje onesnaževanja in globalnih CO2 emisij. Samostojna vožnja lahko v določenih situacijah zmanjša porabo goriva do 50 %. Oslabljena mobilnost in prometna gneča pa sta prav tako del problema.
»Volvov dolgoleten v človeka usmerjen pristop in osredotočenje na varnost nudita drugačno začetno točko kot pri drugih proizvajalcih avtomobilov, ko gre za vprašanje samostojne vožnje,« doda Håkan Samuelsson. Dovoliti avtomobilu, da se vede samostojno je ključno pri uresničevanju vizije, da se v prihodnosti vozilo ne bo zaletelo. Trenutni sistemi za samodejno zaviranje, ohranjanje smeri vožnje in prilagodljiv tempomat so primeri prvih korakov proti samostojni vožnji. Sedaj se Volvo premika proti tehnologijam z višjo stopnjo samostojne vožnje v običajnih prometnih situacijah.
Samostojna vožnja v koloni
Prvi sistem samostojne vožnje bo predstavljen v povsem novem Volvu XC90 konec leta 2014; prilagodljiv tempomat (ACC – Adaptive Cruise Control) s pomočjo pri krmiljenju bo samodejno sledil sprednjemu vozilu v koloni. Še ena pomembna funkcija je zaznavanje roba cestišča in ovir, ki zazna, če vozilo zapelje s ceste in samodejno spravi vozilo nazaj na cestišče.
Utiranje poti za samostojna vozila – nova dimenzija vožnje
Naslednji korak je tehnologija, ki sledi sprednjemu vozilu pri višjih hitrostih; s tem, da lahko voznik umakne roke z volana. Na ta način se odpira pot k predstavitvi samostojnih vozil, katerim se lahko preda odgovornost za varen prihod na cilj. Ta sofisticirana tehnologija samostojne vožnje bo testirana in ocenjena v projektu »Drive Me« v Volvovem domačem mestu Göteborg na Švedskem. Leta 2017 se bo projektu pridružilo 100 strank in uporabljalo 100 samovozečih vozil Volvo na izbranih javnih cestah in v okolici mesta. Gre za na svetu edinstven projekt, v katerem sodelujejo Volvo, švedska prometna uprava, švedska prometna agencija, Linholmen znanstveni park in mesto Göteborg, s podporo švedske vlade. Projekt se bo pričel izvajati že leta 2014 z razvojem testnih vozil.
Velike prednosti za kupce
Samostojna vožnja predstavlja velike prednosti za kupce. Bistveno bo spremenila pogled na vožnjo avtomobilov. Kot voznik prihodnosti boste lahko načrtovali svojo vožnjo z mešanico samostojne in aktivne vožnje. Varno se boste lahko pogovarjali po telefonu, uporabljali tablični računalnik ali pa zgolj uživali. Samostojna vožnja s tem varno utira pot za učinkovitejšo upravljanje svojega časa med samo vožnjo. »Le redki pomislijo na letalo, ki leti z avtopilotom, biti v vozilu, ki samostojno vozi, medtem kot voznik bere knjigo, pa je zaenkrat za mnoge še zelo revolucionarna misel,« zaključi Håkan Samuelsson.